Relaties
Anouk1234
04-10-2023 om 13:53
Moeilijke mensen
Herkennen jullie dit? Mensen die zeggen dat bepaalde mensen zo moeilijk zijn/doen en vinden dat ze zelf heel gemakkelijk zijn. Maar niet doorhebben dat ze zelf heel moeilijk kunnen doen.
Ik geef gewoon toe dat ik zelf ook niet altijd de gemakkelijkste ben.
Moirmel
04-10-2023 om 15:25
PhoebeHolmesreturns schreef op 04-10-2023 om 15:07:
Serieus ik heb hier al jaren discussie over met mijn BFF. Ik vind mijzelf een zeer ingewikkeld persoon maar hij vindt het nogal meevallen.
Idd wat is ingewikkeld...
Als je er echt wilt uitkomen hoe het zit: enkele onderwerpen selecteren en vervolgens een avondje babbelen (discussiëren) met twee flessen whisky.
Al is dit misschien niet het strakste plan.
MellowTurkey78
04-10-2023 om 15:33
Moirmel schreef op 04-10-2023 om 15:25:
[..]
Als je er echt wilt uitkomen hoe het zit: enkele onderwerpen selecteren en vervolgens een avondje babbelen (discussiëren) met twee flessen whisky.
Al is dit misschien niet het strakste plan.
Nou nee ik hoef er niet uit te komen want ik weet diep van binnen dat ie gelijk heeft. Desalniettemin zullen er heus mensen zijn die mij niet snappen en moeilijk vinden maar dat is hun probleem...
Bakblik
04-10-2023 om 15:36
absor schreef op 04-10-2023 om 15:23:
Hmm. Zelf heb ik bij ‘moeilijke mensen’ de associatie dat het mensen zijn waar het glas altijd halfleeg is. Dus die altijd moeilijk over alles doen. Collega’s die bij geringste extra werk al zuchten.
Deze ja die vind ik ook moeilijk. Hun werk bestaat uit taak A dan taak B en daarna taak C en als je dan vraagt of ze voor een keer taak C (die volledig losstaat van taak A en kunnen doen tussen taak A en B in zodat je zelf iets meer tijd hebt om de resultaten van taak C te verwerken in je eigen werk dan kunnen ze dat niet van afwijken, want zo doen ze het nooit. Die types die je nooit om hulp kunt vragen om de kast even leeg te halen en na een poetsbeurt weer netjes in te ruimen. Nee ik moet nu weg voor een overleg, jij redt het wel hè?
Het klopt dat laten schoonmaken niet in onze functieomschrijving staat maar sinds is er niet meer te werken met die puinhoop van omvallende stapeltjes.
Prachtwacht
04-10-2023 om 15:46
Ik kan moeilijk doen als ik mijn grenzen niet bewaak dan wordt daar soms overheen gegaan, maar dan word ik echt erg chagrijnig en dan ga ik moeilijk doen. Ik probeer er wel op te letten.
Wat ik zelf moeilijke mensen vind, zijn mensen die zeggen “Ik ben gewoon realistisch” maar dat dan realistisch gewoon cynisch is. Of “Niet om lullig te doen, maarrre…” en dan echt met lullige dingen komen. “Ik ben gewoon eerlijk” ofwel gewoon lomp.
Anouk1234
04-10-2023 om 15:50
Bakblik schreef op 04-10-2023 om 15:36:
[..]
Deze ja die vind ik ook moeilijk. Hun werk bestaat uit taak A dan taak B en daarna taak C en als je dan vraagt of ze voor een keer taak C (die volledig losstaat van taak A en kunnen doen tussen taak A en B in zodat je zelf iets meer tijd hebt om de resultaten van taak C te verwerken in je eigen werk dan kunnen ze dat niet van afwijken, want zo doen ze het nooit. Die types die je nooit om hulp kunt vragen om de kast even leeg te halen en na een poetsbeurt weer netjes in te ruimen. Nee ik moet nu weg voor een overleg, jij redt het wel hè?
Het klopt dat laten schoonmaken niet in onze functieomschrijving staat maar sinds is er niet meer te werken met die puinhoop van omvallende stapeltjes.
Ja inderdaad ze hebben in hun hoofd dat de volgorde ABC is en kunnen daar niet een keer van afwijken om het voor een ander makkelijker te maken.
Zo kan mijn moeder niet met kerst bij ons komen, omdat ze bedacht heeft dat ze eten gaat bestellen en iedereen bij haar komt. Maar vanwege oproepbaarheidsdienst van mijn man zijn werk kunnen wij niet (in principe alleen mijn man niet) 150 km van ons huis verblijven. Dus was mijn idee dat iedereen bij ons komt.
MMcGonagall
04-10-2023 om 16:11
inflexibele mensen worden vaak moeilijk genoemd, zie ik, maar andersom zijn mensen die juist erg flexibel zijn in de ogen van de meer rigide types juist wispelturig en/of onbetrouwbaar. Het hangt er dus maar vanaf met welke blik je naar gedragingen kijkt of mensen moeilijk zijn of niet. Natuurlijk kan ik me ook wel eens ergeren aan mensen die nog inflexibeler zijn dan ik, maar je weet wel wat je aan ze hebt.
Bakblik
04-10-2023 om 16:23
MMcGonagall schreef op 04-10-2023 om 16:11:
inflexibele mensen worden vaak moeilijk genoemd, zie ik, maar andersom zijn mensen die juist erg flexibel zijn in de ogen van de meer rigide types juist wispelturig en/of onbetrouwbaar. Het hangt er dus maar vanaf met welke blik je naar gedragingen kijkt of mensen moeilijk zijn of niet. Natuurlijk kan ik me ook wel eens ergeren aan mensen die nog inflexibeler zijn dan ik, maar je weet wel wat je aan ze hebt.
Flexibel is in mijn ogen juist niet wispelturig of onbetrouwbaar. Ik werk op woensdagochtend van 9.00 tot 11.30. Als de situatie erom vraagt kan ik eerder komen of langer blijven. Mijn hoofdschakelaar die ik ook nog wilde doen kunnen ook in de avond gedaan worden.
_Audrey
04-10-2023 om 16:29
Hmm. Zelf heb ik bij ‘moeilijke mensen’ de associatie dat het mensen zijn waar het glas altijd halfleeg is. Dus die altijd moeilijk over alles doen. Collega’s die bij geringste extra werk al zuchten.
Ja dit. Enorme energiezuigers zijn dat soort mensen, altijd negatief en overal over zeuren en klagen. Daar ga ik liefst met een boog omheen.
Anouk1234
04-10-2023 om 16:38
Of mensen die zelf overal ja op zeggen en niet van anderen accepteren dat ze een keer nee zeggen.
Madamecannibale
04-10-2023 om 16:44
Dat soort mensen kan ik ook slecht tegen. Ik heb ook collega’s die bijvoorbeeld nooit de vaatwasser leeg willen ruimen, want dat hoort niet bij hun functie. Nee, het hoort bij niemands functie en toch zal het ding leeggeruimd moeten worden.
Waar ik ook slecht tegen kan zijn mensen die alles op een weegschaaltje leggen. Als het goed is gaat het in een vriendschap een beetje gelijk op. Maar het kan best dat ik een keer wat vaker betaal, of dat een vriendin die verderop woont eens wat vaker mijn kant op rijd. Ik ken mensen in mijn omgeving die dat precies bij houden en er altijd voor zorgen dat het of gelijk op gaat of in hun voordeel uitpakt. Gaan we bijvoorbeeld uit eten en eten zij iets duurs dan willen ze de rekening splitten, eet ik iets duurders dan willen ze dat ieder voor zich betaalt.
watertoren
04-10-2023 om 16:49
Moeilijke mensen vind ik ook inderdaad mensen bij wie het glas half leeg is. Jaloerse mensen vind ik ook moeilijke mensen zowel voor zichzelf als voor anderen.
PerfumedAlpaca84
04-10-2023 om 17:17
Oh ja, mensen die overal conflicten hebben met iedereen. Als het overal waar je loopt stinkt, moet je misschien eens onder je eigen schoen kijken...
Bolmieke
04-10-2023 om 17:53
Moeilijke mensen; de bank is te zacht/te hard, het eten is te heet/te koud, het tocht/het is benauwd, je gezicht/figuur daar mankeert wat aan, je praat te snel/te langzaam etc. etc.
Koko67
04-10-2023 om 18:02
Mensen die heel gevoelig zijn vind ik moeilijk. Daar loop ik met een boog omheen, want ik zeg altijd het verkeerde waardoor ze gekwetst of bezeerd of verdrietig zijn. Niet boos, nee gekwetst.
Mevrouw75
04-10-2023 om 18:32
Koko67 schreef op 04-10-2023 om 18:02:
Mensen die heel gevoelig zijn vind ik moeilijk. Daar loop ik met een boog omheen, want ik zeg altijd het verkeerde waardoor ze gekwetst of bezeerd of verdrietig zijn. Niet boos, nee gekwetst.
Koko67 schreef op 04-10-2023 om 18:02:
Oh ja, die. En die dat dan úitgebreid willen bepraten in de ik-boodschap. En dan denk je dat het klaar is en dan komt het volgende issue wat ze wéér uitgebreid moeten bespreken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.