Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BeertjeColargol schreef op 22-07-2021 om 23:12:

Een ander probleem met roze is dat een ander forum waar we het hier niet meer over mogen hebben, ook roze in de layout heeft verwerkt. Ik zou het een goede reden vinden om toch voor een andere kleur te kiezen.

Probleem? 

Sorry hoor maar het is geen Ajax-Feyenoord hier toch.

Even een vraag over de gedeelde pijlers. Hebben jullie er ook over nagedacht dat wanneer een topic naar een andere pijler verplaatst wordt (op Ouders.nl) dan deze op ViaFora dan niet meer te zien is?
Zoals met het topic over dochter met heimwee. Dat stond eerst in een gedeelde pijler, maar is nu binnen OO verplaatst naar een echtscheidingen pijler die voor Via niet te zien is. 
Confusing. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-07-2021 om 08:07

_melon schreef op 23-07-2021 om 07:58:

Even een vraag over de gedeelde pijlers. Hebben jullie er ook over nagedacht dat wanneer een topic naar een andere pijler verplaatst wordt (op Ouders.nl) dan deze op ViaFora dan niet meer te zien is?
Zoals met het topic over dochter met heimwee. Dat stond eerst in een gedeelde pijler, maar is nu binnen OO verplaatst naar een echtscheidingen pijler die voor Via niet te zien is.
Confusing.

Huh? Echtscheidingstopics zijn toch niet per se over zwanger of kinderen? 

Wordt er op OO nu wel of niet alléén over ouderschap gesproken? 

En mag je op Via geen topic openen over kinderen en zwangerschap? Ik begrijp het allemaal niet geloof ik... 

Op oo wordt niet alleen over ouderschap gesproken. Alleen de rubrieken die daar wel over gaan zijn gedeeld met via (onder kinderen). Op via mag je ook over kinderen praten.

Hannemeike schreef op 23-07-2021 om 08:13:

Op oo wordt niet alleen over ouderschap gesproken. Alleen de rubrieken die daar wel over gaan zijn gedeeld met via (onder kinderen). Op via mag je ook over kinderen praten.

Precies. Maar als dus een topic verplaatst wordt naar een andere pijler op OO, dan ziet Via dit niet meer. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-07-2021 om 08:22

Hannemeike schreef op 23-07-2021 om 08:13:

Oké. 

Als ze bij OO een topic openen over, ik noem maar wat, Ruud Lubbers, dan zien ze dat alleen op OO? Tegelijk kan er toevallig op Via ook een topic over hem geopend worden, maar zien we dat alleen op Via? 

Je zou zeggen dat zulke onderwerpen ook gedeeld kunnen worden. Maar ja, dan wordt het natuurlijk één forum. Poeh, ingewikkeld voor de makers. Hoop dat zij het beter snappen dan ik.

En checken ze dan voor het verplaatsen of het topic op OO gezet is of op Via (ondanks dat die pijlers gedeeld zijn)? Want als ik hetzelfde topic had geopend op Via en het was verplaatst naar een heel andere pijler op OO, dan wordt het wel een beetje een warboel.
Maar ik las al meer mensen die het betreffende topic kwijt waren, beetje verwarrend allemaal zo?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

23-07-2021 om 09:07 Topicstarter

Als een topic in een andere rubriek gezet wordt, dan blijft er vaak wel een linkje staan in de originele rubriek, in dit geval Basisschoolleeftijd (4e van boven): https://www.viafora.nl/forum/5-basisschoolleeftijd

Als deze rubriek niet op Viafora beschikbaar is (of andersom niet op Ouders.nl) dan linkt hij automatisch naar de andere website maar... hij verdwijnt wel uit de actieve topics (enigszins logisch) maar ook uit de tabjes Mijn forum (Gereageerd, etc) en dat is wat minder handig. We moeten er even over nadenken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

AlexOudersnl schreef op 23-07-2021 om 09:07:

Als een topic in een andere rubriek gezet wordt, dan blijft er vaak wel een linkje staan in de originele rubriek, in dit geval Basisschoolleeftijd (4e van boven): https://www.viafora.nl/forum/5-basisschoolleeftijd

Als deze rubriek niet op Viafora beschikbaar is (of andersom niet op Ouders.nl) dan linkt hij automatisch naar de andere website maar... hij verdwijnt wel uit de actieve topics (enigszins logisch) maar ook uit de tabjes Mijn forum (Gereageerd, etc) en dat is wat minder handig. We moeten er even over nadenken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

Ja precies. Nou was ik nog gewoon aan het meelezen in dat topic en had niet gereageerd, maar beide keren is het dan ineens 'weg' idd. 

Succes dan maar, haha!

Hen74 schreef op 23-07-2021 om 08:22:

[..]

Oké.

Als ze bij OO een topic openen over, ik noem maar wat, Ruud Lubbers, dan zien ze dat alleen op OO? Tegelijk kan er toevallig op Via ook een topic over hem geopend worden, maar zien we dat alleen op Via?

Je zou zeggen dat zulke onderwerpen ook gedeeld kunnen worden. Maar ja, dan wordt het natuurlijk één forum. Poeh, ingewikkeld voor de makers. Hoop dat zij het beter snappen dan ik.

Ik dacht dat één forum juist 't doel was zodat er vers bloed in de discussies komt? 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

23-07-2021 om 09:37

redbulletje schreef op 23-07-2021 om 09:34:

[..]

Ik dacht dat één forum juist 't doel was zodat er vers bloed in de discussies komt?

Discussies houden ze hier niet zo van

ShaunTheSheep schreef op 23-07-2021 om 09:37:

[..]

Wat bijzonder, daar is een forum toch juist voor bedoeld? 

[..]

Nou, daar ben ik het niet mee eens. Discussies prima, zolang het over een onderwerp gasten het niet persoonlijk op de man gespeeld word

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

23-07-2021 om 09:46

[..]

waar baseer je dit op?

[..]

Waar (of wie?) is 'hier'?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.