Relaties
Diana79
11-08-2023 om 21:23
Vaag
Na maanden verliefd te zijn op een goede vriend heb ik vandaag aan hem duidelijk gemaakt dat ik gevoelens voor hem heb gekregen. Hij voelde zich gevleid maar zei ook dat meer dan vriendschap er niet in zit. Hij gaf eerlijk toe dat hij mij graag ziet en graag het contact wil behouden. Dit vind ik een beetje vaag. Hij wijst mij af maar laat de deur op een kier staan. Tenminste zo komt het bij mij over of zit ik er naast? Wat denken jullie?
absor
12-08-2023 om 09:57
PhoebeHolmesreturns schreef op 12-08-2023 om 09:39:
[..]
Ik zie je graag in het Vlaams betekent vrij veel maar goed dat is dus alweer mosterd.
Anyway TO hij is idd vrij vaag en wijst je idd af met de deur op een kier. De vraag is of jij daar zin in hebt. (Ik persoonlijk zou daar geen zin in hebben, ik wil iemand die 100% voor mij zou gaan maar goed dat kan ik voor jou niet bepalen)
Mocht jij daar ook geen zin in hebben zou ik wat afstand nemen, hoe vervelend ook....
Huh? Waar laat hij de deur op een kier dan?
SpiritedMagpie74
12-08-2023 om 10:08
Moradora schreef op 12-08-2023 om 08:27:
TO. In je vorige topic was je verliefd op een getrouwde collega en vroeg je je af of je het moest zeggen. Je kreeg het unanieme advies dit niet te doen. Dat was nog geen maand geleden. Nu ben je al maanden verliefd op een goede vriend en heb je het eindelijk durven zeggen. Hij vind jou niet zo leuk maar dit geloof je nu niet.
Wie houd je nu voor de gek? Ons niet hoor. Je hebt het die collega verteld en kreeg niet de reactie die je hoopte.
Scherp gevonden Moradora. Dat verhelderd inderdaad het perspectief. Daarmee 100% duidelijk dat hij niks-nada iets op een kier zet.
_Audrey
12-08-2023 om 10:10
Moradora schreef op 12-08-2023 om 08:27:
TO. In je vorige topic was je verliefd op een getrouwde collega en vroeg je je af of je het moest zeggen. Je kreeg het unanieme advies dit niet te doen. Dat was nog geen maand geleden.
Nu ben je al maanden verliefd op een goede vriend en heb je het eindelijk durven zeggen. Hij vind jou niet zo leuk maar dit geloof je nu niet.
Wie houd je nu voor de gek? Ons niet hoor. Je hebt het die collega verteld en kreeg niet de reactie die je hoopte.
Ohw ...
Nou, dan moet je hem echt uit je hoofd zetten hoor TO. Hij is duidelijk geweest: "meer dan vriendschap zit er niet in".
MellowTurkey78
12-08-2023 om 10:18
absor schreef op 12-08-2023 om 09:57:
[..]
Huh? Waar laat hij de deur op een kier dan?
Zie TO.
En of dat nu feitelijk is of niet, ik ben met TO eens dat hij verschillende signalen afgeeft en dat is vaag.
absor
12-08-2023 om 11:24
PhoebeHolmesreturns schreef op 12-08-2023 om 10:18:
[..]
Zie TO.
En of dat nu feitelijk is of niet, ik ben met TO eens dat hij verschillende signalen afgeeft en dat is vaag.
Hij zegt ‘meer dan vriendschap zit er niet in’. Lijkt me over- overduidelijk. En als het idd een collega is ook nog heel logisch. Je zal toch moeten blijven samenwerken
RoodVruchtje
12-08-2023 om 11:32
PhoebeHolmesreturns schreef op 12-08-2023 om 10:18:
[..]
Zie TO.
Met een roze bril op zie je in alles hoop natuurlijk, terwijl er helemaal niets vaags in zijn boodschap zit.
Moxxie
12-08-2023 om 11:45
Je zit ernaast TO. Hij is heel duidelijk geweest en heeft de deur wijd opengezet voor vriendschap en potdicht voor liefde, niet op een kier.
Accepteer het en kom er niet meer op terug, want dan dwing je hem bijna om de boodschap op een bottere, meer afwijzende manier te brengen. Hij is getrouwd, respecteer dat.
Doemijdieglazenbol
12-08-2023 om 13:01
Daddy_gijs schreef op 11-08-2023 om 22:30:
[..]
Als je als Nederlandse vrouw, tegen een Nederlandse man zegt: "Meer dan vriendschap zit er niet in, maar ik hou wel van je" dan vind ik dat ook een verwarrend bericht.
Waarom?
MRI
12-08-2023 om 13:08
Doemijdieglazenbol schreef op 12-08-2023 om 13:01:
[..]
Waarom?
Daddy_gijs schreef op 11-08-2023 om 22:30:
[..]
Als je als Nederlandse vrouw, tegen een Nederlandse man zegt: "Meer dan vriendschap zit er niet in, maar ik hou wel van je" dan vind ik dat ook een verwarrend bericht.
Ja idd, waarom? Je kan toch ook veel van je zus of broer houden?
letterkoekje
12-08-2023 om 13:40
PhoebeHolmesreturns schreef op 12-08-2023 om 09:39:
[..]
Anyway TO hij is idd vrij vaag en wijst je idd af met de deur op een kier.
Als, wat deze man gezegd heeft, de deur op een kier houden is, dan zou ik willen weten wat jij (en TO) 'wel duidelijk' zouden vinden. Deze man heeft TO op een beleefde manier voor een gesloten deur gezet. Wie dat niet wil snappen, die blijft maar proberen en hopen op meer.
Ik wist niet dat TO al eerder een topic in een light-versie van dezelfde problematiek had geopend. Toen is haar dus blijkbaar afgeraden om 'open kaart' te spelen. Ze heeft het toch gedaan, nu is ze met haar neus tegen de muur gelopen, én gelooft ze het nóg niet!
Anne1234!
12-08-2023 om 14:02
Ik vind het ook vrij duidelijk. Hij zegt letterlijk dat er niet meer inzit dan vriendschap.
Hij zegt ook dat hij TO graag ziet. IK zie mijn vrienden ook graag. Al zou het betekenen dat hij van haar houdt zelfs dan zegt het niks. Je kan ook van je vrienden houden of een sterke verbinding of liefde voor iemand voelen zonder dat je verliefd bent of een relatie met iemand wil.
Ik heb een mannelijke collega die me door een hele moeilijke tijd heeft heen geholpen. Ik voel heel veel liefde voor hem en weet dat hij er altijd voor mij zal zijn en vise versa. Toch zullen we nooit een relatie krijgen. We hebben beiden een partner, zijn niet verliefd en dat gaat ook niet gebeuren. Wel liefde dus maar toch alleen maar vriendschap.
RoodVruchtje
12-08-2023 om 15:43
MRI schreef op 12-08-2023 om 13:08:
[..]
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom?
Ik zeg (en vice versa) zeer regelmatig tegen bepaalde vrienden (zowel man als vrouw) dat ik van hen houd, dat is in mijn optiek vrij normaal en staat los van “meer” dan enkel vriendschap van hen willen.
SpiritedMagpie74
12-08-2023 om 16:55
MRI schreef op 12-08-2023 om 13:08:
Dat kan. En ik hou ook van mijn vrienden. Maar de uitdrukking "ik hou van jou" in de context van een (potentiele) liefdesrelatie interpretteer ik toch anders.
Dan staat het voor 'meer', het geeft sowieso een emotionele connectie aan en bij een potentiele liefdesrelatie (cq date) gaat dat in mijn interpretatie richting zoenen, tongzoenen en wellicht meer. Ik hou de term 'ik hou van jou' ook gereserveerd voor heel heel erg close vrienden en niet voor collega's of een date.
yette
12-08-2023 om 17:51
Daddy_gijs schreef op 12-08-2023 om 16:55:
[..]
Dat kan. En ik hou ook van mijn vrienden. Maar de uitdrukking "ik hou van jou" in de context van een (potentiele) liefdesrelatie interpretteer ik toch anders.
Dan staat het voor 'meer', het geeft sowieso een emotionele connectie aan en bij een potentiele liefdesrelatie (cq date) gaat dat in mijn interpretatie richting zoenen, tongzoenen en wellicht meer. Ik hou de term 'ik hou van jou' ook gereserveerd voor heel heel erg close vrienden en niet voor collega's of een date.
De vlam van TO had er misschien verstandiger aan gedaan om zijn termen aan te passen. Dan had hij dit misverstand kunnen voorkomen. Maar besefte hij wel dat TO het niet zou (willen?) begrijpen? Uit veel reacties hier blijkt dat de meesten de boodschap prima snappen als je zegt: 'Ik hou van je als van een goede vriendin. Meer niet'. Ook ik vind het op die manier volkomen duidelijk.
Miscommunicatie kan van twee kanten komen en in dit geval ben ik geneigd te denken dat het aan TO ligt. Ze is verliefd en teleurgesteld. In zijn afwijzing, hoopt zij een aanwijzing te vinden die zegt dat hij haar misschien toch wel ziet zitten. Best begrijpelijk dat ze dat hoopt. Maar het is er niet. Dus of het nou aan zijn woorden ligt? Het kan best dat TO hetzelfde had gedaan als hij zijn woorden had aangepast en bijvoorbeeld had gezegd: 'Ik vind je echt heel leuk, maar ben niet verliefd op je'. Ook daaruit kan je, als je wil, onterecht hoop putten. Want 'heel leuk,' dat zeggen mensen ook vaak over hun partner ...
@ TO - wat verdrietig dat het niet wederzijds is. Sterkte
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.