Relaties
Cleopatra.
27-10-2023 om 15:12
Ik heb een probleem
en dat is contact onderhouden net mensen, mijn vrienden en mijn familie hebben allang geaccepteerd dat ik af en toe een paar dagen niet reageer, maar als ik iemand leer kennen raak ik echt verstikt. Vooral als diegene dan vragen gaat stellen waarom ik niet opneem of reageer. Ik weet dat dit eigenlijk echt sociaal gezien niet kan maar ik doe het steeds weer.
heeft het dan te maken dat ik gwn niet verliefd ben en daardoor meer als last ervaar? Moeten bellen elke dag appen, heb daar allemaal geen zin in. Maar ik wil ook niet de rest van mijn leven alleen blijven
Bakblik
27-10-2023 om 15:20
Dan ben ik heel knap dat mijn relatie nog bestaat! Die dateert van de tijd voor massaal beschikbare smartphones. Mijn lief woonde in de provincie Utrecht, ik in Noord Holland zo'n 30 jaar geleden. In de weekenden waren we bij elkaar en soms een keer die de week als dat met onze onregelmatige diensten lukte. Elke avond bellen lukte vaker niet dan wel. Soms spraken we elkaar 3 dagen niet, is goed gekomen we zijn nog steeds bij elkaar. En voor mij hebben miljoenen stellen het ook gered zonder elkaar dagelijks te zien of te horen via telefonisch of appcontact.
Lang verhaal kort: Iedere dag contact is echt niet nodig om een goede relatie op te bouwen. Mensen die dat wel willen verdenk ik altijd van controledwang.
Jouw probleem valt denk ik wel mee. Ik verdenk de ander eerder van het hebben van problemen.
BritgetJones007
27-10-2023 om 15:29
kan het zijn dat jij gewoon wat meer 'Me time' nodig hebt om bij te komen van alle prikkels overdag? En dat jij, om je op te laden- in tegenstelling tot andere mensen- rust en graag op jezelf bent? Dat je wat introverter bent? En prikkelgevoelig?
Steeds beschikbaar zijn via je mobiel vind namelijk niet iedereen prettig, maar een inbreuk van de rust die je nodig hebt om bij te tanken.
Misschien een idee om een standaard appje te maken, waarin je summier toelicht hoe dat werkt bij jou, maar dat het dus niks persoonlijks is. En misschien geeft de spanning van een nieuwe liefde ook wel teveel prikkels op dit moment. En is dat hoe dat werkt bij jou?
Zomaar wat ideeën, maar jij kent jezelf het beste...
Cleopatra.
27-10-2023 om 15:33
ik denk wel dat t een probleem is, denk ook niet dat t wel of niet met vlinders te maken heeft want zelfs dan wil ik soms gwn even met niemand praten, maar zo bouw je niet echt een serieuze relatie op. Niet heel veel mensen hebben t geduld om hierop te wachten en eerlijk gezegd als ik eerlijk ben vind ik het ook niet netjes van mij om niet te reageren. Maar aan de ene kant denk ik dat als je elkaar leuk genoeg vind niet gauw opgeeft? Ik weet t niet maar ik verlang echt naar onbereikbare mensen en diegene die dichtbij komen heb ik geen zin meer in
alhambra
27-10-2023 om 15:37
De persoon die bij je past zal geen probleem hebben met jouw behoefte aan even rust. Het is de kunst om zo'n partner te vinden.
Ga jezelf niet veranderen maar ga op doek naar de juiste persoon.
rionyriony
27-10-2023 om 15:40
Als je wantrouwen en verwijt voelt dan is dat geen goede basis. Je kan iemand verleiden vaker te reageren (je moet natuurlijk iemand eerst voor je winnen) maar verwijten maken je juist niet aantrekkelijker.
Cleopatra.
27-10-2023 om 16:18
rionyriony schreef op 27-10-2023 om 15:40:
Als je wantrouwen en verwijt voelt dan is dat geen goede basis. Je kan iemand verleiden vaker te reageren (je moet natuurlijk iemand eerst voor je winnen) maar verwijten maken je juist niet aantrekkelijker.
shit zo heb ik de liefde van mijn leven ook verjaagd. Ik kreeg een x geen reactie een gehele week en was toen al afgehaakt.
Die vond mij kennelijk weer niet leuk genoeg, wel gevraagd om eens af te spreken maar ze wilde iets religieus doen dus was al duidelijk genoeg en enorm kansloos als je daar je moeite en energie in gaat steken terwijl je dat ook kan stoppen in je doelen bereiken dan achter iemand aangaan . Met wie ik nu contact heb is gewoon leuk, aantrekkelijk, klik mee, heeft het goed, maar ik ben niet verliefd maar dat kan of hoeft ook niet want we hebben elkaar maar een x gezien. Maar toch blijf ik mannen negeren die interesse blijven tonen en ga ik mijn tijd verspillen door te fantaseren over een vrouw. Maar als ik een relatie krijg met een vrouw denk ik nee dat is ook niet wat ik wil. Ik weet echt niet wat ik wil, wil heel graag wel liefdevolle relatie aangaan maar t lijkt alsof ik daartoe niet instaat ben of lijk te zijn en dat klinkt nog deprimerender.
Doemijdieglazenbol
27-10-2023 om 16:24
je kunt van tevoren aangeven dat je niet zo’n apper bent en je soms pas na een paar dagen reageert. Dat dat jouw ding is en de ander daar niets achter moet zoeken.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het probleem iets verder gaat dan tijdig (terug) appen. In je laatste post beschrijf je heel goed hoe je jezelf saboteert. Daar is dat appgedrag waarschijnlijk onderdeel van. Beter kun je je richten op waar die zelfsabotage/destructie vandaan komt en vooral, hoe je die onder controle kunt krijgen. Je leven kan veel leuker, maar het is hard werken en heel spannend om daar doorheen te gaan.
Cleopatra.
27-10-2023 om 16:32
Doemijdieglazenbol schreef op 27-10-2023 om 16:24:
je kunt van tevoren aangeven dat je niet zo’n apper bent en je soms pas na een paar dagen reageert. Dat dat jouw ding is en de ander daar niets achter moet zoeken.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het probleem iets verder gaat dan tijdig (terug) appen. In je laatste post beschrijf je heel goed hoe je jezelf saboteert. Daar is dat appgedrag waarschijnlijk onderdeel van. Beter kun je je richten op waar die zelfsabotage/destructie vandaan komt en vooral, hoe je die onder controle kunt krijgen. Je leven kan veel leuker, maar het is hard werken en heel spannend om daar doorheen te gaan.
Ja of ik raak gewoon geblokkeerd doordat ik denk dat ik moet reageren waardoor ik juist uitstel om zelf te bepalen ofso ik weet het ook niet. Maar ik werk al heel hard en heel spannend is het niet behalve erg vermoeiend allemaal.
nou ja echte liefde bestaat denk ik echt niet, verboden vruchten daarentegen smaken t lekkerst
Cleopatra.
27-10-2023 om 16:33
kijk sommige mensen als ze me appen denk ik pff moet ik weer reageren en andere types waar ik niet eens op val begint mijn hart dan van te kloppen van de zenuwen soms weet ik dan niet meer waarom dit allemaal zo is
RaggedGull77
27-10-2023 om 23:14
Ik ken het verschijnsel wel een beetje. Ik heb ook niet altijd zin om te appen. Daarbij komt nog het nadeel dat bijna iedereen WhatsApp gebruikt. Dat kun je alleen op de smartphone gebruiken, en dat typt niet zo lekker. Het toetsenbord van de desktop computer typt veel lekkerder en sneller. Ik ben zelf soms inmiddels ook een beetje moe van het appen.
Mensen zijn tegenwoordig best wel ongeduldig. Als je een bericht krijgt, dan verwachten ze bij wijze van spreken direct nog antwoord. Ik doe er ook wel eens een paar dagen over om een bericht te beantwoorden. Gelukkig heb ik contacten die daar niet zo moeilijk over doen.
Cleopatra.
28-10-2023 om 00:38
Maar misschien ook wel nog erger want ik wil ook niet gebeld worden of afspreken. Ik denk dat ik heel erg ook te maken heb met angsten dus daar dan ook geen behoefte aan heb.
Diyer
28-10-2023 om 01:23
Jeetje, ik vind dat zelf ook 3 x niks om constant beschikbaar te zijn voor iemand. Niks mis mee om even te willen landen in je eigen space. Iemand die al meteen elke dag wil appen zou niet mijn liefje kunnen zijn. Geef gewoon wat ademruimte. Heeft niks met verbinden te maken, want dat kan ik prima. Hou gewoon niet van mensen die er iets van vinden als het andersom zou betekenen dat er dan géén verbinding is. Dan mankeer je imo juist iets: dwangmatig, controlebehoeftig, claimend. Vind ik geen leuke mensen.
alhambra
28-10-2023 om 08:03
KipFritesAppelmoes schreef op 27-10-2023 om 23:14:
Ik ken het verschijnsel wel een beetje. Ik heb ook niet altijd zin om te appen. Daarbij komt nog het nadeel dat bijna iedereen WhatsApp gebruikt. Dat kun je alleen op de smartphone gebruiken, en dat typt niet zo lekker. Het toetsenbord van de desktop computer typt veel lekkerder en sneller. Ik ben zelf soms inmiddels ook een beetje moe van het appen.
Mensen zijn tegenwoordig best wel ongeduldig. Als je een bericht krijgt, dan verwachten ze bij wijze van spreken direct nog antwoord. Ik doe er ook wel eens een paar dagen over om een bericht te beantwoorden. Gelukkig heb ik contacten die daar niet zo moeilijk over doen.
Er is gelukkig wel een WhatsApp desktopoptie.
Je kunt dat ingegeven via de optie 'gekoppelde apparaten '
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.