Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
alhambra
01-11-2023 om 12:00
letterkoekje schreef op 01-11-2023 om 09:57:
[..]
Ja, je zit in de buurt. Nu kan het niet moeilijk meer zijn, alhambra!
Verleidster natuurlijk!
Ineens had ik hem
letterkoekje
01-11-2023 om 12:16
alhambra schreef op 01-11-2023 om 12:00:
[..]
Verleidster natuurlijk!
Ineens had ik hem
Tùùùùùùùùùùùùùùrlijk!
Plus êtes en vous, alhambra! Er zit meer in je dan je zelf denkt!
Je kan het en je doet het, goed meisje! (meisje is lief bedoeld, want ooit heb ik hier op een topic ook het woord 'meisje' geschreven en toen werd dat blijkbaar negatief geïnterpreteerd).
Gefeliciteerd.
Dan houden we nog de
pikante kogels = 6 letters
over. Waarvan ik denk, alhambra, dat die niet supermoeilijk is en dat jij die ook gaat kunnen vinden.
En dan ééntje die misschien wat moeilijker is, maar eigenlijk ook wel logisch, héél logisch.
Hoofdstand = 10 letters
Veel plezier!
alhambra
01-11-2023 om 12:18
letterkoekje schreef op 01-11-2023 om 12:16:
[..]
Tùùùùùùùùùùùùùùrlijk!
Plus êtes en vous, alhambra! Er zit meer in je dan je zelf denkt!
Je kan het en je doet het, goed meisje! (meisje is lief bedoeld, want ooit heb ik hier op een topic ook het woord 'meisje' geschreven en toen werd dat blijkbaar negatief geïnterpreteerd)Gefeliciteerd.
Dank je!
Ik begin grijze haren te krijgen dus dan is meisje wel prettig als tegenhanger
alhambra
01-11-2023 om 12:35
alhambra schreef op 30-10-2023 om 21:29:
Pikante kogels = 6
Ik dacht gelijk aan die snoepjes Fireballs maar dat is natuurlijk veel te lang
Ik zou hem wel weten in het enkelvoud. Een pittige kogel
Sambal.
letterkoekje
01-11-2023 om 12:37
alhambra schreef op 01-11-2023 om 12:35:
[..]
Ik zou hem wel weten in het enkelvoud. Een pittige kogel
Sambal.
Je moet het meer algemeen zien. Een woord dat zowel pikant als kogel betekent.
Tover-Feetje
01-11-2023 om 13:28
Ik laat de pittige kogels bij alhambra of een andere medespeler.
De Hoofdstand = 10 letters is volgens mij Koppositie (die ik overigens sneller had gevonden dan de pittige kogels).
Waar is schemerlampje gebleven
Misschien even crypto-moe?
alhambra
01-11-2023 om 13:45
Tover-Feetje schreef op 01-11-2023 om 13:28:
De Hoofdstand = 10 letters is volgens mij Koppositie (die ik overigens sneller had gevonden dan de pittige kogels).
De opgave was geschreven als hoofstand. Ik was er nog niet mee begonnen omdat ik niet wist of het inderdaad hoofdstand zou moeten zijn of iets met hoofse en de standenmaatschappij (beide termen uit de middeleeuwen).
letterkoekje
01-11-2023 om 14:06
alhambra schreef op 01-11-2023 om 13:45:
[..]
De opgave was geschreven als hoofstand. Ik was er nog niet mee begonnen omdat ik niet wist of het inderdaad hoofdstand zou moeten zijn of iets met hoofse en de standenmaatschappij (beide termen uit de middeleeuwen).
Het is inderdaad: hoofDstand. Goed opgemerkt, alhambra. En alweer slechte punten van mij.
letterkoekje
01-11-2023 om 14:15
Tover-Feetje schreef op 01-11-2023 om 13:28:
Die koppositie zou ook een oplossing kunnen zijn. Dus, daar krijg je ook al een half punt voor. Bijvb in de Tour de France daar spreekt men van de koppositie.
En omdat je het verdient, zeg ik 'kop' is goed.
Maar die 'stand' daar moet je iets anders voor vinden. Bekijk het woord hoofdstand in zijn geheel en als ik zeg bekijk, neem dat ook letterlijk.
Ja, ons Lampje, daarover heb ik mij ook al vragen gesteld. Vragen zoals: ben ik misschien té enthousiast geweest door telkens opnieuw opgaves te posten. Misschien heb ik overdreven en dan mogen (neen, MOETEN) jullie mij dat zeggen. Ik kan verdragen als ik feed-back krijg.
Schemerlampje, lammmpje, lammmmmmmp-jeeeeeeeeeeeeee, je bent toch niet ziek? Ah, crypto-moe, dat kan en dat mag. We komen mekaar wel opnieuw tegen, misschien hier of in een ander topic!
Schemerlampje
01-11-2023 om 14:32
letterkoekje schreef op 01-11-2023 om 14:15:
[..]
Die koppositie zou ook een oplossing kunnen zijn. Dus, daar krijg je ook al een half punt voor. Bijvb in de Tour de France daar spreekt men van de koppositie.
En omdat je het verdient, zeg ik 'kop' is goed.
Maar die 'stand' daar moet je iets anders voor vinden. Bekijk het woord hoofdstand in zijn geheel en als ik zeg bekijk, neem dat ook letterlijk.
Ja, ons Lampje, daarover heb ik mij ook al vragen gesteld. Vragen zoals: ben ik misschien té enthousiast geweest door telkens opnieuw opgaves te posten. Misschien heb ik overdreven en dan mogen (neen, MOETEN) jullie mij dat zeggen. Ik kan verdragen als ik feed-back krijg.
Schemerlampje, lammmpje, lammmmmmmp-jeeeeeeeeeeeeee, je bent toch niet ziek? Ah, crypto-moe, dat kan en dat mag. We komen mekaar wel opnieuw tegen, misschien hier of in een ander topic!
Ik ben er nog hoor, maar heb op het moment niet zoveel energie en mijn hoofd wil soms niet zo hard meer denken. Dus ik lees af en toe nog wel mee, maar veel verder kom ik even niet.
letterkoekje
01-11-2023 om 14:44
Schemerlampje schreef op 01-11-2023 om 14:32:
[..]
Ik ben er nog hoor, maar heb op het moment niet zoveel energie en mijn hoofd wil soms niet zo hard meer denken. Dus ik lees af en toe nog wel mee, maar veel verder kom ik even niet.
en
(we hebben met z'n allen samengelegd voor een héél groot boeket met een kaartje er aan met een groot, rood ❤️)
Liefs van ons allemaal een eerst aan jezelf denken!
letterkoekje
02-11-2023 om 20:19
alhambra schreef op 02-11-2023 om 20:13:
Pikante kogels (6 )
Pepers
Hoe je kogels naar pepers vertaalt, daar ben ik niet in mee, alhambra.
Maar het is , sorry! Maar je raakt er wel uit.
Zoek een woord dat zowel pikant als kogels betekent en dat is 'um.
alhambra
02-11-2023 om 20:22
letterkoekje schreef op 02-11-2023 om 20:19:
[..]
Hoe je kogels naar pepers vertaalt, daar ben ik niet in mee, alhambra.
Maar het is , sorry! Maar je raakt er wel uit.
Zoek een woord dat zowel pikant als kogels betekent en dat is 'um.
Ik dacht aan die peperkogeltjes.
Ik denk nog even verder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.