Relaties
Irene64
11-09-2023 om 15:20
fwb contact als gevoelige zaak
Dag iedereen,
Ik ben een vrouw van 59 jaar en al jaren single. Op zich gaat dat prima, wel heb ik veel behoefte aan een relatie. Via verschillende datingsites ben ik al lang op zoek, maar zonder resultaat. Omdat ik erg de fysieke kant van een relatie mis, heb ik me ook ingeschreven op seks datingsites. Dit gaf gelijk al veel reacties. De kunst was voor mij het kaf van het koren te scheiden. Dat is gelukt. Sinds een paar maanden heb ik vaak contact met een man, die niet zo ver van me vandaan woont. Het contact begon met alleen seks, maar het klikt zo goed, dat we nu een fwb contact hebben. We gaan vaak met elkaar wandelen, naar de bioscoop, naar musea en andere plekken. Beleving van seks staat wel centraal en dat is voor mij prima. We hebben het gezellig samen, maar heel diepgaand is ons contact niet. Voor mij is dit geen relatie. Nu heb ik een vriendenkring, waar een fwb contact niet een alledaags begrip is. Bij mijn vriendinnen is een man/vrouw contact gericht op een partnerrelatie. Ik heb tot nu toe dit contact naar alle vriendinnen verzwegen. Ik wil geen lastige vragen krijgen en geen oordelen over me heen krijgen. Pas liep ik met hem hand in hand door de stad en kwam ik een vriendin tegen. Ze riep hard "he, je hebt een vriend". Ik zei, dat ik haast heb en we zijn snel doorgelopen. En ik bleef met de vraag zitten: "hoe moet ik dit aan haar uitleggen, als ik haar weer zie?"
Is iemand die dit herkent? En heeft iemand advies voor mij?
absor
11-09-2023 om 15:37
je hebt ook een relatie, alleen laat je elkaar verder erg los
Dus dat kan je gewoon zeggen toch? Ja ik heb een vriend maar het is heel los en we staan er zo in nu dat we alleen elkaar zien maar niet elkaars familie/vrienden nog ontmoeten
absor
11-09-2023 om 15:39
en als ze dan echt doordramt ja dan zeg je maar, ok het is mijn fuckbuddy die ik heb opgeduikelt op een seks dating site. Dan heeft ze vast geen vragen meer 😜
Marty1984
11-09-2023 om 15:44
Het is toch ook een vriend?
Een vriend met voordelen?
Maar dus niet als in huisje-boompje-beestje of dat hij meekomt naar de volgende Tupperware-avond.
Irene64
11-09-2023 om 15:49
Nee, maar dan heb ik ook geen vriendin meer. Ik vind het gewoon heel lastig om met afwijzing om te gaan.
Bloemenaandewaterkant
11-09-2023 om 15:58
Het is pril maar we hebben het gezellig. Geen idee welke kant dit opgaat dus daarom hou ik het voorlopig liever stil. En je bent de eerste die het hoort!
Marty1984
11-09-2023 om 15:59
Irene64 schreef op 11-09-2023 om 15:49:
Nee, maar dan heb ik ook geen vriendin meer. Ik vind het gewoon heel lastig om met afwijzing om te gaan.
Wat voor vriendin is het als ze je zelfs geen FWB gunt?
Het is niet dat je haar vraagt voor een triootje . Ze hoeft hem niet te spreken, ze hoeft hem niet persé te zien - behalve dan toevallig op straat. Ze moet alleen aanvaarden dat jij een nieuwe vriend hebt en af en toe plezier hebt.
Of woon je in zo'n gigantisch christelijk / katholieke / ... omgeving?
Dolfje
11-09-2023 om 16:04
Dan is de conclusie dat het geen echte vriendin is.
Evaluna
11-09-2023 om 16:08
We doen het rustig aan, is een prima antwoord toch als je 59 bent?
Of je bent zo close met haar dat je alles vertelt, of er is wat afstand en dan dekt rustig aan de lading.
En wat je dan precies wel of niet rustig aan doet gaat haar niets aan.
Envelop
11-09-2023 om 16:11
Hoezo heb je dan geen vriendin meer? Als dat zo is heb je er nu ook al geen vriendin aan.
Saga
11-09-2023 om 16:59
Als een leugentje om bestwil voor jou het beste voelt zou ik dat doen bv zeggen dat het nog heel pril is.
Maar als je niet wil dat iemand het weet, waarom loop je dan hand in hand in de stad? Kwestie van tijd voordat je een bekende tegenkomt toch?
Mija
11-09-2023 om 17:19
Ben je haar verantwoording schuldig? Welk oordeel vrees je? Als we weten waar je bang voor bent, kunnen we beter met jou meedenken.
Ik zou namelijk ook denken dat het genoeg moet zijn om iets te zeggen als: ‘we hebben leuk contact maar we we zijn nog niet zover dat we in elkaars leven integeren en ik weet eigenlijk ook niet of het wel zover komt dat we dat gaan willen’.
letterkoekje
11-09-2023 om 17:39
Op die leeftijd je nog moeten schikken naar het oordeel van je vriendinnen!
Je begaat toch geen moord! Of je verkracht hem toch niet!
Leer jezelf zijn! Waarom zou lichamelijk contact jou onthouden moeten worden, zo lang er geen relatie in zit? En wat als jij haar binnen 5 jaar opnieuw tegenkomt met deze man? Ga je dan nog steeds zeggen 'dat het pril is'?
Komen al jouw vriendinnen aan jou vragen dat het goed is wat ze doen?
TO, laat dat los en wees jezelf.
Mijn respect heb je.
ToetieToover
11-09-2023 om 19:23
Je bent toch niet verplicht zoiets uit te leggen? Als zij niet zo’n intieme vriendin is waarmee je het verhaal deelt dat je hier anoniem plaatst, dan is zij kennelijk een ander type vriendin. Eéntje die niet alles hoeft te weten. Meer een kennis eigenlijk? Ja, je liep hand in hand met een man. Ik ben kampioen intieme vragen ontwijken van collega’s, maar mijn vriendinnen zijn heel close en die vertel ik alles. Nou ja, veel. Maar collega’s vertel ik niet zoveel. Die horen wat algemene details om ze tevreden te houden. Die horen echt niet wat ik uitspook met mijn lief en hoe lang wij al een relatie hebben en in welke vorm. Ze weten dát ik een lief heb en dat is het wel zo’n beetje.
oudmaarnognietkoud
11-09-2023 om 21:17
letterkoekje schreef op 11-09-2023 om 17:39:
Op die leeftijd je nog moeten schikken naar het oordeel van je vriendinnen!
Je begaat toch geen moord! Of je verkracht hem toch niet!
Leer jezelf zijn! Waarom zou lichamelijk contact jou onthouden moeten worden, zo lang er geen relatie in zit? En wat als jij haar binnen 5 jaar opnieuw tegenkomt met deze man? Ga je dan nog steeds zeggen 'dat het pril is'?
Komen al jouw vriendinnen aan jou vragen dat het goed is wat ze doen?
TO, laat dat los en wees jezelf.
Mijn respect heb je.
Eensch... en mijn respect heb je ook
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.