Psyche en mentaal
Ellori
11-07-2021 om 22:01
Burnout
Ik ben vast niet de enige die een burnout heeft (gehad) en zo af en toe even wil klagen over hoe vervelend dat is etc. Maar ik denk dat het ook kan helpen om zo af en toe wat tips en tricks uit te wisselen.
Evaluna
18-08-2021 om 12:40
Gister heb ik een opfris gesprek gehad met de psycholoog die mij begeleidde bij het integreren de vorige keer. Veel tips, misschien hebben jullie er ook wat aan.
- maak in kaart wat energie gevers en energie slurpers zijn
- schrijf op wat je doet op een dag en geef elke activiteit een cijfer hoe vermoeiend je bent.
- maak een lijst met klachten van weinig tot heel veel klachten, soort thermometer. Schrijf erbij wat je kan doen.
- Regelmatig bewegen.
- dag in stukjes hakken, niet alles in een ochtend proppen.
- dagen op de bank hangen is uit den boze 😛
- denk aan BOS: bewegen, ontspannen en sociaal. Niet alleen werken.
T was op zich wel fijn te volgen. Nu mijn grenzen nog aangeven dan kan ik het ook nog toepassen 🤣
Evaluna
18-08-2021 om 12:41
Wat goed Ellori dat je er zin in hebt, ik vond het ook heel gezellig weer.
Wat doe je voor soort werk?
Ellori
18-08-2021 om 12:48
Evaluna schreef op 18-08-2021 om 12:41:
Wat goed Ellori dat je er zin in hebt, ik vond het ook heel gezellig weer.
Wat doe je voor soort werk?
Het zit eigenlijk helemaal niet in mij om thuis te zitten en niets te doen. Oké, herstellen en aan jezelf werken is niet niets doen maar toch. Ik heb tijdens mijn depressie al jaren thuis gezeten en was net zo blij dat ik al jaren zonder langdurig uitval weer aan het werk was.
Op dit moment werk ik voor een platform wat met ZZPers werkt. Dit zijn allemaal monteurs of installateurs en ik help met de planning. Denk hierbij aan een monteur zoeken voor een installatie of storing, een afspraak verzetten als ik wel een monteur heb maar die kan niet op de tijd dat de klant wilt of als het echt niet anders kan het afzeggen van een afspraak omdat ik geen monteur heb kunnen vinden.
Daarnaast was ik bezig met wat structuur aanbrengen in de informatie die we van deze monteurs hebben en de spullen/autorisaties die zij nodig hebben voor een van de teams waar ik bij werk en het afronden van een project wat helaas gestopt is.
En wat doe jij voor werk?
Wattenbolleke
19-08-2021 om 16:23
Vandaag 2,5 uur gewerkt. Moest 3,5. Ben aan de veilige kant weggegaan. Maar toch niet veilig genoeg denk ik. Heb alleen maar met m’n ogen dicht op de bank gelegen tot net.
Vanochtend huisarts geweest en ik moet door met antidepressiva waar ik zeer slecht van slaap) en een extra slaappil nemen als ik wakker word snachts.
Maar ben helemaal aan het eind van m’n latijn. Zowel fysiek als mentaal.
VivaLaVida
19-08-2021 om 16:55
Wattenbolleke schreef op 19-08-2021 om 16:23:
Vandaag 2,5 uur gewerkt. Moest 3,5. Ben aan de veilige kant weggegaan. Maar toch niet veilig genoeg denk ik. Heb alleen maar met m’n ogen dicht op de bank gelegen tot net.
Vanochtend huisarts geweest en ik moet door met antidepressiva waar ik zeer slecht van slaap) en een extra slaappil nemen als ik wakker word snachts.
Slaap je ook zo slecht? Dat is zo klote. Juist nu heb je het hard nodig.
Vandaag ook 2,5 uur gewerkt en een gesprek gehad met verzuimcoordinator en leidinggevende. Het was echt te veel vab het goede. Zit als een zombie op de bank.
Ben op. Moet nog zoveel doen vandaag voordat ik in bed lig. Begint bij koken *zucht*. Ik wil slapen.
Rachel.
19-08-2021 om 17:00
Wattenbolleke schreef op 19-08-2021 om 16:23:
Aah heftig dit! Kan je alleen maar een knuffel geven want ik weet dat woorden het niet doen op dit moment.
Is voor jullie allemaal hoor die zo aan het struggelen zijn
Ellori
20-08-2021 om 11:04
Slapen jullie ook zo slecht? Ik ben echt de hele dag door moe maar slaap zo enorm slecht. Wordt ook echt niet uitgerust wakker terwijl ik makkelijk een uur of 10 a 11 op bed kan liggen waarvan ik het grootste deel slaap.
Het maakt ook niet uit of ik wel of niet overdag geslapen heb. Of dat ik lees, of een filmpje kijk of nog wat tv. Ik kom slecht in slaap, slaap vaak niet de hele nacht door en wordt ook nog eens niet uitgerust wakker .
Wattenbolleke
20-08-2021 om 11:25
Ellori schreef op 20-08-2021 om 11:04:
Slapen jullie ook zo slecht? Ik ben echt de hele dag door moe maar slaap zo enorm slecht. Wordt ook echt niet uitgerust wakker terwijl ik makkelijk een uur of 10 a 11 op bed kan liggen waarvan ik het grootste deel slaap.
Het maakt ook niet uit of ik wel of niet overdag geslapen heb. Of dat ik lees, of een filmpje kijk of nog wat tv. Ik kom slecht in slaap, slaap vaak niet de hele nacht door en wordt ook nog eens niet uitgerust wakker .
Herkenbaar hoor. Nu vooral door medicatie. Vannacht sliep ik rond 2130 en heb ik om 230 nog een slaappil in m’n mik gegooid. Toen tot 0800 geslapen. Maar uitgerust, ho maar. Werd nog net niet huilend wakker maar dat duurde een half uurtje.
Voor die tijd sliep ik vaak slecht in, maar wel lang door. Maar dat honds moee bij wakker worden herken ik heel erg. Ik ben elke dag moe. Volgens mij hoort het er allemaal bij.
Vandaag is het hele gezin thuis. Ik zie er als een berg tegenop.
VivaLaVida
20-08-2021 om 11:33
Ellori schreef op 20-08-2021 om 11:04:
✅ Helaas wel. Heel onrustig, vaak wakker en dan ook lang wakker.
Ellori
20-08-2021 om 11:41
Wattenbolleke schreef op 20-08-2021 om 11:25:
[..]
Herkenbaar hoor. Nu vooral door medicatie. Vannacht sliep ik rond 2130 en heb ik om 230 nog een slaappil in m’n mik gegooid. Toen tot 0800 geslapen. Maar uitgerust, ho maar. Werd nog net niet huilend wakker maar dat duurde een half uurtje.
Voor die tijd sliep ik vaak slecht in, maar wel lang door. Maar dat honds moee bij wakker worden herken ik heel erg. Ik ben elke dag moe. Volgens mij hoort het er allemaal bij.
Vandaag is het hele gezin thuis. Ik zie er als een berg tegenop.
Probeer je rust te pakken als dat kan. Hier is zoon lief ook hier voor het weekend en vriend werkt thuis dus ook veel drukker dan normaal. Ik vertrek over een uurtje even lekker naar boven om me even terug te trekken zodat ik het allemaal red dit weekend. Is dat voor jou ook een optie?
Evaluna
20-08-2021 om 17:13
Onrustige dagen! Zou het door de volle maan komen 😉
Ik heb mijn grenzen aangeven op mijn werk, hoera! En het werd geaccepteerd.
Maandag weer naar de arbo.
Mijn leidinggevende vertelde wel aan een arbeidsdeskundig onderzoek te denken om te kijken of deze baan op dit moment voor mij gepast is.
Ik denk zelf, gezien de lange duur van de thuissituatie, dat een rustigere baan beter is. Dus prima zo'n onderzoek, of zitten er adders onder het gras?
Iemand die er ervaring mee heeft?
Donkey
20-08-2021 om 17:55
ja ik, maar de insteek van mij en mijn werkgever was re-integratie in eigen baan (we willen wederzijds niet van elkaar af) dus daar heb je niet zoveel aan denk ik. Ze kijken naar je belastbaarheid op verschillende onderwerpen (staan, kijken, geheugen etc.), de inhoud van je functie en hoe die onderwerpen in je baan terugkomen en wat het vooruitzicht is. Als je een andere richting op in wilt, zou ik me wel vast gaan oriënteren op welke richting dat dan moet zijn.
QuarrelsomeSnail25
20-08-2021 om 21:17
Evaluna schreef op 20-08-2021 om 17:13:
Onrustige dagen! Zou het door de volle maan komen 😉
Ik heb mijn grenzen aangeven op mijn werk, hoera! En het werd geaccepteerd.
Maandag weer naar de arbo.
Mijn leidinggevende vertelde wel aan een arbeidsdeskundig onderzoek te denken om te kijken of deze baan op dit moment voor mij gepast is.
Ik denk zelf, gezien de lange duur van de thuissituatie, dat een rustigere baan beter is. Dus prima zo'n onderzoek, of zitten er adders onder het gras?
Iemand die er ervaring mee heeft?
Volle maan zou kunnen. (Voor jou met je nick helemaal!)
Hoge luchtvochtigheid de hele week doet ook geen goed bij veel mensen.
Waardoor heb je een burn-out? Vanwege je werk? Heb je vast al geschreven.... sorry dat ik het dan nog een keer vraag.
Evaluna
20-08-2021 om 21:28
Maakt niet uit hoor, ik ben sinds juni vorige jaar aan het tobben. Vooral door complexe thuissituatie.
Gescheiden, maar contact met ex erg moeizaam. Veel rechtzaken, jeugdzorg, kinderen daardoor van de leg enzovoorts. Binnenkort gaat dat wrs niet veranderen.
Werk was op zich prima, maar intussen ook alweer 5 jaar daar en iets anders zou misschien wel meer energie geven.
Evaluna
20-08-2021 om 21:30
Werkgever is vooral star, er is weinig mogelijk. Het ene moment komt ze met een vaststelling overeenkomst, volgende moment was het niet zo bedoeld en wil ze me graag houden.
Ben tussendoor beter geweest, dus nog geen jaar ziek nu, maar dus wel arbeidsdeskundig onderzoek.... Ik vertrouw het niet direct
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.