Relaties
Lief-voor-elkaar
08-10-2023 om 16:31
Als juf achter vader aan...
Als juf trof ik afgelopen jaar een vrijgezelle vader in m'n klas. Contact was oke en merkte dat ie steeds leuker werd.
Nu zit zijn zoon in andere groep en zie ik hem nog geregeld en wordt er wat heen en weer geflirt... Wat kan ik doen?☺️
Fleurette
09-10-2023 om 08:37
Ga ervoor! De kinderen én de school hoeven het toch niet meteen te weten, dat komt later. Leer elkaar eerst eens wat beter kennen en kijk of de relatie verder groeit. Veel geluk🍀
_Audrey
09-10-2023 om 08:58
yette schreef op 09-10-2023 om 08:08:
[..]
Ik zou dat geflirt op school sowieso afkappen. Het is niet zo professioneel, je weet niet hoe school er over denkt (informeer tzt eens voorzichtig) en hier ging de roddelbrigade aan de haal met elk signaal dat ze opvingen. Je wil niet dat het pleinnieuwtje straks is dat jij vaders loopt te versieren. Dus als je hier iets mee wil, doe dat dan buiten school en hou het voorlopig stil.
Dat is wel slim inderdaad.
De kleuterjuf van mijn kinderen kreeg een relatie met een (alleenstaande) vader. De roddelbrigade heeft er nooit iets van gemerkt, tot hun teleurstelling
Mevrouw75
09-10-2023 om 11:41
Renmuis schreef op 08-10-2023 om 19:29:
Ik heb een kind van een collega in de klas. Gaat prima hoor. Zou me over eventuele stiefkinderen (lekker hard van stapel ook!) geen zorgen maken.
Heb ik ook. Heel regelmatig zelfs. En met rapportvergaderingen als kind besproken wordt, loopt de ouder gewoon even weg. En die kinderen hadden soms best heftige dingen die je dan als mentor ofzo moet gaan bespreken, met je collega inderdaad.
Mevrouw75
09-10-2023 om 11:43
Fenyw schreef op 08-10-2023 om 20:18:
[..]
Ik vind dat als er kinderen in het spel zijn, je moet nadenken over een eventuele toekomst en of het een gewenste situatie is. Misschien is dit vooruitlopen op maar ik zie het meer als rekening houden met.
Juíst met kinderen graag van tevoren nadenken. Ben je allebei zonder kind, ga je goddelijke gang.
Het gaat niet om wat jij als volwassene aan de keukentafel hoort, maar over eventuele werkergenissen of andere werkgerelateerde zaken kan je imo niet hebben als het kind op dezelfde school zit en er bij zit.
Maar goed, ik geloof dat ik de enige ben die er zo in staat.
Kind zit helemaal niet meer bij to in de klas!
Tuinfluiter
09-10-2023 om 11:59
Wat goed of fout is wil ik niet voor een ander bepalen. Ik zou van te voren goed nadenken wat je gaat doen als er problemen ontstaan. Wil en kan je les gaan geven op een andere school. Je neemt toch een bepaald risico je zult voor je zelf moeten bepalen of je dit het risico waard vindt.
RoodVruchtje
09-10-2023 om 12:02
BritgetJones007 schreef op 09-10-2023 om 06:31:
je hebt natuurlijk ook vaders die tegen elke vrouw dat soort opmerkingen maken...eerder een beetje sneuig.
Dat verklaard vaak wel de scheiding.
Oh, je kent hem? Vind deze opmerking nog sneuer eigenlijk.
Envelop
09-10-2023 om 12:36
Verliefdheid valt niet altijd te sturen. Was het handiger geweest als hij geen kinderen op jouw school had gehad? Tuurlijk!
Maar als het klikt, je al bij hem thuis bent geweest en je hem echt leuk vindt laat je hem toch niet zomaar gaan. Zijn zoontje zit niet meer in je klas. Mocht het echt serieuzer gaan worden kan je altijd nog aangeven dat je een volgend leerjaar niet in die klas wil worden ingedeeld.
Verder zou ik vooral genieten en ontdekken of er wellicht meer in zit en het serieuzer kan worden met deze man.
Yumi
09-10-2023 om 12:52
Envelop schreef op 09-10-2023 om 12:36:
Verliefdheid valt niet altijd te sturen. Was het handiger geweest als hij geen kinderen op jouw school had gehad? Tuurlijk!
Maar als het klikt, je al bij hem thuis bent geweest en je hem echt leuk vindt laat je hem toch niet zomaar gaan. Zijn zoontje zit niet meer in je klas. Mocht het echt serieuzer gaan worden kan je altijd nog aangeven dat je een volgend leerjaar niet in die klas wil worden ingedeeld.
Verder zou ik vooral genieten en ontdekken of er wellicht meer in zit en het serieuzer kan worden met deze man.
Eens dat verliefdheid niet valt te sturen, maar ik vraag me wel af waarom het 'n jaar bij flirten is gebleven? Ze is al bij hem thuis geweest dus de mogelijkheid om buiten school, contact te hebben was er al.... De vraag zullen we 'n keer samen iets gaan drinken, is bij beide niet opgekomen? Zelf was ik na 'n paar weken flirten al afgehaakt.
watertoren
09-10-2023 om 13:16
Ik begreep dat TO hem in de loop der tijd steeds leuker is gaan vinden.
CharlieB
09-10-2023 om 13:59
Yumi schreef op 09-10-2023 om 12:52:
[..]
Eens dat verliefdheid niet valt te sturen, maar ik vraag me wel af waarom het 'n jaar bij flirten is gebleven? Ze is al bij hem thuis geweest dus de mogelijkheid om buiten school, contact te hebben was er al.... De vraag zullen we 'n keer samen iets gaan drinken, is bij beide niet opgekomen? Zelf was ik na 'n paar weken flirten al afgehaakt.
Kind zat in dat jaar nog wel bij TO in de klas, als ik het goed begrijp
BritgetJones007
09-10-2023 om 14:37
RoodVruchtje schreef op 09-10-2023 om 12:02:
[..]
Oh, je kent hem? Vind deze opmerking nog sneuer eigenlijk.
Nee, ik ken hem niet, maar vaak zijn mannen die dit soort gedrag vertonen in een professionele setting vaak wel een bepaald type die dat vaker doen en dat zou kunnen verklaren waarom er al een jaar geflirt wordt...misschien het type die daarna bij de caissières ook gaat lopen flirten of met moeders op het schoolplein.
Dat zou ook kunnen en dan zou ik toch niet zoiets aangaan, omdat het eigenlijk niks meer is dan dat...daar zou ik eerst meer over willen weten voor je je professionele status schend.
BritgetJones007
09-10-2023 om 14:43
ik bedoel eigenlijk te zeggen dat TO zal moeten afwegen wat het haar waard is om een stap te zetten...ook vanuit haar professionele houding.
absor
09-10-2023 om 15:29
BritgetJones007 schreef op 09-10-2023 om 14:37:
[..]
Nee, ik ken hem niet, maar vaak zijn mannen die dit soort gedrag vertonen in een professionele setting vaak wel een bepaald type die dat vaker doen en dat zou kunnen verklaren waarom er al een jaar geflirt wordt...misschien het type die daarna bij de caissières ook gaat lopen flirten of met moeders op het schoolplein.
Dat zou ook kunnen en dan zou ik toch niet zoiets aangaan, omdat het eigenlijk niks meer is dan dat...daar zou ik eerst meer over willen weten voor je je professionele status schend.
Nou jongens zeg. Wat een vooroordeel. Die man kan TO ook gewoon een leuke vrouw vinden volledig los van haar beroep hoor.
ik zeg niet dat er geen mannen zijn die met alles en iedereen flirten, ja die zijn er, en vrouwen ook… op basis van openingspost baseren dat deze man zo is dat is wel erg man-onvriendelijk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.