Relaties Relaties

Relaties

Als juf achter vader aan...

Als juf trof ik afgelopen jaar een vrijgezelle vader in m'n klas. Contact was oke en merkte dat ie steeds leuker werd. 
Nu zit zijn zoon in andere groep en zie ik hem nog geregeld en wordt er wat heen en weer geflirt... Wat kan ik doen?☺️

Fenyw schreef op 08-10-2023 om 18:50:

Ik denk dat iedereen met een pedagogische achtergrond snapt dat je dit voor het kind niet kan doen. De wereld is vol vrije mannen, neem een ander.
Hoe zie je het voor je, dat jij als stiefouder op het plein staat om het kind op te halen, dat je aanschuift bij een collega voor een rapportgesprek, als het niet goed gaat met kind en hij wordt besproken in de leerlingenraad dat jij daar met een dubbele pet bij zit?
Ga lekker naar een andere school, overal is werk en kijk dan of het met die vader wat wordt. Wil je niet naar een andere school gun het kind dan een onbezorgde schooltijd.

Je kunt daar dan ook gewoon niet naartoe gaan als stiefouders. Overigens zijn er ook weleens meesters/juffen die hun eigen kind in de klas hebben. 

Lief-voor-elkaar

Lief-voor-elkaar

08-10-2023 om 18:53 Topicstarter

Alsof ik oudergesprekken ga voeren etc. Dat is de taak voor de ouders!

@marthy84 In dat jaar was het heel professioneel! Dus vrij kort door de bocht.

Lief-voor-elkaar schreef op 08-10-2023 om 18:53:

Alsof ik oudergesprekken ga voeren etc. Dat is de taak voor de ouders!

@marthy84 In dat jaar was het heel professioneel! Dus vrij kort door de bocht.

Het zal echt wel eens voorkomen dat er een akkefietje is geweest en de leerkracht het na schooltijd met degene die het kind ophaalt wil bespreken. 

En je zal de eerste stiefouder niet zijn die aanschuift bij een oudergesprek. Wel de halve week de zorg voor een kind maar niet weten wat er gaande is op school?? Mmm okee. Dat kan. Is een keuze.

Uit je reactie proef ik dat je je keus al hebt gemaakt. Ga voor het kind lekker naar een andere school, dat maakt het veel minder ongemakkelijk voor hem. Kan jij het thuis ook gewoon over je werk hebben. Dat kan niet als jullie op dezelfde school zitten.

Ach, je bent echt de enige juf niet die een relatie met een vader krijgt. Ik zou er niet moeilijk over doen maar ik zou wel even bij de directie peilen wat de regels zijn. 

Schemerlampje schreef op 08-10-2023 om 18:53:

[..]

Overigens zijn er ook weleens meesters/juffen die hun eigen kind in de klas hebben.

Ik heb net even te vaak gezien dat dat niet lekker liep. Als het over je eigen kind gaat is het lastig als er wat is om professioneel te blijven. Een keer of vijf meegemaakt dus genoeg gezien, lijkt me zo.

Het meest treurige was dat de intern begeleider de externe testresultaten van haar kind had verdoezeld omdat ze het niet eens was met de uitslag. Als ouder ging ze door een rouwproces, heel begrijpelijk. Ondertussen zat school met een zeer onbegrepen en onhandelbaar kind.

Gewoon niet doen.

Ik heb een kind van een collega in de klas. Gaat prima hoor. Zou me over eventuele stiefkinderen (lekker hard van stapel ook!) geen zorgen maken. 

Wandelvrouwtje schreef op 08-10-2023 om 18:53:

[..]

Wat een smerige opmerking.

Knip-ongepast

RaggedGull77

RaggedGull77

08-10-2023 om 19:30

Schemerlampje schreef op 08-10-2023 om 18:53:Overigens zijn er ook weleens meesters/juffen die hun eigen kind in de klas hebben.

Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen, en waarschijnlijk kwam het vroeger nog vaker voor, en dan vooral in dorpen en op het platteland. In de grote steden is er zoveel aanbod aan scholen dat een onderwijzer met gemak zijn eigen kind naar een andere school kan sturen dan waar hij zelf les geeft. In de dorpen en op het platteland gaat dat natuurlijk wat moeilijker. Maar ik denk dat de meeste onderwijzers wel inzien dat het een ongewenste situatie is.

Fenyw schreef op 08-10-2023 om 19:25:

[..]

Ik heb net even te vaak gezien dat dat niet lekker liep. Als het over je eigen kind gaat is het lastig als er wat is om professioneel te blijven. Een keer of vijf meegemaakt dus genoeg gezien, lijkt me zo.

Het meest treurige was dat de intern begeleider de externe testresultaten van haar kind had verdoezeld omdat ze het niet eens was met de uitslag. Als ouder ging ze door een rouwproces, heel begrijpelijk. Ondertussen zat school met een zeer onbegrepen en onhandelbaar kind.

Gewoon niet doen.

Ouders hebben altijd het recht om externe toetsresultaten niet met school te delen.

Maar praktisch hier gaat het om een ouder van een kind dat helemaal niet in de klas zit bij deze juf. Als school het ongewenst vind dat kind in de toekomst opnieuw bij deze juf in de klas komt dan kan daar met de indeling rekening mee gehouden worden.

SuzyQFive schreef op 08-10-2023 om 19:14:

Ach, je bent echt de enige juf niet die een relatie met een vader krijgt. Ik zou er niet moeilijk over doen maar ik zou wel even bij de directie peilen wat de regels zijn.

Nou dat. Ik zou er gewoon voor gaan. 

Moederkareltje schreef op 08-10-2023 om 19:30:

[..]

[Quote verwijderd]

Maar waar haal jij in vredesnaam vandaan dat TO een kinderwens heeft? Dat is helemaal de vraag niet toch? 

Lief-voor-elkaar

Lief-voor-elkaar

08-10-2023 om 19:54 Topicstarter

Renmuis schreef op 08-10-2023 om 19:29:

Ik heb een kind van een collega in de klas. Gaat prima hoor. Zou me over eventuele stiefkinderen (lekker hard van stapel ook!) geen zorgen maken.

Dat ja, er is nog helemaal niks verder en kind komt t ook bij lange na dus niet te weten!

Lief-voor-elkaar

Lief-voor-elkaar

08-10-2023 om 19:58 Topicstarter

Fenyw schreef op 08-10-2023 om 19:13:

[..]

Het zal echt wel eens voorkomen dat er een akkefietje is geweest en de leerkracht het na schooltijd met degene die het kind ophaalt wil bespreken.

En je zal de eerste stiefouder niet zijn die aanschuift bij een oudergesprek. Wel de halve week de zorg voor een kind maar niet weten wat er gaande is op school?? Mmm okee. Dat kan. Is een keuze.

Uit je reactie proef ik dat je je keus al hebt gemaakt. Ga voor het kind lekker naar een andere school, dat maakt het veel minder ongemakkelijk voor hem. Kan jij het thuis ook gewoon over je werk hebben. Dat kan niet als jullie op dezelfde school zitten.

Dit is mega vooruit lopen op de zaken. Hoeveel gescheiden ouders ik heb getroffen die samen de gesprekken deden? Daar zitten bijna nooit de 'stiefouders' bij....Sjeeminee, het is nog een flirt! Geen idee waar het op uit gaat lopen. 

Prima om aan de keukentafel te horen hoe t op school gaat, maar dat betekent niet dat ik er irts mee zou doen.

Directie had zelf aan om gewoon te swipen naar rechts ook al is het een ouder! 

Lief-voor-elkaar schreef op 08-10-2023 om 19:58:

[..]

Dit is mega vooruit lopen op de zaken. Hoeveel gescheiden ouders ik heb getroffen die samen de gesprekken deden? Daar zitten bijna nooit de 'stiefouders' bij....Sjeeminee, het is nog een flirt! Geen idee waar het op uit gaat lopen.

Prima om aan de keukentafel te horen hoe t op school gaat, maar dat betekent niet dat ik er irts mee zou doen.

Ik vind dat als er kinderen in het spel zijn, je moet nadenken over een eventuele toekomst en of het een gewenste situatie is. Misschien is dit vooruitlopen op maar ik zie het meer als rekening houden met.

Juíst met kinderen graag van tevoren nadenken. Ben je allebei zonder kind, ga je goddelijke gang.

Het gaat niet om wat jij als volwassene aan de keukentafel hoort, maar over eventuele werkergenissen of andere werkgerelateerde zaken kan je imo niet hebben als het kind op dezelfde school zit en er bij zit.

Maar goed, ik geloof dat ik de enige ben die er zo in staat.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

08-10-2023 om 21:09

Moederkareltje schreef op 08-10-2023 om 19:30:

[..]

[Quote verwijderd]

Hoe jij deze vrouw als incubator neerzet is smerig. Je weet niet eens of ze een kinderwens heeft, maar gaat daar volkomen vanuit. Want het kan natuurlijk niet anders zijn in jouw beleving. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.