Relaties
Lief-voor-elkaar
08-10-2023 om 16:31
Als juf achter vader aan...
Als juf trof ik afgelopen jaar een vrijgezelle vader in m'n klas. Contact was oke en merkte dat ie steeds leuker werd.
Nu zit zijn zoon in andere groep en zie ik hem nog geregeld en wordt er wat heen en weer geflirt... Wat kan ik doen?☺️
Poison
08-10-2023 om 16:35
Ik denk niks… stoppen met flirten. Verdere acties lijken me niet toegestaan vanuit school?
BritgetJones007
08-10-2023 om 16:53
zijn hier regels over op school? Want het lijkt mij dat er een professionele houding verwacht wordt?
Kan voor moeder kind namelijk erg onveilig/onprettig voelen, als ze hier achter komt...school hoort toch een neutraal terein te zijn voor beide ouders. Ik kan mij voorstellen dat dit te veel in de privacyschending zit.
absor
08-10-2023 om 16:55
BritgetJones007 schreef op 08-10-2023 om 16:53:
zijn hier regels over op school? Want het lijkt mij dat er een professionele houding verwacht wordt?
Kan voor moeder kind namelijk erg onveilig/onprettig voelen, als ze hier achter komt...school hoort toch een neutraal terein te zijn voor beide ouders. Ik kan mij voorstellen dat dit te veel in de privacyschending zit.
Nouja misschien is het een alleenstaand vader of weduwnaar ofzo. Als kind dan niet meer in betreffende klas zit dan vind ik dat een relatie moet kunnen toch? Het is geen zorgverlener/patient situatie.
Daglichtlamp
08-10-2023 om 16:58
BritgetJones007 schreef op 08-10-2023 om 16:53:
Vrijgezelle vader staat er. Kind zit inmiddels in een andere klas. Ik zie geen professionele bezwaren.
yette
08-10-2023 om 17:20
Welkom op het forum!
Ik persoonlijk zou vooral niet te hard van stapel lopen omdat het nogal complex kan worden. Afgewezen worden en dan tòch volgend jaar ingedeeld worden als juf van zijn kind, is dan nog het minst vervelende scenario.
Bij mijn kinderen op de basisschool werd op een gegeven moment een leerkracht aangenomen die destijds een prille relatie met een moeder had. Toen ze twee jaar later uit elkaar gingen, werd het zó ongemakkelijk dat die leerkracht ergens anders is gaan werken.
Moederkareltje
08-10-2023 om 17:35
Als je het kind ook een beetje aardig vind zou ik gewoon eens koffie met de man gaan drinken en dan verder zien. Zoals je normaal gesproken ook zou doen als je iemand leuk vind.
Vraag hem of die inmiddels al een leuke dame op het oog heeft of aan het daten is als bruggetje. Of die alleen gaat met kind op herfstvakantie of iets dergelijks.
Lief-voor-elkaar
08-10-2023 om 17:59
Zijn ex zou het alleen maar toejuichen!
Heb al keer drankje bij hem en zoon gedaan, want zoon wilde z'n huis laten zien.
RaggedGull77
08-10-2023 om 18:16
Ik vind het eerlijk gezegd niet professioneel om een relatie aan te gaan met de vader van een leerling, ook al zit die leerling niet in de groep waar jij les geeft.
Zodra die jongen van school is, kun je met die vader uiteraard doen wat je wil.
LydiaDietz
08-10-2023 om 18:24
Joh, we worden er al van beticht dat we niet kunnen spellen, deeltijdprinsesjes zijn, rupsjes nooit genoeg zijn, klassen niet aankunnen of juist als bulstronken voor de klas staan (middenweg is niet mogelijk), ouders voor onze karretjes spannen omdat we zelf te lui zijn en nu wil je daar ook nog vaders verleiden aan toevoegen?
Het lijkt mij een no-brainer dit.
Moederkareltje
08-10-2023 om 18:39
KipFritesAppelmoes schreef op 08-10-2023 om 18:16:
Ik vind het eerlijk gezegd niet professioneel om een relatie aan te gaan met de vader van een leerling, ook al zit die leerling niet in de groep waar jij les geeft.
Zodra die jongen van school is, kun je met die vader uiteraard doen wat je wil.
Zonde van haar eitjes, vrouwen hebben niet het eeuwige leven.
Picunia
08-10-2023 om 18:41
Wat een flauwekul! Er is niks mis mee om elkaar wat beter te leren kennen.
Marty1984
08-10-2023 om 18:48
Hij heeft al een heel jaar de tijd gehad om achter jou aan te komen.
Die kerel is dus niet geïnteresseerd.
Fenyw
08-10-2023 om 18:50
Ik denk dat iedereen met een pedagogische achtergrond snapt dat je dit voor het kind niet kan doen. De wereld is vol vrije mannen, neem een ander.
Hoe zie je het voor je, dat jij als stiefouder op het plein staat om het kind op te halen, dat je aanschuift bij een collega voor een rapportgesprek, als het niet goed gaat met kind en hij wordt besproken in de leerlingenraad dat jij daar met een dubbele pet bij zit?
Ga lekker naar een andere school, overal is werk en kijk dan of het met die vader wat wordt. Wil je niet naar een andere school gun het kind dan een onbezorgde schooltijd.
Schemerlampje
08-10-2023 om 18:51
Marty1984 schreef op 08-10-2023 om 18:48:
Hij heeft al een heel jaar de tijd gehad om achter jou aan te komen.
Die kerel is dus niet geïnteresseerd.
Dat hoeft niet, misschien heeft de vader hetzelfde dilemma als TO. En vond hij het zeker niet kunnen om met de juf van zijn kind iets te beginnen.
TO in welke groep zit het kind? Duurt het nog lang voor hij/zij van school gaat?
PerfumedAlpaca84
08-10-2023 om 18:53
Moederkareltje schreef op 08-10-2023 om 18:39:
[..]
Zonde van haar eitjes, vrouwen hebben niet het eeuwige leven.
Wat een smerige opmerking.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.