Relaties Relaties

Relaties

Emotioneel vreemdgaan

Ik zou hem vragen meer moeite te doen om je te overtuigen. Moet een eitje voor hem zijn als hij immers niets om haar geeft en zij alleen maar een vriendin is. Kleine opoffering voor hem zo'n niemendalletje van een vriendschap als jij daar zo onrustig van wordt.

Hij kan dat ook tegen haar zeggen. Zij is een vrouw dus ze zal het begrijpen en waarom zou ze niet meewerken?

Geeske2023 schreef op 05-10-2023 om 20:10:

[..]

Over dagelijkse dingen zoals werk. Maar ze sturen elkaar ook hartjes, kusjes, knuffels en foto's. Zij flirt met hem.

OMG. Dit hoort hij naar jou te sturen en niet naar een "vriendin". 

Hij gaat emotioneel vreemd en waarschijnlijk wil hij meer en zij ook... hij durft met droge ogen te beweren dat het " gewoon" een vriendin is???

Sorry, ik denk dat je zelf het echte antwoord al weet. 

Maak maar screenshots van het gesprek en ga naar een goede vriendin en laat het haar zien en beoordelen...en huil maar even uit, schouders recht en dumpen die gast die zo met jou omgaat.

Wonen jullie samen? 

Als ik een online vriend zou hebben waarmee ik fijn kan praten over films en muziek, en hij zegt tegen me dat zijn vriendin dat echt liever niet heeft, wie ben ik dan om zijn relatie te gaan ontregelen want het gaat immers alleen over wat geklets over films?

BritgetJones007 schreef op 05-10-2023 om 20:37:

[..]

Hij gaat emotioneel vreemd en waarschijnlijk wil hij meer en zij ook... hij durft met droge ogen te beweren dat het " gewoon" een vriendin is???

Maak maar screenshots van het gesprek en ga naar een goede vriendin en laat het haar zien en beoordelen...en huil maar even uit, schouders recht en dumpen die gast die zo met jou omgaat.

Wonen jullie samen?

Jij zou een partner dumpen omdat hij vriendschappelijk contact heeft met iemand van het andere geslacht?

In dat geval zou ik moeten scheiden omdat mijn partner nog regelmatig contact heeft met een ex-collega, ook in de vorm van gesproken berichten, laatst heeft hij zelfs een liedje voor haar gezongen. Wat voor emojis ze gebruiken kan van alles zijn, want ik controleer haar berichten niet, maar mijn partner kennende kunnen daar zeker hartjes of kusjes bij zitten. 
Ik vertrouw haar gewoon.

Verder eens met Envelop. 

Geeske2023

Geeske2023

05-10-2023 om 21:09 Topicstarter

Envelop schreef op 05-10-2023 om 20:22:

Hier wat tegengeluid, hij laat je de berichten lezen, zij flirt met hem maar hij flirt niet overduidelijk terug (toch?). Dan vind ik het logisch dat je er niet blij mee bent maar om de conclusie te trekken dat jullie relatie niet goed is vind ik ook te ver gaan meteen.

Als ik ga stappen flirt ik ook en ik vind het niet heel raar dat hij iemand tegen gekomen is op het werk waar het mee klikt en contact mee houdt. Zelf heb ik ook contact met een man die ik via werk heb leren kennen en goed mee klik. We praten heel makkelijk en fijn samen maar hebben beide een relatie en ik heb nul interesse in hem. Ook op latere leeftijd kan je vriendschappen met het andere geslacht krijgen toch?

Het sturen van hartjes zou ik wel raar vinden behalve als hij dat standaard doet naar andere vrienden/vriendinnen die hij heeft.

Hoe lang speelt het al? Hoe gaat het verder met jullie relatie?

Wat ik wel belangrijk zou vinden, heeft hij haar wel over jullie verteld?

Hij heeft mij de berichten niet laten lezen. Ik kwam erachter toen hij zijn mailbox per ongeluk open had laten staan. Ik wist voor die tijd niet eens van haar bestaan.

Hij stuurt foto's van zichzelf naar haar. Waarom zou je dat doen? En waarom stuurt hij hartjes en kusjes? 

Geeske2023

Geeske2023

05-10-2023 om 21:10 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 05-10-2023 om 20:37:

[..]

Wonen jullie samen?

Nee, we wonen niet samen.

Moirmel schreef op 05-10-2023 om 20:55:

[..]

Jij zou een partner dumpen omdat hij vriendschappelijk contact heeft met iemand van het andere geslacht?

In dat geval zou ik moeten scheiden omdat mijn partner nog regelmatig contact heeft met een ex-collega, ook in de vorm van gesproken berichten, laatst heeft hij zelfs een liedje voor haar gezongen. Wat voor emojis ze gebruiken kan van alles zijn, want ik controleer haar berichten niet, maar mijn partner kennende kunnen daar zeker hartjes of kusjes bij zitten.
Ik vertrouw haar gewoon.

Verder eens met Envelop.

Ja, ik zou mijn man toch écht dumpen op het moment dat hij dagelijks kussen en knuffels begint uit te delen aan andere vrouwen. En dagelijks zit te flirten met één bepaalde vrouw.

Ik heb het sowieso al niet op man-vrouw-vriendschappen (dat loopt meestal sowieso fout af) maar al helemaal niet als die zo'n omvang nemen. Dan krijgt hij toch de keuze: een serieuze relatie met mij of dagelijkse kussen en knuffels met die andere.

Omgekeerd zou ik het gelukkig ook niet moeten proberen. Het werkt immers wel 2 kanten op. Ik zit ook niet hele dagen te appen en flirten met andere mannen. En al helemaal niet met een man die duidelijk laat verstaan dat hij verliefd is.

Geeske2023 schreef op 05-10-2023 om 21:09:

[..]

Hij heeft mij de berichten niet laten lezen. Ik kwam erachter toen hij zijn mailbox per ongeluk open had laten staan. Ik wist voor die tijd niet eens van haar bestaan.

Hij stuurt foto's van zichzelf naar haar. Waarom zou je dat doen? En waarom stuurt hij hartjes en kusjes?

Beantwoord eens je eigen laatste vraag....sorry meid, maar dit klopt niet

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

05-10-2023 om 22:19

Geeske2023 schreef op 05-10-2023 om 21:10:

[..]

Nee, we wonen niet samen.

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jullie leeftijd 

Geeske2023 schreef op 05-10-2023 om 21:09:

[..]

Het klinkt niet veel beter. Foto’s van zichzelf sturen en hartjes en kusjes?

Dat doen de mannen op mijn werk alleen op de groepsapp. Meestal foto van zichzelf alleen als het zittend achter een biertje ofzo is en die krijgt dan een hartje van een andere man. 

Ik zou beginnen voor te stellen dat jullie een keer met z’n drieën wat gaan drinken zodat jij haar ook leert kennen. Ik vind het heel normaal dat je als vrouw even wil peilen hoe het zit tussen je partner en die andere vrouw en ik vind ook dat je vriend dat ook zou moeten kunnen begrijpen. Als hij dat niet begrijpt, of niet wil begrijpen, zou ik dat eerlijk gezegd opvatten als dat hij kennelijk iets te verbergen heeft. Want als zij een gewoon vriendschappelijk contact hebben, zou er geen belemmering hoeven zijn om jullie aan elkaar voor te stellen. Persoonlijk vind ik een enkele keer een hartje of een kus voor een goede, trouwe vriend ook nog wel te doen maar eigenlijk niet voor een contact wat nog niet zo lang bestaat terwijl je een partner hebt. Ik zou van hem vragen dat hij heel duidelijk de grens tussen vriendschap en ‘meer’ bewaakt, ook wat betreft dat flirten. Hij moet haar gewoon vragen daarmee te stoppen. Het is prima dat hij vindt dat het niks voorstelt, kan ook best zo zijn, maar daar gaat het niet om. Jij vindt het niet fijn dat hij zo met een andere vrouw sjanst en als partner neem je die gevoelens serieus. Zeker als het toch niks voorstelt. 

Als hier een hoop drama van komt en hij jou gaat beschuldigen van jaloezie en controlerend gedrag, dan weet je wel hoe laat het is. Dan zit er niks anders op dan met je vuist op tafel te slaan en van hem te vragen er helemaal mee te stoppen. 

als jouw beste vriendin die zou meemaken en het vertellen tegen jou, hoe zou je dan reageren?

het komt er eigenlijk op neer dat je hem betrapt hebt...
Ik snap dat je kan twijfelen over bepaalde situaties en hoe te interpreteren.

Even voor alle duidelijkheid: daar valt deze situatie absoluut niet onder. Hier is het zo duidelijk als wat. Bovendien kent hij deze vrouw ook nog. 

Hij is gewoon of bezig met emotioneel vreemdgaan en voorwerk aan het doen voor meer...of hij is emotioneel aan het vreemdgaan in combi met gewoon vreemdgaan ( hartjes  kusjes en met iemand dagelijks contact, maar voor jou verborgen houden).

Je hebt hem gewoon 'betrapt', maar de situatie is zo bizar dat je brein het nog niet juist kan verwerken: je hebt hem betrapt.

Een man hoort een andere vrouw op gepaste afstand te houden en dat doet hij niet. Ik zou hier geen zin in hebben en eigenlijk afknappen op dit gedrag. 
Gun jezelf beter. Hij is onbetrouwbaar gebleken.

Verdrietig voor je, maar laat je niet gek msken: je hebt het goed door.
Dat zullen je vriendinnen en ouders ook zeggen. Die gunnen jou dit ook niet

Je hebt vriendschappelijk appen en je hebt zoals jouw vriend het doet. Ik app ook wel eens met een mannelijke collega of vriend maar ik zou nooit een hartje of kusje oid sturen en zou het raar vinden als ik ze zou krijgen van deze mannen. En er zeker niet over gaan liegen.

wat zegt jou vriend er zelf over?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.