Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
FixedLyrebird78
02-08-2021 om 23:20
Hen74 schreef op 02-08-2021 om 23:17:
[..]
Domme vraag wellicht. Maar ik las daarstraks in een topic inderdaad jullie opmerking dat het gesloten was vanwege trollen (en daarna inderdaad weer open). Maar bedoelen jullie dan dat er bij de reacties trollen zitten? Of doelen jullie op de TO?
Geen domme vraag hoor 😉
Daarmee doelen wij inderdaad op de TO en weten forummers dat ze geen reactie hoeven te verwachten van TO.
DownrightChinchilla41
02-08-2021 om 23:25
U2fan schreef op 02-08-2021 om 23:20:
[..]
Geen domme vraag hoor 😉Daarmee doelen wij inderdaad op de TO en weten forummers dat ze geen reactie hoeven te verwachten van TO.
Fijn dat het topic dan wel blijft bestaan.
QuarrelsomeSnail25
03-08-2021 om 00:31
U2fan schreef op 02-08-2021 om 23:20:
[..]
Geen domme vraag hoor 😉Daarmee doelen wij inderdaad op de TO en weten forummers dat ze geen reactie hoeven te verwachten van TO.
Ah, oké. Dat vroeg ik me inderdaad ook nog af: waarom reageren ze niet meer.
Nog een vraag. Is het als forummer ergens aan te zien dat zo iemand dan een trol is (en niet meer reageert?).
Heidi-Forumbeheer
03-08-2021 om 00:45
Hen74 schreef op 03-08-2021 om 00:31:
[..]
Ah, oké. Dat vroeg ik me inderdaad ook nog af: waarom reageren ze niet meer.
Nog een vraag. Is het als forummer ergens aan te zien dat zo iemand dan een trol is (en niet meer reageert?).
Nee, niet echt. Soms klinkt een verhaal heel onwaarschijnlijk maar is het toch waar of juist andersom. Ook het wel of niet beantwoorden van de reacties door to is niet perse een aanwijzing. Dus ja, het is blijft lastig.
Gelukkig kan Alex meer zien dan wij en op die manier kun je veel getroll voorkomen maar waterdicht is het nooit.
En misschien ten overvloede, niet zelf op trollenjacht maar melden, melden en melden. Dan duiken wij er in.
QuarrelsomeSnail25
03-08-2021 om 00:49
In het kader van melden. Of eigenlijk gewoon vragen, want het heeft niet met een vermoeden van een trol te maken. Als ik op de naam van de TO (van het topic over hormonen en pil) klik, zie ik wel het aantal likes en berichten, maar ik kan die dan vervolgens niet aanklikken. Is de TO wellicht weer uitgeschreven? (omdat ze ook niet meer reageert)
Heidi-Forumbeheer
03-08-2021 om 00:54
Hen74 schreef op 03-08-2021 om 00:49:
In het kader van melden. Of eigenlijk gewoon vragen, want het heeft niet met een vermoeden van een trol te maken. Als ik op de naam van de TO (van het topic over hormonen en pil) klik, zie ik wel het aantal likes en berichten, maar ik kan die dan vervolgens niet aanklikken. Is de TO wellicht weer uitgeschreven? (omdat ze ook niet meer reageert)
Hormonen en de pil? Ik vind het zo gauw niet.
Heidi-Forumbeheer
03-08-2021 om 00:59
Gebruiker heeft het profiel afgeschermd. Gebruiker is niet gewaarschuwd of geband. Dus hij of zij is er gewoon nog.
QuarrelsomeSnail25
03-08-2021 om 01:15
Heidi-Forumbeheer schreef op 03-08-2021 om 00:59:
Gebruiker heeft het profiel afgeschermd. Gebruiker is niet gewaarschuwd of geband. Dus hij of zij is er gewoon nog.
Ah, wist niet dat het kon. Maar dankjewel!
DistinctMarten43
03-08-2021 om 09:18
Heidi-Forumbeheer schreef op 03-08-2021 om 00:45:
[..]
Nee, niet echt. Soms klinkt een verhaal heel onwaarschijnlijk maar is het toch waar of juist andersom. Ook het wel of niet beantwoorden van de reacties door to is niet perse een aanwijzing. Dus ja, het is blijft lastig.
Gelukkig kan Alex meer zien dan wij en op die manier kun je veel getroll voorkomen maar waterdicht is het nooit.
En misschien ten overvloede, niet zelf op trollenjacht maar melden, melden en melden. Dan duiken wij er in.
Dat vind ik soms een probleem op Viva. Een topic wordt gemeld met vermoeden trol en hup TO krijgt een ban. Hoe weet je dat? Alles kan echt zijn, zelfs de gekste dingen.
FixedLyrebird78
03-08-2021 om 09:25
Doornroosje9 schreef op 03-08-2021 om 09:18:
[..]
Dat vind ik soms een probleem op Viva. Een topic wordt gemeld met vermoeden trol en hup TO krijgt een ban. Hoe weet je dat? Alles kan echt zijn, zelfs de gekste dingen.
Niet ieder topic, welke gestaft/gerapporteerd wordt, zal zomaar worden gesloten en TO geband. Dan zijn er, achter de schermen, meestal wel meerdere aanwijzingen dat het echt een trol betreft.
Sophia_!
03-08-2021 om 09:28
Doornroosje9 schreef op 03-08-2021 om 09:18:
[..]
Dat denk ik ook, alles kan waar zijn.Ik vind het ook vreemd om een topic te sluiten wegens trollen, terwijl er een heel normaal gesprek aan de gang is.
FixedLyrebird78
03-08-2021 om 09:30
Hen74 schreef op 03-08-2021 om 01:15:
[..]
Ah, wist niet dat het kon. Maar dankjewel!
Bij je account, poppetje rechts bovenin, kun je bij ‘profiel bewerken’ aangeven of je je profiel wilt afschermen of niet. Dit zorgt ervoor men je niet kan loepen. Je kunt echter zelf ook niet loepen als je dit hebt aangevinkt.
Maree
03-08-2021 om 09:33
U2fan schreef op 03-08-2021 om 09:30:
[..]
Bij je account, poppetje rechts bovenin, kun je bij ‘profiel bewerken’ aangeven of je je profiel wilt afschermen of niet. Dit zorgt ervoor men je niet kan loepen. Je kunt echter zelf ook niet loepen als je dit hebt aangevinkt.
Ik vind het eerlijk gezegd best onhandig dat jij als mod het ook uit hebt staan. Laatst zag ik wat over jou geschreven worden hier en dan is 't ontzettend onhandig dat ik je niet even kan loepen om te kijken wat je hebt gezegd.
FixedLyrebird78
03-08-2021 om 09:38
Sophia_! schreef op 03-08-2021 om 09:28:
[..]
Dat denk ik ook, alles kan waar zijn.Ik vind het ook vreemd om een topic te sluiten wegens trollen, terwijl er een heel normaal gesprek aan de gang is.
Dit hadden wij in eerste instantie gedaan, omdat velen niet de moeite willen doen te reageren als ze weten dat de TO een topic opent met een niet bestaande hulpvraag. Forummers steken hun tijd in serieus advies geven en TO zie je nooit meer terug. Nadat we in dit topic lazen dat er toch behoefte was hierover verder te discussiëren hebben we het topic weer open gezet.