Relaties
Blomke82
23-04-2023 om 06:06
Man wil dat ik stop met open relatie
Mijn man en ik zijn al jaren samen. De seks was eigenlijk nooit echt je van het geweest. Daar kwam bij boven op dat hij door medicijngebruik impotent werd, wat na het stoppen met de medicijnen een mentale kwestie werd. Hij wou er niets mee doen, en uit waarschijnlijk een soort van schaamte werd hij afstandelijk voor elke vorm van intimiteit. Ook knuffelen e.d. was zeg maar te veel.
Daar stond tegenover dat ik (mede daardoor?) juist steeds meer behoefte kreeg aan fysiek contact. Hij had op gegeven moment zelfs liever dat ik dat maar bij een ander moest zoeken, zolang hij er maar niets van merkte, zei hij een keer nadat ik weer eens werd afgewezen nadat ik fysieke toenadering zocht.
Hij werkt erg veel, was dus sowieso veel alleen als kids op school waren, en kwam op een ochtend uit verveling op een erotisch getinte chatbox terecht. Daar kreeg ik de aandacht waar ik enorm naar verlangde en zag er bepaalde foto's die me enorm nieuwsgierig maakten. Met de woorden van mn man in m'n achterghoofd besloot ik er aan toe te geven en ging fysiek daten.
Er ging echt een wereld voor me open, had regelmatig seks die me in de 7e hemel bracht. Ik werd een veel blijer persoon, wat mijn man natuurlijk ook merkte. Eerst vond hij het leuk me zo te zien maar gaande weg vond hij het steeds moeilijker. Hij besloot zelfs naar een seksuoloog te gaan met zijn probleem.
Wat wil het geval, het begint weer een beetje te werken bij hem en hebben zelfs al weer een paar vrijpartijtjes gehad. Maar wat een waardeloze seks is het met wat ik nu gewent ben. Hij wil nu dat ik ineens mijn "geheime" leven opgeef, maar dat kan ik niet meer.
De hung naar lust is zo groot dat ik ondertussen een paar keer weer met een minnaar heb gedate, wat resulteerde in super lekkere seks met toch een beetje schuldgevoel, wat ik hiervoor nooit had.
Wat ik hiermee wil? Weet het niet, beetje van me afschrijven of misschien dat iemand advies heeft voor deze tweespalt?
Aviendha
30-04-2023 om 10:23
Stardust schreef op 30-04-2023 om 10:20:
en volgens mij heeft blomke nergens geschreven dat ze absoluut door wil met haar bedgenoten, maar dat ze het idee van stoppen “eng” vindt. Zeker als daar (nog) niets voor in de plaats komt. Ze onderneemt stappen om daar verbetering in te brengen. Als daar de focus nou eens op zou liggen, ipv op de minnaars of de lamzakkerigheid van de partner. Ook hij neemt stappen. Er zijn veel relaties waarin minimaal 1 van beiden dat niet wil/kan, maar hier doen beiden hun best. Waarom zo blijven “bashen” (heb even geen beter woord)?
Je minnaars niet willen opgeven zie ik niet als je best doen. Tenzij blomke hier inmiddels anders over is gaan denken (wat we niet weten).
Yumi
30-04-2023 om 10:29
Blomke82 schreef op 27-04-2023 om 09:24:
Spms worden feiten en minachting met elkaar verward denk ik. Ik vertel recht door zee hie het is.
Misschien is het een idee, om tegen je man ook eens recht door zee te vertellen hoe het is. Fijn dat je hier eerlijk bent, maar je man weet niet dat je een verborgen seksleven hebt.
Nu blijkt dat jullie seksleven ook voordat je man impotent was niet veel voorstelde, kan je daar beter energie insteken dan in je minnaars.
HexOpBezemsteel
30-04-2023 om 10:38
Moxxie schreef op 30-04-2023 om 09:46:
[..]
Dat is invullen wat je niet weet, is al genoeg gebeurd op dit topic lijkt me.
Ze laat herhaaldelijk doorschemeren dat ze er niet zomaar afscheid van wil nemen. Dat ze het moeilijk vindt om die minnaars los te laten, etc etc etc. Nergens, maar dan ook echt nergens geeft ze aan dat ze bereid is te stoppen. Ik vermoed dus, op basis van wat ze schrijft, dat ze er nog even mee doorgaat. Want het is toch echt zoveel beter dan die tien minuten die ze had (dat zegt ze wel letterlijk).
Moxxie
30-04-2023 om 10:59
HexOpBezemsteel schreef op 30-04-2023 om 10:38:
[..]
Ze laat herhaaldelijk doorschemeren dat ze er niet zomaar afscheid van wil nemen. Dat ze het moeilijk vindt om die minnaars los te laten, etc etc etc. Nergens, maar dan ook echt nergens geeft ze aan dat ze bereid is te stoppen. Ik vermoed dus, op basis van wat ze schrijft, dat ze er nog even mee doorgaat. Want het is toch echt zoveel beter dan die tien minuten die ze had (dat zegt ze wel letterlijk).
Klopt hoor, ze kan het niet zegt ze en er staat al een date gepland voor na de vakantie. Maar net zo goed als je niet in moet vullen dat man alleen maar jaloers is, dat het aan zijn ego ligt en dat hij niet wil praten moet je ook niet invullen dat er niets veranderd is bij TO. Tenslotte is er wel iets gebeurd dat weer een ander licht op de mogelijkheden laat schijnen.
Yumi
30-04-2023 om 11:00
HexOpBezemsteel schreef op 30-04-2023 om 10:38:
[..]
Dat vermoed ik ook, ze schrijft wel een date te hebben voor na de meivakantie. Ik lees ook nergens dat deze niet doorgaat...
Blomke82 schreef op 25-04-2023 om 18:59:
[..]
Bedankt voor de tip, we zitten inmiddels wel in de fase van knuffelen en vrijen, dat knuffelen vind ik heerlijk, maar het vrijen is echt puur op hem gericht en heel kort. Ik kan hem ook niet dwingen met zn gezicht tussen m'n benen te gaan en hem klem zetten tussen m'n dijen. Ik weet het niet meer zo goed, weet wel dat ik ff stoom af moet blazen en na de meivakantie een date heb gepland met een hele goede sekspartner. Kan het echt nog niet laten.
Mija
30-04-2023 om 11:30
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-04-2023 om 23:28:
[..]
Dat vind ik meer een reactie van iemand wiens lichaam faalt en de schaamte die daarbij komt kijken. Nog steeds vind ik het niet fair om het zo te brengen, je man is door die opmerking voor van alles uitgemaakt hier terwijl bij een opmerking van een forummer over het aantal bedpartners van jouw gelijk over slut-shaming werd gesproken en werd de opmerking meermaals gerapporteerd.
Dat jij oraal nu wel lekker vindt kun je, vind ik, niet tegen je man gebruiken. Zeker niet omdat jij het ook pas sinds kort ontdekt hebt en er voorheen hetzelfde in stond als je man.
Het is geen wedstrijd tussen Blomkeman en Blomke! En ‘voor van alles uitgemaakt’ kleurt de zaak voor mij totaal anders in dat ik het heb gelezen. Het gaat om twee mensen wiens seksuele beleving extreem uiteen is gaan lopen door niet willen/kunnen en weerzin van de een en de ruimte die de ander toen heeft gekregen en genomen om seksualiteit op een andere manier te beleven. Het gaat niet om wie waaraan schuldig is en wie dus zou moeten toegeven aan de ander. Die ervaringen zijn niet meer ongedaan te maken door oordelen of meningen. Niet over Blomke en ook niet over Blomkeman. Alleen zeggen: ‘had hij/zij maar …’ of of ‘hij/zij zou moeten …’ of ‘wat onaardig/kwetsend/beledigend/vernederend’ etc doet toch helemaal niks voor de relatie tussen deze twee mensen en het dilemma dat Blomke inmiddels heeft omdat ze seksuele ervaringen heeft opgedaan buiten het huwelijk die voor haar van grote waarde zijn? En ja, het is natuurlijk allemaal heel pijnlijk en krenkend voor haar man. We moeten ook niet net doen alsof het hem niet zou hoeven te raken. Maar dat betekent nog altijd niet dat het eenvoudig is op te lossen door Blomke te verordonneren te stoppen met haar ‘promiscue gedrag’ omdat haar man ‘gelijk heeft’. Er is werk aan de winkel in die relatie en dat ligt niet op moreel vlak maar op emotioneel vlak. Het is mooi om te lezen dat één avond intimiteit al een fijne sfeer in huis kan brengen. Ik zou er echt naartoe gaan werken om iets van een relatietherapie te gaan doen Blomke. Bijvoorbeeld EFT. Voor mij heeft seksualiteit heel veel te maken met emotionele veiligheid en acceptatie. Voor jou heeft kennelijk juist de totale afwezigheid van verwachtingen als heel bevrijdend gewerkt. In die zin is seksualiteit in een relatie waarin je nauw met elkaar verbonden bent op allerlei andere vlakken dan weer een stuk moeilijker, ook voor jou! Jij zou daarin ook weer opnieuw moeten investeren, ongemakkelijkheid en onzekerheid moeten toelaten. Jullie zullen dit samen moeten doen. Of niet. Maar dat heeft dan wel grote consequenties voor de veiligheid en het vertrouwen in jullie relatie en het lijkt me op de lange duur onhoudbaar.
HexOpBezemsteel
30-04-2023 om 11:42
Het gaat helemaal niet over toegeven aan de één of de ander. Het gaat over iets aangaan in plaats van stiekem vluchten uit de situatie en in de armen van verschillende minnaars.
Het gaat over liefde en samen zoeken naar een oplossing. Gewoon verder neuken omdat je je man incapabel vindt getuigt van minachting, niet van liefde en respect.
Mija
30-04-2023 om 12:23
HexOpBezemsteel schreef op 30-04-2023 om 11:42:
Het gaat helemaal niet over toegeven aan de één of de ander. Het gaat over iets aangaan in plaats van stiekem vluchten uit de situatie en in de armen van verschillende minnaars.
Het gaat over liefde en samen zoeken naar een oplossing. Gewoon verder neuken omdat je je man incapabel vindt getuigt van minachting, niet van liefde en respect.
Maar dat geldt dus net zo goed andersom. Blomkeman kan Blomke ook niet zomaar verordonneren haar seksuele behoeften maar weer in de ijskast te zetten zonder de bereidheid te tonen zich daar samen met haar open en onderzoekend in op te stellen. Dat getuigt van net zoveel minachting en gebrek aan liefde en respect. Dat is nou net de situatie, dat twee mensen moeten besluiten of ze willen proberen elkaar te vinden of niet.
Lexus
30-04-2023 om 12:41
Mija schreef op 30-04-2023 om 12:23:
[..]
Maar dat geldt dus net zo goed andersom. Blomkeman kan Blomke ook niet zomaar verordonneren haar seksuele behoeften maar weer in de ijskast te zetten zonder de bereidheid te tonen zich daar samen met haar open en onderzoekend in op te stellen. Dat getuigt van net zoveel minachting en gebrek aan liefde en respect. Dat is nou net de situatie, dat twee mensen moeten besluiten of ze willen proberen elkaar te vinden of niet.
Precies En ik hoop dat voor hen allebei
Moxxie
30-04-2023 om 12:42
[..]
Maar dat lijkt hij ook helemaal niet te doen toch? En op de vraag of TO nu wel bereid is om haar minnaars op te geven heeft ze niet gereageerd. In alle eerlijkheid, TO lijkt wel wat selectief in wat ze loslaat.
HexOpBezemsteel
30-04-2023 om 13:51
[..]
Two wrongs don't make a right. Man van Blomke heeft meer dan genoeg om aan te werken lijkt me. Maar dat maakt het nog niet ok om stiekem verder te gaan met je minnaars terwijl hij een grens aangeven.
Ga dan het gesprek aan. Leg uit dat je zijn houding niet acceptabel vindt. Dat je bereid bent om weer monogaam te zijn maar niet zo lang hij elk gesprek en alle hulp weigert en hij niet samen wil werken aan een beter seksleven.
Of zeg gewoon dat je op deze voet niet verder wil. Weet ik veel wat.
Mija
30-04-2023 om 14:16
Moxxie schreef op 30-04-2023 om 12:42:
[..]
Maar dat lijkt hij ook helemaal niet te doen toch? En op de vraag of TO nu wel bereid is om haar minnaars op te geven heeft ze niet gereageerd. In alle eerlijkheid, TO lijkt wel wat selectief in wat ze loslaat.
Blomke is ons geen verantwoording schuldig over haar gedrag. En ze gaat zelf over wat ze ons wel en niet wil vertellen. Als ze uiteindelijk dit proces niet met haar man aangaat en/of haar minnaars stilzwijgend blijft zien, doet ze niemand van ons tekort. Wij kunnen er van alles van vinden en over zeggen en dat doen we ook maar evengoed mag ze in het midden laten wat ze uiteindelijk wel en niet gaat doen aan de intimiteit en het vertrouwen in haar relatie. Wij geven haar gewoon food for thought. Meer is het niet.
Courage
30-04-2023 om 14:23
Mija schreef op 30-04-2023 om 14:16:
[..]
Blomke is ons geen verantwoording schuldig over haar gedrag. En ze gaat zelf over wat ze ons wel en niet wil vertellen. Als ze uiteindelijk dit proces niet met haar man aangaat en/of haar minnaars stilzwijgend blijft zien, doet ze niemand van ons tekort. Wij kunnen er van alles van vinden en over zeggen en dat doen we ook maar evengoed mag ze in het midden laten wat ze uiteindelijk wel en niet gaat doen aan de intimiteit en het vertrouwen in haar relatie. Wij geven haar gewoon food for thought. Meer is het niet.
Precies. En daarmee kunnen alle oordelen die hier geventileerd worden, weer opgeborgen worden.
Gebruikersnaaminvullen
30-04-2023 om 14:34
Courage schreef op 30-04-2023 om 14:23:
[..]
Precies. En daarmee kunnen alle oordelen die hier geventileerd worden, weer opgeborgen worden.
Jij noemt het oordelen, ik noem het meningen.
Moxxie
30-04-2023 om 14:48
Mija schreef op 30-04-2023 om 14:16:
[..]
Waarom schiet je nu zo in een modus die klinkt alsof je mij de les leest? Ik heb in dit topic alleen geopperd om met elkaar in gesprek te gaan en eerst te proberen het samen op te lossen. Blomke hoeft aan mij of aan andere forummers geen verantwoording af te leggen, absoluut niet. Maar ze heeft delen van het verhaal weggelaten in het begin, en zelfs dat lijk je niet te mogen zeggen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.