Relaties
MenacingSwan87
01-05-2023 om 10:55
Relatie spui-topic
Na, ook hier op het forum, de afgelopen maand hier en daar wat relatie-irritaties (ook bij mij gister, had een woordenwisseling met vriend. We zijn allebei stronteigenwijs dus dat kan even knallen...) kwam ik gister op het idee om dit topic te openen. Als je even wilt mopperen, spuien, onzeker bent over iets of je ergert wat betreft je relatie kan je het hier kwijt. Serieuze dingen en flauwe kuldingen, alles is welkom. Elkaar advies geven mag maar om wellus-nietus-forum-rellen a-la-viva te voorkomen wil ik wel afspreken om alleen advies te geven als daarom gevraagd wordt. Als je alleen even iets kwijt moet of je hart wil luchten maar geen zin hebt in goed bedoelt advies meldt het even. (Zet onder je bericht OVA of NOVA; Open voor Advies, Niet Open Voor Advies bedenk ik net ter plekke... )
Nu hoor ik natuurlijk traditiegetrouw te beginnen, doe ik niet want heb gister genoeg gespuid hier gisteren... Het knalde even flink in huize Jeanne gister maar we hebben goed gepraat en de storm is weer gekalmeerd. (Alhoewel er bij vriend volgens mij nog wel wat spanningen/onzekerheden zijn maar goed das geen ramp)
GroenTuintje
13-03-2024 om 13:12
Picunia schreef op 13-03-2024 om 11:33:
Toen ik mijn partner leerde kennen, was ik zo verliefd, dat ik niet kon slapen en eten. Misselijk van verliefdheid. Nooit eerder gehad en inmiddels 42 jaar en drie kinderen verder.
Dus…
Mijn partner had dat ook toen hij mij leerde kennen hij werd er ook super onzeker ervan..
MissHolmes
14-03-2024 om 08:50
Nou ik word hier niet rete onzeker van hoor, ik zit goed in mijn vel tegenwoordig maar hoe ik mij nu voel dat heb ik nooit eerder meegemaakt. Ook omdat het dit x wederzijds is maar goed dat is niet de enige rede. Ik ben een ontzettende controlfreak en zo snel als nu is het nog nooit gegaan... terwijl ik me voorgenomen had om alles met ex rustig te verwerken. . Alhoewel er weinig te verwerken valt want geen ruzie of drama, we zijn als vrienden uit elkaar gegaan
Koettie
17-03-2024 om 09:38
Durf/wil het nog niet met mijn omgeving te bespreken maar moet het ergens kwijt.
Korte samenvatting, al 11 jaar samen met man. Nooit traditionele monogame relatie gehad en dat werkt goed voor ons. Veel ups maar ook erg veel downs gehad samen, voornamelijk door zware depressies en angsten van zijn kant. Maar altijd weer op kunnen krabbelen en vorig jaar samen een huis Gekocht gekocht en geregistreerd partner geworden. Inmiddels hebben we naast elkaar beide een andere relatie sinds augustus ongeveer en dat is allemaal mooi en natuurlijk verlopen en prima.
Maar er is natuurlijk een maar. We zien elkaar minder dan eerst en ik mis hem niet. Sterker nog, ik merk de laatste weken dat ik het vaak lekker vind als ik het huis voor mezelf heb, soms voelt het zelfs als een opluchting. Hij is vaak zo negatief of dan is er weer iets waar hij heel erg over piekert, voornamelijk dat hij niet lekker is. De angststoornis neemt het dan helemaal over. En ik ben dat een beetje zat. Er is geen ruzie ofzo, merk vooral vermoeidheid en gelatenheid als hij 'weer eens' zo moe en niet lekker is. Ik hou van hem en wil hem daarbij ondersteunen maar terugkijkend heb ik dat de afgelopen tien jaar uit al m'n macht gedaan en vraag me nu af of ik dat nou nog tien jaar wil doen. Hij deelt ook veel met zijn vriendin en zij vangt nu een deel op, gelukkig. Maar het zit in mn hoofd en weet helemaal niet wat ik hiermee wil. De afstand heeft me wat perspectief gegeven en had oprecht niet zo in de gaten dat ik een groot deel van de relatie/huishouden/mentale load/sfeer heb gedragen afgelopen jaren. Nouja, zulke dingen komen nu naar boven. Pff, lastig want ik hou van die man! Maar begin me af te vragen of dat genoeg is. Er is verder geen ruzie of gedoe gelukkig maar die twijfel zit er wel.
Koettie
17-03-2024 om 09:41
Ook wel beetje eng om dit te posten want niemand weet dit nog maar zo heb ik mezelf beetje gedwongen om het niet weg te stoppen. Blegh!
watertoren
17-03-2024 om 10:21
Koettie schreef op 17-03-2024 om 09:41:
Ook wel beetje eng om dit te posten want niemand weet dit nog maar zo heb ik mezelf beetje gedwongen om het niet weg te stoppen. Blegh!
Ik ben bang dat het besef nu doorgedrongen is bij jou dat dit niet de relatie is waar jij je goed bij voelt. Het is soms makkelijker om een plaat voor je hoofd te houden maar dit hou jij niet nog eens 10 jaar vol. Het besef betekent wel dat je actie moet ondernemen en ik begrijp dat dit eng is. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
Stardust
17-03-2024 om 10:34
een depressieve partner vreet je leeg. Mijn ex was het ook met enige regelmaat (incl diagnoses en intensieve behandeling), maar ik vond het echt wel moeilijk om te dragen soms. Het is niet de reden dat we uit elkaar zijn, maar merkte bij mezelf wel een enorme opluchting dat ik daar niet meer mee hoefde te dealen.
Ik wil ook niet meer samenwonen, zodat ik altijd een eigen plek heb waar ik alleen meh mijn eigen stemming en ritme te maken heb. Inmiddels 8 jaar aan het LATten met een nieuwe partner en dat bevalt goed. Terugkomende depressies zijn echt een bitch. En je bent niet verplicht om het te dragen. Je hoeft niet uit de relatie te stappen, maar is er een manier om wat (fysieke) afstand te creëren? En met lotgenoot even lekker te spuien, no holding back? Even lekker vrijuit vloeken en je frustratie uiten kan al opluchten. Ik herken je schuldgevoel en loyaliteit
Koettie
17-03-2024 om 11:14
Thanks.
Ja, die afstand is er nu, misschien ook juist daarom dat het bovenkomt. Denk ook, terugkijkend, dat ik die afstand zelf gecreëerd heb. Hij is nu niet heel depressief maar zelfs als het oke gaat is alles zo zwaarmoedig allemaal. Ik laat het allemaal nog even bezinken.
GroenTuintje
17-03-2024 om 11:29
je bent al onbewust afstand aan het nemen tot hem. als hij dit niet weet, is de klap misschien nog groter mocht je de relatie over een tijd verbreken.
Koettie
17-03-2024 om 19:16
Nou, dat is opeens heel snel geëscaleerd. Hij zou naar een vriendin gaan die om de week naar hem komt voor spelletjesavond. Hij zou met zijn vriendin gaan naar haar housewarming en hij is niet gegaan. 'Geen zin'. Hij kan dat hele wederkerigheid niet aan. Hij kwam thuis en vertelde dat en ik schoot helemaal in paniek. Greep me zooo aan. Ben gaan wandelen om alles op een rijtje te zetten maar heb alleen maar gehuild. Ben het zo zat allemaal. Het wordt gewoon niet beter. Kwam huilend thuis en alles er meteen maar uitgegooid. Dat het gewoon teveel is en ik daarnaast ook al een tijd voel dat we weinig gemeen hebben. Er kwamen van zijn kant wat verwijten maar ook dat hij het wel voelde aankomen. Naar zijn zeggen 'al jaren'. Heel kwetsend maar hij is ook gekwetst. Heb het uitgemaakt en ben naar m'n zusje gegaan. Ben verdrietig maar voel ook last van mn schouders. Pff
Mischa83
17-03-2024 om 19:28
Koettie schreef op 17-03-2024 om 19:16:
Nou, dat is opeens heel snel geëscaleerd. Hij zou naar een vriend gaan die om de week naar hem komt voor spelletjesavond. Hij zou met zijn vriendin gaan naar haar housewarming en hij is niet gegaan. 'Geen zin'. Hij kan dat hele wederkerigheid niet aan. Hij kwam thuis en vertelde dat en ik schoot helemaal in paniek. Greep me zooo aan. Ben gaan wandelen om alles op een rijtje te zetten maar heb alleen maar gehuild. Ben het zo zat allemaal. Het wordt gewoon niet beter. Kwam huilend thuis en alles er meteen maar uitgegooid. Dat het gewoon teveel is en ik daarnaast ook al een tijd voel dat we weinig gemeen hebben. Er kwamen van zijn kant wat verwijten maar ook dat hij het wel voelde aankomen. Naar zijn zeggen 'al jaren'. Heel kwetsend maar hij is ook gekwetst. Heb het uitgemaakt en ben naar m'n zusje gegaan. Ben verdrietig maar voel ook last van mn schouders. Pff
Och vrouw toch
Koettie
17-03-2024 om 20:13
Maak me zo'n zorgen om hem. Geen idee wat hij nu aan het doen is ook. Maar na 11 jaar alles opvangen is de koek gewoon op. Zo verdrietig.
MissHolmes
17-03-2024 om 20:17
He Koettie, ik had niet gereageerd maar wat een narigheid allemaal!
Stress in je relatie, om wat voor reden dan ook is echt niet fijn en de knoop doorhakken lucht ook enorm op. (Had ik ook)
GroenTuintje
17-03-2024 om 20:17
Koettie schreef op 17-03-2024 om 20:13:
Maak me zo'n zorgen om hem. Geen idee wat hij nu aan het doen is ook. Maar na 11 jaar alles opvangen is de koek gewoon op. Zo verdrietig.
Jeetje Koettie ik ken je toch al best lang van fora ( je zat ook op Viva en fok! Toch?)
Mischa83
17-03-2024 om 20:24
Koettie schreef op 17-03-2024 om 20:13:
Het is ook nog heel vers allemaal hè. Probeer je wel te realiseren dat jij verantwoordelijk bent voor jezelf en hij voor zichzelf.
Maar logisch dat je nu heel verdrietig bent natuurlijk!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.