Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

18-07-2021 om 15:08

Formule 1 (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

dan denk ik: hoe komen ze aan elkaars telefoonnummer?

Dat ze elkaars nummer zouden hebben verbaasd me niks. Jos en Max hebben toch eerder contact gehad met elkaar om te onderhandelen? Zodat hij misschien voor mercedes zou gaan rijden? Ik ben blij dat hij toen voor red bull heeft gekozen.

Lewis heeft er wel een titel bij. Hij is nu Sir Lewis Hamilton. Verdiend, want het is wel een fantastische coureur.  Zonder hem was het dit jaar geen strijd geweest zoals we nu hebben gezien.

Ysenda schreef op 15-12-2021 om 18:18:

Lewis heeft er wel een titel bij. Hij is nu Sir Lewis Hamilton. Verdiend, want het is wel een fantastische coureur. Zonder hem was het dit jaar geen strijd geweest zoals we nu hebben gezien.

Vind je dat echt verdiend? Snap niet waarom je daarvoor geridderd zou worden (snap ik sowieso niet hoor: dat hele sir gedoe, vind het echt onzin, in veel gevallen). Gaat in dit geval niet specifiek om Hamilton.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-12-2021 om 19:15

Regendrup. schreef op 15-12-2021 om 19:02:

[..]

Vind je dat echt verdiend? Snap niet waarom je daarvoor geridderd zou worden (snap ik sowieso niet hoor: dat hele sir gedoe, vind het echt onzin, in veel gevallen). Gaat in dit geval niet specifiek om Hamilton.

Hier krijgen sporters die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd, bijvoorbeeld een Olympische medaille, ook een lintje (=ridderorde). Dat is vergelijkbaar.

Coreopsis schreef op 15-12-2021 om 19:15:

[..]

Hier krijgen sporters die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd, bijvoorbeeld een Olympische medaille, ook een lintje (=ridderorde). Dat is vergelijkbaar.

Ik verwacht dat Max die ook gaat krijgen. Of een upgrade als hij er al 1 heeft.

Regendrup. schreef op 15-12-2021 om 19:02:

[..]

Ja, dat vind ik verdiend want hij rijdt al jaren op het hoogste niveau, 7x wereldkampioen wordt je niet zomaar.

Deze titel ceremonie was eigenlijk vorig jaar al gepland maar kon niet doorgaan vanwege de pandemie. 

Ik denk dat ik er persoonlijk gewoon de waarde niet van inzie. Maar gelukkig doen anderen dat wel, en zijzelf hopelijk ook.

Coreopsis schreef op 15-12-2021 om 19:15:

[..]

En wat mij betreft net zo raar en onzinnig. Je hebt toevallig een talent. Voor zangers vind ik het nog vreemder dat ze te pas en te onpas lintjes krijgen. Waarvoor? Wat is op die manier nog de waarde? Ik vind zo’n lintje voor oorlogshelden of mensen die een heldendaad verricht hebben (mensen gered, een terroristische aanslag verijdeld, etc.).

Miss-Pippi schreef op 16-12-2021 om 00:44:

[..]

En wat mij betreft net zo raar en onzinnig. Je hebt toevallig een talent. Voor zangers vind ik het nog vreemder dat ze te pas en te onpas lintjes krijgen. Waarvoor? Wat is op die manier nog de waarde? Ik vind zo’n lintje voor oorlogshelden of mensen die een heldendaad verricht hebben (mensen gered, een terroristische aanslag verijdeld, etc.).

Zangers krijgen het lintje niet voor hun zangkwaliteiten maar voor hun activiteiten voor de maatschappij. Sporters alleen bij uitzonderlijke prestaties. Ook met talent is het nog steeds keihard werken om de top te bereiken. Meestal naast een gewone betaalde baan want behalve voetballers en tennissers en in NL dan schaatsers zijn er maar weinig topsporters met voldoende funding om zich alleen met hun sport bezig te houden.

Ysenda schreef op 16-12-2021 om 07:24:

[..]

Zangers krijgen het lintje niet voor hun zangkwaliteiten maar voor hun activiteiten voor de maatschappij. Sporters alleen bij uitzonderlijke prestaties. Ook met talent is het nog steeds keihard werken om de top te bereiken. Meestal naast een gewone betaalde baan want behalve voetballers en tennissers en in NL dan schaatsers zijn er maar weinig topsporters met voldoende funding om zich alleen met hun sport bezig te houden.

Dan nog. Ik vind dat soort dingen gewoon geen onderscheiding waard. Kijk wie er allemaal een lintje hebben, dat heeft voor mij geen bijzondere waarde meer. Ik vind het echt voor oorlogshelden, iemand die mensen gered heeft, een aanslag verijdeld, etc. 

En…. Sorry, maar wat voor bijzondere prestaties hebben een Paul de Leeuw, Guus Meeuwis en Gerard Joling nu geleverd, dat ‘lintjeswaardig’ is?

Paul de Leeuw, als voorbeeld, kreeg dat ding voor ’zijn artistieke niveau, zijn grote uitstraling en de grote betekenis van zijn prestaties voor de ontwikkeling van het televisieamusement en de theaterwereld.’

Ik zou persoonlijk bedanken voor dat ding en zie er de waarde op deze manier niet van.

Maar oké, sorry voor off-topic!

Mercedes gaat toch maar niet verder met het beroep.
Vanavond krijgt Max zijn beker!!!!!!

Formule 1-team Mercedes ziet af van beroepszaak, Verstappen definitief wereldkampioen | Formule 1 | AD.nl

Hè hè, fijn dat het nu al bekend is en niet vanavond om 19:00 uur pas. Mooie dag voor Max!

Inderdaad! Gaat er nog iemand naar de prijsuitreiking kijken vanavond?

Angela de Jong, de TV recensente van het AD, heeft naar aanleiding van het 'optreden van Ali B' na de race een enige column geschreven.
Hier twee fragmenten daaruit:

" Het enige jammere
is dat dit soort types (Ali B en Gordon) niet beseffen dat het op
sommige momenten niet om hen gaat. Is ook moeilijk, dat snap ik, als je
een bovenmaats ego hebt en ervan overtuigd bent dat jij de
spil bent waar de aarde om draait. En als er dan alcohol in het spel
is, wat bij Ali B. duidelijk het geval was, door de tv heen was te
ruiken dat hij van de zenuwen de hele race in champagne of wodka-Red
Bull had liggen marineren
, kun je zo’n BN’er goedbeschouwd eigenlijk niets
kwalijk nemen. Net zomin dat hij zijn strapatsen vastlegt op social media. Want een beetje narcist is er nu eenmaal rotsvast van overtuigd dat iedereen op elke oprisping van hem zit te wachten.

Het niveau van de tekst die Ali B. uitkraamt is zo erbarmelijk (jij bent niet alleen vet
cool, door jou drink ik acht Red Bull) dat mijn tenen de rest van de
week niet meer uit de kramp willen. Maar nog erger is het beleefde
lachje van Max, die zichtbaar overweegt of hij alsnog Lewis Hamilton
tot winnaar kan laten kronen."

Heerlijk!  Ali B vlijmscherp gefileerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.