Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
letterkoekje
29-10-2023 om 10:39
Aldi-filiaal, Lidl-filiaal, Dreambaby-filiaal, Kruidvat-filiaal:
wat zijn die filialen allemaal? En wie een beetje Frans kent die herkent de oplossing al in het woord.
En dan de parasieten die agressief zijn, wat doen die? Kijk naar de woorden in de laatste post van alhambra en houd het ene woord wat ik gequote heb ook nog in gedachten. Dan heb je de oplossing. Het is een begrip en zal in Oekraïne wel gekend zijn.
alhambra
29-10-2023 om 11:02
letterkoekje schreef op 29-10-2023 om 10:39:
Aldi-filiaal, Lidl-filiaal, Dreambaby-filiaal, Kruidvat-filiaal:
wat zijn die filialen allemaal? En wie een beetje Frans kent die herkent de oplossing al in het woord.
En dan de parasieten die agressief zijn, wat doen die? Kijk naar de woorden in de laatste post van alhambra en houd het ene woord wat ik gequote heb ook nog in gedachten. Dan heb je de oplossing. Het is een begrip en zal in Oekraïne wel gekend zijn.
surcursales
Filière
Branche
Winkelbranche
Komt mijn Frans toch nog van pas
letterkoekje
29-10-2023 om 11:29
alhambra schreef op 29-10-2023 om 11:02:
[..]
surcursales
Filière
Branche
Winkelbranche
Komt mijn Frans toch nog van pas
Wow, alhambra, vloeiend franssprekend? Chapeau (om in de taal te blijven)
Het woord wat we zoeken komt steeds dichterbij (dank zij alhambra) maar nog niet gevonden. Het is een nederlandstalig woord. Winkel hadden we al en daar komt nog een nederlandstalig woord. Het totaal is een woord wat we zeker niet dagdagelijks gebruiken maar wat een puzzelaar wel kan afleiden uit wat al aan opgave en tips is gegeven.
Denk aan EEN keten (Aldi, Lidl, Kruidvat) en ga dan omhoog. Als je helemaal boven bent, denk dan nog eens aan -filiaal). Het woord wat we zoeken heeft met de structuur te maken.
Winkel...h..r.
alhambra
29-10-2023 om 15:30
letterkoekje schreef op 29-10-2023 om 11:29:
[..]
Wow, alhambra, vloeiend franssprekend? Chapeau (om in de taal te blijven)
Het woord wat we zoeken komt steeds dichterbij (dank zij alhambra) maar nog niet gevonden. Het is een nederlandstalig woord. Winkel hadden we al en daar komt nog een nederlandstalig woord. Het totaal is een woord wat we zeker niet dagdagelijks gebruiken maar wat een puzzelaar wel kan afleiden uit wat al aan opgave en tips is gegeven.
Denk aan EEN keten (Aldi, Lidl, Kruidvat) en ga dan omhoog. Als je helemaal boven bent, denk dan nog eens aan -filiaal). Het woord wat we zoeken heeft met de structuur te maken.
Winkel...h..r.
Winkeldochter
letterkoekje
29-10-2023 om 15:50
alhambra schreef op 29-10-2023 om 15:30:
[..]
Winkeldochter
Jeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
Je hebt als eerste deze moeilijke gevonden!
Goed, alhambra!!!!!!!!!!!!
letterkoekje
29-10-2023 om 23:01
Er blijft nog slechts 1 puzzel over: de agressieve parasieten - 12 letters
Ik weet niet of de zin er nog is, maar zo lang jullie blijven oplossen, zal ik proberen nog opgaves te posten. Dus wie nog niet uitgepuzzeld is, hier nog iets om de tanden in te zetten:
In het geheim niet bloot = 6
Lokkende akela = 11
Pikante kogels = 6
Hoofstand = 10
alhambra
30-10-2023 om 21:29
Pikante kogels = 6
Ik dacht gelijk aan die snoepjes Fireballs maar dat is natuurlijk veel te lang
Tover-Feetje
30-10-2023 om 22:35
alhambra schreef op 29-10-2023 om 15:30:
[..]
Winkeldochter
Goed gevonden alhambra
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het woord heb moeten googlen, ik had er nog nooit van gehoord
Om niet helemaal wereldvreemd over te komen....
In het geheim niet bloot = 6 Bedekt
De pikante kogels slaap ik nog een nachtje op, de andere denk ik te weten
letterkoekje
31-10-2023 om 00:31
Tover-Feetje schreef op 30-10-2023 om 22:35:
[..]
Goed gevonden alhambra
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het woord heb moeten googlen, ik had er nog nooit van gehoord
Om niet helemaal wereldvreemd over te komen....
In het geheim niet bloot = 6 Bedekt
De pikante kogels slaap ik nog een nachtje op, de andere denk ik te weten
Bedekt is helemaal juist, Feetje!
Tover-Feetje
01-11-2023 om 00:08
Hij moest van heel ver komen maar eindelijk denk ik het te weten...
agressieve parasieten - 12 letters = aanvalsteken
alhambra
01-11-2023 om 06:37
Tover-Feetje schreef op 01-11-2023 om 00:08:
Knap gedaan!
letterkoekje
01-11-2023 om 09:55
Tover-Feetje schreef op 01-11-2023 om 00:08:
letterkoekje schreef op 26-10-2023 om 16:31:
[..]
Ik ga dit woord quoten. Waarom zeg ik niet want ik weet echt niet hoe ik iets moet zeggen om jullie te tippen. Maar houd dit woord in gedachten. En niet vragen waarom, dat kan ik nu niet uitleggen. Later zal je het begrijpen of leg ik het uit.
Edit: dit geef ik nog mee, want ik ga zo ver mogelijk om te tippen: het woord wat we zoeken is een begrip. Ik bedoel daarmee: je kan het niet vastpakken
01/11/23
Deze uitleg wist ik niet zo goed te plaatsen, maar ik hoop dat iedereen 'um nu snapt.
Geweldig, Feetje, gefeliciteerd!
letterkoekje
01-11-2023 om 09:57
alhambra schreef op 01-11-2023 om 06:42:
Lokkende akela (11)
...leidster
Zit ik in de buurt?
Ja, je zit in de buurt. Nu kan het niet moeilijk meer zijn, alhambra!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.