Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

alhambra schreef op 19-08-2023 om 22:54:

[..]

Bewoners van het Waddeneiland Ameland.

Ah ok, dank je wel!

welterusten!

Met dit keukenattribuut glijdt ie er zo in. (11).

Op Ameland liggen de plaatsen Nes, Ballum, Hollum en Buren, maar daarvan ik nog niet iets van maken waar je warm van wordt. Alleen Nescafé, maar daar zit weer geen gereedschap in.

Beerlover schreef op 19-08-2023 om 23:46:

Hier gaat mijn dirty mind gelijk aan, ik ben benieuwd of het ook die kant op moet.

Beerlover schreef op 19-08-2023 om 23:46:

Schoenlepel ?

Over Amelanders heb ik nog geen idee!

Iets van doen met gasboringen in de Waddenzee? 

BOOREILAND ?

Een nieuwe: auto voor Poetin (9)

voor deze films moet je de juiste banden hebben (17)

amarna schreef op 20-08-2023 om 09:13:

[..]

Schoenlepel ?

Dit vind ik dan weer ingewikkeld.. de lepel snap ik (keukenattribuut), het totaal ook (schoenlepel om makkelijk de schoen aan te trekken), maar er lijkt voor mij geen enkele aanwijzing naar "schoen" te zijn. Zie ik iets over het hoofd, of hoe kom je dan opeens hierop?

masatu schreef op 20-08-2023 om 11:44:

[..]

Dit vind ik dan weer ingewikkeld.. de lepel snap ik (keukenattribuut), het totaal ook (schoenlepel om makkelijk de schoen aan te trekken), maar er lijkt voor mij geen enkele aanwijzing naar "schoen" te zijn. Zie ik iets over het hoofd, of hoe kom je dan opeens hierop?

Er hoeft niet altijd een directe associatie te zijn met ieder deel van de oplossing.  Cryptogrammenopgaves zijn heel vrij. Mijn man zegt altijd dat je er een kronkel in je hoofd voor moet hebben.

Ik zag een lepel voor me en gecombineerd met glijden kwam het woord schoenlepel in mn hoofd.

letterkoekje

letterkoekje

20-08-2023 om 12:39 Topicstarter

Please, niet teveel opdrachten ineens!

Persoonlijk zou ik voorstellen dat er over max. 2 puzzels kan nagedacht (en gediscussieerd) worden. 

Anders - denk ik - wordt het geheel een beetje onoverzichtelijk en ik ben maar een simpel Vlaams meiske. 

letterkoekje

letterkoekje

20-08-2023 om 12:45 Topicstarter

Beerlover schreef op 20-08-2023 om 11:04:

voor deze films moet je de juiste banden hebben (17)

Een nieuwe: auto voor Poetin (9)

alhambra schreef op 19-08-2023 om 22:50:

Gereedschap waarmee Amelanders zich warm houden (10)

Zijn het deze drie waarover we nog zitten denken?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.