Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

18-07-2021 om 15:08

Formule 1 (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SombraOnline schreef op 12-12-2021 om 17:02:

Dat ze zouden gaan klagen, was natuurlijk overduidelijk. Ik hoop alleen dat de FIA er niet in meegaat.

Dat mogen we wel een kaarsje voor opsteken. De FIA is al het hele seizoen zo pro Mercedes, ik vrees het ergste. 

Friezinnetje schreef op 12-12-2021 om 17:00:

het gaat erom, dat max voorbij hammie zou zijn gereden, achter de safetycar.

Maar blijkbaar óók over dat de safety car te vroeg weg is gegaan, anders dan dat het in het reglement staat. Dat is echt niet te hopen… 

Beslissingen zijn wel vaak in het voordeel van Lewis en in het nadeel van Max.

Onsportief. 

SombraOnline schreef op 12-12-2021 om 17:02:

Dat ze zouden gaan klagen, was natuurlijk overduidelijk. Ik hoop alleen dat de FIA er niet in meegaat.

Die reactie op de radio was juist zo mooi, hoe Wolff teruggefloten werd (‘dit is racen’). Ik hoop dat ze hem hier ook terugfluiten. Gaat niet meer over racen zo… 

Miss-Pippi schreef op 12-12-2021 om 17:06:

[..]

Maar blijkbaar óók over dat de safety car te vroeg weg is gegaan, anders dan dat het in het reglement staat. Dat is echt niet te hopen…

Onsportief.

Maar het is een beslissing van de wedstrijdleiding en niet een fout van Max

Miss-Pippi schreef op 12-12-2021 om 17:06:

[..]

Onsportief.

Ik moet dan meteen aan Silverstone denken, waar Hamilton Verstappen van de baan tikte en er gewoon niks gebeurde. Die beslissing blijft bizar.

Saga schreef op 12-12-2021 om 17:09:

[..]

Maar het is een beslissing van de wedstrijdleiding en niet een fout van Max

precies, daar kan hij niets aan doen

Mercedes gaat naar de stewards vanwege het voorval in de laatste ronde van de Grand Prix voor Abu Dhabi.

Lewis Hamilton was de leider van de wedstrijd en was op weg naar het wereldkampioenschap, maar door een Safety Car kon Verstappen een nieuwe set banden halen en zo de Mercedes-coureur in de laatste ronde inhalen.

Mercedes gaat een protest indienen voor het Safety Car-voorval. Normaal moeten alle auto's de Safety Car inhalen, maar dat gebeurde nu niet. Nu moesten alleen de bolides tussen Hamilton en Verstappen de veiligheidswagen inhalen.

Dit is tegen de regels, want in de regels staat, dat alle bolides de Safety Car moeten inhalen.

bron: GPtoday.net 

SombraOnline schreef op 12-12-2021 om 17:10:

[..]

Ik moet dan meteen aan Silverstone denken, waar Hamilton Verstappen van de baan tikte en er gewoon niks gebeurde. Die beslissing blijft bizar.

Precies…

En vandaag aan het begin van de race ook nog. Daar kreeg Max tijdens de vorige race toch ook straf voor.
Oneerlijk en partijdig. 

Friezinnetje schreef op 12-12-2021 om 17:10:

[..]

precies, daar kan hij niets aan doen

Daar kan hij inderdaad niks aan doen.

Maar de vraag is natuurlijk wel wat er gebeurt met de uitslag als dat echt anders in het reglement staat.

De claim is dat de uitslag teruggezet moet worden naar situatie/stand tijdens safetycar.

Ik vind dat nog wel een spannende… 

Nog eventjes duimpjes draaien, maar je mag toch hopen dat ze dit niet meer terugdraaien. Wat onsportief.

Miss-Pippi schreef op 12-12-2021 om 17:14:

[..]

Maar de vraag is natuurlijk wel wat er gebeurt met de uitslag als dat echt anders in het reglement staat.

De claim is dat de uitslag teruggezet moet worden naar situatie tijdens safetycar.

Maar zou dat in de regels staan?

Dat is toch alleen bij een rode vlag?

Miss-Pippi schreef op 12-12-2021 om 17:14:

[..]

De claim is dat de uitslag teruggezet moet worden naar situatie/stand tijdens safetycar.

dat terugzetten, gebeurt alleen met een rode vlag, dus dat zou ook niet kloppen. 

mochten nog meer mensen het niet live hebben kunnen zien, ik vond deze tweet:

https://twitter.com/AukevanEijsden/status/1470042648371249157?s=20 

Geen idee wat de consequenties dan in zo’n situatie zouden zijn. Blijkbaar staat in de regels dat alle bolides de Safety Car moeten inhalen voordat deze naar binnen gaat. Dat is niet gebeurd. 
Ik hoop ook dat het niks uithaalt en dat ze op hun plek worden gezet, want het gaat met al die straffen en flauwigheid niet meer over racen. 
En zeker als ze dan ook nog zo inconsequent zijn en vaak in het voordeel van Mercedes beslissen.

Ze kunnen dit toch moeilijk nog terugdraaien, lijkt me.

Friezinnetje schreef op 12-12-2021 om 17:17:

[..]

dat terugzetten, gebeurt alleen met een rode vlag, dus dat zou ook niet kloppen.

Gelukkig maar dan. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.