Relaties Relaties

Relaties

SentimentalPorpoise64

SentimentalPorpoise64

12-10-2023 om 12:40

Lat-relatie

hallo allemaal,

ik heb sinds enige tijd een lat-relatie. Aan beide kanten zijn er kinderen met co-ouderschap dus we hebben geen intentie om de eerste zoveel jaar te gaan samenwonen.

Nu hebben we de laatste tijd wat moeilijkheden. En dan zit het hem vooral in de tijd die we elkaar kunnen zien.

Het is zo dat ik (als mijn kinderen er niet zijn) altijd bij mijn partner ga. Mijn partner ziet het niet zitten om bij mij te komen in die week omdat de afstand naar zijn werk dan te groot is. Bij mij blijven dan de huishoudelijke klusjes enzo liggen en af en toe stoor ik mij daar aan.

In de week dat de kinderen bij ons zijn, zien we elkaar niet. De weekends lopen ook niet gelijk. Ofwel zijn zijn kinderen bij hem ofwel die van mij. Dus eigenlijk zijn de momenten die we samen hebben vrij schaars.

edit: de weekends schuiven is niet mogelijk ivm een bijbaan van partner. 

Hoe doen andere koppels dit? 

Valt er niet te regelen met 1 van de exen dat de kinderen het andere weekend gaan zodat dat in elk geval gelijk loopt? 

overleggen met de andere ouders of er iets te schuiven valt. 

SentimentalPorpoise64

SentimentalPorpoise64

12-10-2023 om 13:04

Jammer genoeg is dit niet mogelijk. Mijn partner heeft een bijbaantje in het weekend. 

Destijds heb ik de weekenden geruild omdat ex dat graag wilde zodat het gelijk liep met zijn nieuwe vriendin met kinderen. Maar goed, die had 1 weekend per 14 dagen. Ik vind 5 dagen zonder kinderen dus al best veel, al kan ik me voorstellen dat je ervan baalt dat er geen weekenddag bij zit en vooral dat vriendlief niet naar jou wil komen. Heb je verder wel het idee dat jullie evenveel energie en moeite steken in de relatie?

Hollebollemeis schreef op 12-10-2023 om 13:04:

Jammer genoeg is dit niet mogelijk. Mijn partner heeft een bijbaantje in het weekend.

En die wil hij niet opzeggen?

Je vindt de momenten dat jullie samen zijn vrij schaars, maar als ik het goed begrijp ben je de week dat je partner de kinderen niet heeft bij hem? Als dat om de week is, dan vind ik dat niet zo schaars? Of mis ik iets?

Ik lees allemaal problemen m.b.t. het werk van je vriend. Zijn baan is te ver weg van jouw huis en hij heeft daarnaast ook nog een bijbaan. Wat nou als hij gewoon 1 baan zoekt op een strategischere locatie?

Yumi schreef op 12-10-2023 om 13:11:

Je vindt de momenten dat jullie samen zijn vrij schaars, maar als ik het goed begrijp ben je de week dat je partner de kinderen niet heeft bij hem? Als dat om de week is, dan vind ik dat niet zo schaars? Of mis ik iets?

Alleen de werkdagen, zoals ik het lees. Dus niet de weekenden. Dat is dus 5 dagen per week. Op die dagen werkt partner (weet niet of TO werkt). Dus best vrij schaars. 4 avonden/nachten per 2 weken oid?

Wellicht op een gegeven moment de kinderen toch voorstellen en dan soms mét kinderen iets ondernemen in het weekend? 'Normale' koppels met kinderen hebben natuurlijk ook niet zo veel tijd met zn tweetjes alleen aangezien die kinderen nooit ergens anders wonen.

kunnen de kids niet af en toe een weekend naar de grootouders? 

Wat mij erg opviel in de OP en waarop niemand reageert: waarom schrijf jij:

Mijn partner ziet het niet zitten om bij mij te komen in die week omdat de afstand naar zijn werk dan te groot is. Bij mij blijven dan de huishoudelijke klusjes enzo liggen en af en toe stoor ik mij daar aan.

Is het dat jullie mekaar in jouw ogen te weinig zien, of is het dat jij op 1 week het werk van twee weken in jouw huis moet doen. 

En hoe reageert jouw partner als jij de problemen aankaart?

Als je niet thuis bent ontstaan er toch geen huishoudelijke klusjes?.

Als het om huishoudelijke klusjes gaat, zou je een schoonmaker in kunnen huren, eens in de zoveel tijd.
Willen jullie elkaar allebei meer zien? Welke oplossingen hebben jullie bedacht die niet kunnen? Is er iemand bereid om water bij de wijn te doen?

want wij kunnen met 40 opties komen, maar als je die alleen maar op de huidige situatie kunt leggen, is er maar een minikans dat we een oplossing kunnen bieden. 
Hij heeft dus het ene weekend de kinderen en het andere het bijbaantje dat hij niet op wil/kan geven? Dan wordt het al snel lastig als je de weekenden met kinderen gescheiden wil blijven houden. 

SentimentalPorpoise64

SentimentalPorpoise64

12-10-2023 om 15:10

Waarschijnlijk heb ik schrik dat ik meer moeite investeer in de relatie door de verplaatsingen te doen. Dit komt volgens mij doordat ik in een vorige relatie plots verlaten ben. En ook toen veel meer gegeven heb waardoor ik hyperalert ben en alles op de weegschaal wil leggen.

Mijn vriend investeert op een andere manier. Hij spreekt veel minder af met zijn vrienden sinds we samen zijn. Hij heeft een grote vriendengroep en ik niet waardoor ik dit niet altijd begrijp en zie als moeite doen voor elkaar en waardoor er dan wrijvingen ontstaan. 

Voor hem zou het ook ok zijn als ik minder bij hem kom in de week als de kinderen er zijn als ik dit te zwaar vind. Jammer genoeg lukt het niet goed om hierover te praten met elkaar. 

het klinkt een beetje alsof hij het prima vindt zo en jij elkaar vooral meer wil zien? 
Geen oordeel, ik denk niet dat zijn liefde daardoor minder is. Hij kan gewoon andere behoeftes hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.