Relaties
Diana79
11-08-2023 om 21:23
Vaag
Na maanden verliefd te zijn op een goede vriend heb ik vandaag aan hem duidelijk gemaakt dat ik gevoelens voor hem heb gekregen. Hij voelde zich gevleid maar zei ook dat meer dan vriendschap er niet in zit. Hij gaf eerlijk toe dat hij mij graag ziet en graag het contact wil behouden. Dit vind ik een beetje vaag. Hij wijst mij af maar laat de deur op een kier staan. Tenminste zo komt het bij mij over of zit ik er naast? Wat denken jullie?
Egel.
11-08-2023 om 21:26
Ik denk dat hij geen relatie met je wil maar het zonde zou vinden als hierdoor de vriendschap voorbij zou zijn (want hij ziet je graag, als normale vriendin)
Vavoom
11-08-2023 om 21:41
echt niks vaags aan, hij wil je graag blijven zien als vrienden maar verder niet.
hoe duidelijk wil je het hebben?
RaggedGull77
11-08-2023 om 21:49
Ik lees in de OP dat hij je graag ziet. Kennelijk voelt hij dan toch wat meer dan vriendschap voor je.
_Audrey
11-08-2023 om 21:53
KipFritesAppelmoes schreef op 11-08-2023 om 21:49:
Ik lees in de OP dat hij je graag ziet. Kennelijk voelt hij dan toch wat meer dan vriendschap voor je.
Werkelijk? Ik zie mijn vrienden ook graag hoor.
Hij is duidelijk dat hij alleen vrienden wil zijn en blijven. Niks vaags aan.
UnknownCrocodile85
11-08-2023 om 21:53
iemand graag zien is wat anders dan verliefd zijn en een relatie willen
ik zie mijn vriendinnen ook graag 😀
RaggedGull77
11-08-2023 om 21:57
Ik ben geen Vlaming, maar misschien ging ik een beetje uit van de Vlaamse betekenis. Als een Vlaming zegt "ik zie je graag" dan betekent dat meestal zoveel als "ik hou van je". Vlamingen zeggen dat meestal tegen hun lief.
Doemijdieglazenbol
11-08-2023 om 22:01
KipFritesAppelmoes schreef op 11-08-2023 om 21:57:
Ik ben geen Vlaming, maar misschien ging ik een beetje uit van de Vlaamse betekenis. Als een Vlaming zegt "ik zie je graag" dan betekent dat meestal zoveel als "ik hou van je". Vlamingen zeggen dat meestal tegen hun lief.
Deze tolk was voor mij niet nodig. Deze vriend houdt van haar, maar ziet geen liefdesrelatie. Ik begrijp niet wat daar ingewikkeld aan is. Ik houd echt heel veel van mijn vrienden. Maar met de meesten wil ik écht nóóit een liefdesrelatie en toch wil ik ze niet uit mijn leven.
SpiritedMagpie74
11-08-2023 om 22:25
Als hij als Vlaming zegt: "ik zie u graag", dan is dat inderdaad in de context verwarrend. Maar zijn opmerking: "meer dan vriendschap zit er niet in" weegt zwaarder. Nadat hij dat gezegd heeft, is hij bang dat jij het contact verder volledig zult afkappen, wat hij niet wil. En hij verzacht dat met "ik zie u graag" (of in het Nederlands: "ik vind je desalniettemin erg lief")
Mee eens met TO dat hij beter andere woorden had kunnen kiezen.
SpiritedMagpie74
11-08-2023 om 22:30
Doemijdieglazenbol schreef op 11-08-2023 om 22:01:
Ik houd echt heel veel van mijn vrienden.
Als je als Nederlandse vrouw, tegen een Nederlandse man zegt: "Meer dan vriendschap zit er niet in, maar ik hou wel van je" dan vind ik dat ook een verwarrend bericht.
absor
12-08-2023 om 00:02
is het een belg en ben jij belg is het idd verwarrend
Maar zijn jullie Nederlanders dan is het zo klaar als een klontje. Goede vrienden graag, maar geen relatie materiaal voor hem helaas.
letterkoekje
12-08-2023 om 00:08
Ik, als Vlaamse, durf al wel eens tegen een vriendin zeggen dat ik ze graag zie. Dat bedoel ik dan niet in de zin van liefde maar dat ik blij ben dat ze mijn vriendin is.
Volledig eens met de post van Daddy Gijs (22.25) dat de man die deze boodschap kreeg, TO niet heeft willen kwetsen en gezegd heeft 'dat hij haar ook graag zag'. Die man heeft geprobeerd om TO zich niet slecht(er) te laten voelen nadat hij haar vertelde 'dat er niet meer dan vriendschap inzat'. Toen is hij duidelijk geweest.
TO is al maanden verliefd en door wat die man nu gezegd heeft (zie u graag), wil ze alle hoop nog niet laten varen. Maar jammer TO, hij wil het niet.
watertoren
12-08-2023 om 01:21
Ik vind het heel duidelijk. Hij vind je leuk als gewone vriendin maar hij wil geen relatie met je.
Moradora
12-08-2023 om 08:27
TO. In je vorige topic was je verliefd op een getrouwde collega en vroeg je je af of je het moest zeggen. Je kreeg het unanieme advies dit niet te doen. Dat was nog geen maand geleden.
Nu ben je al maanden verliefd op een goede vriend en heb je het eindelijk durven zeggen. Hij vind jou niet zo leuk maar dit geloof je nu niet.
Wie houd je nu voor de gek? Ons niet hoor. Je hebt het die collega verteld en kreeg niet de reactie die je hoopte.
MellowTurkey78
12-08-2023 om 09:39
Roos55 schreef op 11-08-2023 om 21:53:
iemand graag zien is wat anders dan verliefd zijn en een relatie willen
ik zie mijn vriendinnen ook graag 😀
Ik zie je graag in het Vlaams betekent vrij veel maar goed dat is dus alweer mosterd.
Anyway TO hij is idd vrij vaag en wijst je idd af met de deur op een kier. De vraag is of jij daar zin in hebt. (Ik persoonlijk zou daar geen zin in hebben, ik wil iemand die 100% voor mij zou gaan maar goed dat kan ik voor jou niet bepalen)
Mocht jij daar ook geen zin in hebben zou ik wat afstand nemen, hoe vervelend ook....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.