Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Coreopsis schreef op 27-07-2021 om 16:16:

[..]

De manier van berichtgeving van het team - "due to a medical issue" - duidt daar inderdaad op. Bij iets fysieks wordt het probleem meestal explicieter geduid.

Arm kind, de druk op haar schouders is natuurlijk ook enorm. De verwachtingen zijn zo huizenhoog. Ik hoop dat ze de tijd krijgt om goed te herstellen, wat het ook is.

De druk die ook mede door media op haar wordt gelegd, is natuurlijk ook immens! Op zo’n jonge leeftijd ook nog eens..

Hopen dat ze er in ieder geval sterker uitkomt!

🙏

Coreopsis schreef op 27-07-2021 om 16:16:

[..]

De manier van berichtgeving van het team - "due to a medical issue" - duidt daar inderdaad op. Bij iets fysieks wordt het probleem meestal explicieter geduid.

Arm kind, de druk op haar schouders is natuurlijk ook enorm. De verwachtingen zijn zo huizenhoog. Ik hoop dat ze de tijd krijgt om goed te herstellen, wat het ook is.

Ze was vorige Spelen wel dé smaakmaker bij 't turnen, dus kan me de druk wel voorstellen. Gezien haar leeftijd zal 't waarschijnlijk ook de laatste keer zijn dat ze deel kan nemen. Maar ze mag nog wel op alle toestellen de individuele finale doen, dus hopelijk zit ze dan weer lekkerder in d'r vel. 

De Britten hebben 't trouwens goed gedaan met hun brons en ze hebben er 2 van 16 in hun team (de tweeling) dus die kunnen nog wel 'n poosje door. Ook de Vlamingen hebben een jonkie van 15 die nu al spektaculair goed turnt, dus dat belooft wat voor de toekomst!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-07-2021 om 18:24

https://www.theguardian.com/sport/2021/jul/27/simone-biles-withdraws-tokyo-2020-olympics-gymnastics-all-around-final

"It does suck when you do feel the weight of the world and you feel like there are no outlets for the amount of training that we do. We were totally prepared, but it just sucks when you’re fighting with your own head. Like, you want to do it for yourself but you’re still too worried about what everybody else is going to say, on the internet and stuff sometimes. So I just had to stay off of it for the past couple [of] days.”

NinjeTurtle schreef op 19-07-2021 om 18:51:

[..]

34 medailles, waarvan 12 gouden.

Vul maar alvast in

Ik ga de voorspelling maar aanpassen denk ik 

NinjeTurtle schreef op 27-07-2021 om 20:17:

[..]

Ik ga de voorspelling maar aanpassen denk ik

Je kan ook het dames hockey team als 11 medailles tellen, daar heb ik nog wel hoop op! Beetje creatief tellen 

Vannacht een hoop roeifinales in korte tijd, denk dat ik daar even de wekker voor ga zetten

ik verwacht dat er nog 4 medailles uit teamsporten komen al durf ik kleur niet te voorspellen. Hockey moet er 2 opleveren, handbal en voetbal hoop ik op 1. Al is volgende ronde voor voetbal niet gunstig begreep ik.

Sophia_!

Sophia_!

27-07-2021 om 23:05

Due-scimmie schreef op 27-07-2021 om 22:57:

ik verwacht dat er nog 4 medailles uit teamsporten komen al durf ik kleur niet te voorspellen. Hockey moet er 2 opleveren, handbal en voetbal hoop ik op 1. Al is volgende ronde voor voetbal niet gunstig begreep ik.

Nee, ik vrees de volgende ronde. Dan moeten ze tegen de USA, de huidige wereldkampioen.  Die zijn tot nu toe ook niet goed in vorm, maar ja, is toch spannend. 

ja, USA kan lastig worden, maar goed, niet in vorm. En Nederland wel. Die hebben steeds korfbaluitslagen gehad. 

Due-scimmie schreef op 27-07-2021 om 22:57:

En waterpolo misschien, ze staan derde op de wereldranglijst op het moment zag ik. Hockeymannen moet ik nog zien, ze worden wel langzamerhand iets beter maar zullen nog wel een tandje beter moeten. 

Sophia_!

Sophia_!

27-07-2021 om 23:20

de hockeymannen vallen me nogal tegen tot nu toe,  die zijn echt niet goed bezig. 
De vrouwen zullen wel voor goud gaan. 

Brons voor de vrouwen dubbeltwee!

Was nog even spannend!

Zilver voor de mannen dubbeltwee!

Spannend zeg,  de race was een meter te kort. 

Zilver voor de vrouwen vier-zonder!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.