Relaties
Mick87
09-09-2023 om 19:59
Hebben jullie dat ook wel eens?
op vakantie in Zuid Europa. Vriendlief was ziek en lag in bed. Ik ging naar het strand. Boek mee, handdoekje mee, helemaal prima.
En nu wil ik wel hem absoluut niet kwijt en ben ik heel blij met het leven wat we samen hebben. Maar ik dacht even met weemoed terug aan mijn vrijgezellenleven, nu alweer bijna 5 jaar terug. Bijna 10 jaar was ik single. En wat deed ik veel alleen en dan vooral veel vakanties en tripjes. Vaak heb ik hele weken alleen gespendeerd. Lekker hangend aan de middellandse zee of in een ver oord. En ineens miste ik die tijd, zo alleen aan het strand zittend. Dat zelfstandige leventje. Doen waar ik zin in had. En even was ik blij om alleen te zijn.
Nogmaals, wil vriend niet kwijt en vind ons leven samen fantastisch. maar had even dit gevoel.
Hebben jullie dat ook wel eens ?
Poezenmeisje
09-09-2023 om 20:12
Wij gaan regelmatig apart op vakantie, dat kan een paar dagen B&B zijn of twee weekjes zon.
Heel gezond voor je relatie en zó heerlijk om eens te kunnen doen wat je wilt, wanneer je wilt, niet af hoeft te stemmen, niet op iemand hoeft te wachten.
Mick87
09-09-2023 om 20:15
Poezenmeisje schreef op 09-09-2023 om 20:12:
Wij gaan regelmatig apart op vakantie, dat kan een paar dagen B&B zijn of twee weekjes zon.
Heel gezond voor je relatie en zó heerlijk om eens te kunnen doen wat je wilt, wanneer je wilt, niet af hoeft te stemmen, niet op iemand hoeft te wachten.
Apart als in: solovakantie zonder partner ?
Moet zeggen dat ik best wel weer eens een stedentrip alleen zou willen.
Madamecannibale
09-09-2023 om 20:19
Oh ja, dit heb ik best heel vaak. Ik heb lange tijd alleen gewoond en veel alleen gereisd. Ik zag mijzelf altijd als heel zelfstandig. Ik moest ook echt erg wennen aan samenwonen, iemand anders in “mijn” domein met wie ik rekening moest houden. Ik denk ook nog wel eens met weemoed terug aan de tijden dat ik het huis lekker voor mij alleen had of alleen op reis ging. Mijn partner is ook nog eens heel veel thuis. Hij ervaart het overigens totaal anders en zou het liefste alles samen doen Ach ja, er zijn ergere dingen op de wereld en ik wil hem toch niet kwijt maar het zijn leuke herinneringen.
Poezenmeisje
09-09-2023 om 20:25
Yep, solo.
Man en zoon redden zich wel. Lekker de tijd aan mezelf.
De eerste keer was zoon tweeëneenhalf jaar. Man stuurde me weg omdat alles me over de schoenen leek te lopen.
Twee weekjes Mallorca gedaan.
Zelf ging hij toen een weekje met zoon naar de Sprookjescamping.
Koko67
09-09-2023 om 20:30
Nee, herken ik niet.
Ik vind het best lekker om een dagje alleen te zijn, maar daar houdt het wel mee op. Ik vind het het allerleukst met mijn man. Dat is de enige persoon op de wereld waar ik volledig mijzelf ben.
Poezenmeisje
09-09-2023 om 20:31
Eigenlijk was mijn eerste pseudo-solotrip een weekje Parijs. Man moest er voor zijn werk zijn en ik kon mee.
Hartje Quartier Latin. Ik hoefde alleen maar mijn ontbijt te betalen.
Hij ontbeet vroeg met zijn collega's en vertrok dan voor het werk. Ik had de hele dag voor mezelf en 's avonds zagen we elkaar om 20:00 uur bij het hotel en zochten we een restaurantje.
Naamgenootje
09-09-2023 om 22:59
Poezenmeisje schreef op 09-09-2023 om 20:12:
Ja, dit. Wat let je om lekker alleen op vakantie te gaan? Jullie zijn samen maar nog steeds twee individuen.
Wij gaan ook regelmatig alleen op vakantie. Van een stedentrip/kort reisje met vrienden tot een weekje alleen chillen aan het strand. We hebben soms wat andere behoeften bij een vakantie dus gewoon gaan.
Tenzij de behoefte die je voelt echt bij het stukje "vrijgezel zijn en doen en laten wat ik wil op het gebied van vrijgezel zijn" ligt. Dat is een ander gesprek dunkt me.
Poezenmeisje
09-09-2023 om 23:06
Als je net zes maandjes verliefd bent, klinkt apart op vakantie misschien vreemd.
Na >35 jaar in een relatie weet ik dat mijn man absoluut geen zin heeft in meerdaags stedenbezoek, dus waarom zou ik hem dan meeslepen?
Een middagje Deventer als we op een camping in de buurt staan is meer dan genoeg voor hem.
Ted68
09-09-2023 om 23:08
Man gaat vaak alleen bergwandelingen maken,of met zijn T2 weg.Ik ga graag alleen steden bezoeken.... Dus,ik vind het heel normaal om ook alleen weg te gaan
Dolfje
09-09-2023 om 23:15
Koko67 schreef op 09-09-2023 om 20:30:
Nee, herken ik niet.
Ik vind het best lekker om een dagje alleen te zijn, maar daar houdt het wel mee op. Ik vind het het allerleukst met mijn man. Dat is de enige persoon op de wereld waar ik volledig mijzelf ben.
Ik heb hetzelfde.
Blomke82
09-09-2023 om 23:17
Ik had het de laatste week van de vakantie heel erg. Toen we weer thuis waren van vakantie. Kids zaten dan ook continue met elkaar te etteren, man moest weer werken en ik zat met een Himalaya aan wasgoed tussen het scheidsrechteren van de kids door.
Mijn man werkt erg veel en is dus veel van huis. Kids hebben continue rooster en wonen erg afgelegen, maar dat vind ik echt prima. Vind het alleen zijn en doen en laten wat ik wil heerlijk. Al ben ik op zich ook wel graag onder de mensen op zijn tijd
Wil m'n gezin echt nooit kwijt, maar toen m'n man na de vakantie weer ging werken en kids weer naar school zijn voel ik toch echt een soort van verademing. Miste echt de me-time na 6 weken 24/7 de kids om me heen.
Gatekeeper
09-09-2023 om 23:45
Alweer 5 jaar een relatie joh? Ik herinner me je verhalen nog dat je in de kroeg de frikadellen uit de muur stond te trekken en op de bar stond te dansen 😂
Moosey
09-09-2023 om 23:46
Ja hoor, 100% herkenbaar. Ik ben lang vrijgezel geweest, en in de eerste 8 jaar van onze relatie deed ik ook nog werk waarvoor ik met enige regelmaat een week of wat weg was. Sinds in eerste instantie Corona en in tweede instantie liefs ziekte zijn we het erg veel samen. Ik trek dat 100 keer beter dan ik verwacht had en ben het erg dol op m, maar soms verlang ik inderdaad wel terug naar het vrijgezellenbestaan. Vooral gewoon even geen rekening houden met een ander, lekker blijven hangen op werk als ik daar zin in heb, spontaan de kroeg in met vrienden, dat soort dingen. Niet dat dat allemaal niet meer kan, maar gewoon dat je er niet over na hoeft te denken/te overleggen.
Volgend voorjaar maar weer ns een paar daagjes alleen weg inderdaad..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.