Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zijn jullie goede voornemens voor 2024?

Met een tumoroperatie/bestralingen/chemo in het vooruitzicht zie ik erg op tegen komend jaar. Het wordt vast geen leuk jaar. Mijn voornemens: neem het stap voor stap, blijven lachen, goed voor mezelf zorgen en vooral bewust genieten van de tijd met mijn dierbaren.  Zij zijn tenslotte het enige wat echt belangrijk is! 

Heel verstandige voornemens Audrey Sterkte!

sterkte komend jaar Audrey 

Zo goed mogelijk door het jaar gaan. Wat je afgenomen zal worden merk je pas achteraf. Het noodlot is vindingrijk. Dat ik weerbaar mag zijn en daarvoor de kracht vinden.

Mijn goede voornemen is dat ik wat vaker mijn telefoon aan de kant leg. 
En dat ik nog wat vaker ga sporten (wat misschien goed mogelijk is als ik mijn telefoon meer aan de kant leg)

Wat ik verder hoop is dat ik mijn opleiding kan gaan afronden eind van het jaar. En dat ik word toegelaten tot een ander opleidingstraject.

Yumi

Yumi

31-12-2023 om 11:54 Topicstarter

ToetieToover schreef op 31-12-2023 om 07:14:

Ik ben er nog over aan het nadenken. Het leuke is dat ik mijn lijstje van vorig jaar voor 90% heb kunnen afvinken! Ik ga er dus zeker weer eentje maken: een ‘wat wil ik bereiken’-lijstje.

Wat ik ook heb gedaan, is een ‘wat is er allemaal gebeurd en wat heb ik allemaal bereikt’-lijstje gemaakt van dit jaar. Het is best heel veel! Even een bewustwordingsmomentje + schouderklopje aan mijzelf.

Dat schouderklopje heb je wel verdiend, wat een volhouder ben jij 

Yumi

Yumi

31-12-2023 om 12:07 Topicstarter

afrodite05 schreef op 31-12-2023 om 07:25:

Wij zijn niet echt van de voornemens, maar we gaan weer tijdelijk stoppen met alcohol. Dat is voor ons niet ingewikkeld, want als we samen 1 klein flesje (30ml) wijn per maand drinken, is het veel. Ook gezond proberen te eten met extra aandacht voor antioxidanten en noten en zo min mogelijk suikers uit koek en chocola. Dit allemaal om onze lichamen zo optimaal mogelijk voor te bereiden op hopelijk een nieuwe zwangerschap waar we vanaf mei aan gaan "werken".

Grappig van die schoonheids-/wellnessdingen, Yumi, ik heb toevallig net wat dingen geboekt voor in januari, doe ik anders vrijwel nooit. Een Thaise massage en een floatingsessie in een hotel waar we volgende week naartoe gaan, een gezichtsbehandeling eind januari plus wimpers verven en ik ga ook in januari naar de kapper (maar dat doe ik wel vaker dan bijna nooit, 2 of 3x per jaar ofzo).

Verder doorgaan met hoe we bezig zijn, ons leven bevalt prima

Stoppen met alcohol en gezond eten is een stuk eenvoudiger om deze reden. Ik vind het sowieso mooi om te zien, hoe (toekomstige)ouders van tegenwoordig bewust bezig zijn met hun gezondheid als ze voor een zwangerschap willen gaan.

Dat wordt een ontspannen maand januari, geniet ervan! 

Yumi

Yumi

31-12-2023 om 12:10 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 31-12-2023 om 08:41:

Beter voor mezelf zorgen, in meerdere opzichten. De blik meer gericht op het positieve in het leven. Serieuze uitdagingen voor mij, maar ik ga ze zeker aan.

Herkenbaar en een mooi streven, zet het ook op mijn lijstje ✅

Yumi

Yumi

31-12-2023 om 12:12 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 31-12-2023 om 09:15:

Niet per se per 1 januari want dat mag niet van mijn arts dus zodra er groen licht is: afvallen!

Met goede voornemens hoef je niet op 1 januari te starten, ik zie het als een doel voor het komende jaar. Alvast succes!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2023 om 12:13

Een dikke knuffel voor Lollypopje, Zilver_gray en Audrey, en alle anderen die het zwaar hebben. Ik hoop dat volgend jaar en alle jaren daarna veel lichtpuntjes brengen. Voor iedereen, maar voor jullie in het bijzonder.

Minder op mijn telefoon is een voornemen van me. Gelijk goed voorbeeld voor de kinderen.
Verder is mijn voornemen me niet gek te laten maken door ex / gi / iedereen die er wat van vindt. Vooral zen te blijven en te geloven in een goede afloop. 
En een wens dat dit jaar stukken zonniger zal zijn dan afgelopen jaar! 

Yumi

Yumi

31-12-2023 om 12:20 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 31-12-2023 om 09:48:

Geen goede voornemens, doe ik niet aan. Ik zie wel wat het nieuwe jaar ons brengt.

Afgelopen jaar was een rollercoaster; van verdriet, machteloosheid en pure wanhoop naar stapje voor stapje de zon weer zien schijnen en hoop durven hebben op een positieve toekomst.

Hopelijk vanaf hier alleen maar beter.

Ik wens je een toekomst, waarin de zon veel vaker in je leven terugkomt.

Yumi

Yumi

31-12-2023 om 12:25 Topicstarter

_Audrey schreef op 31-12-2023 om 10:56:

Met een tumoroperatie/bestralingen/chemo in het vooruitzicht zie ik erg op tegen komend jaar. Het wordt vast geen leuk jaar. Mijn voornemens: neem het stap voor stap, blijven lachen, goed voor mezelf zorgen en vooral bewust genieten van de tijd met mijn dierbaren. Zij zijn tenslotte het enige wat echt belangrijk is!

Goed voor jezelf zorgen en toelaten dat er voor je gezorgd wordt, sterkte Audrey!

14 jaar geleden was mijn goede voornemen van mijn obesitas af te komen,  gestart op 9 januari toen. Is gelukt.  40 kilo lichter.  Elk jaar dat ik het volhoud is winst.
4 jaar geleden was voornemen om conditie te krijgen.  Trap oplopen was al een crime.  Kwam door ziekte.  De eerste keren waren overwinningen (1 km, 5, 10,)
Het doel werd 2 jaar geleden opgeschroeft naar 100 km per maand.  Dat lukte prima. Dit jaar zou ik dit jaar lopen,  dus 2023. Het werden er bijna 2100. Volgend jaar 2024 km lopen en krachttraining veel beter en vaker doen.  Ik heb het nodig om doelen te stellen.  Dan kan ik me er heel goed aan houden.  Maar owee wanneer ik mezelf geen doelen stel.

De afgelopen jaren kwam er elk jaar wel iets heel zwaars en moeilijks op mijn pad. Nu lijkt 2024 heel voorspoedig te beginnen. En dat vind ik eng, merk ik. Want wat zou er nu weer kunnen gebeuren. Dus dat gevoel wil ik graag loslaten. 

Voor het nieuwe jaar: minder alcohol, 50 boeken, meer bewegen als in wandelen. Gewicht moet naar beneden, maar ik wil daar niet te specifiek de nadruk op leggen. Ik wil in zijn geheel gezonder gaan leven en denk dat dit ook voor mijn gewicht helpend gaat zijn. 

Knuffels voor iedereen die het nodig heeft en hopelijk wordt het een mooi jaar voor iedereen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.