Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Auwereel

Auwereel

08-04-2025 om 10:57 Topicstarter

Cavia heeft een gasbuik, gelukkig was ik er op tijd bij, en moet het goedkomen, volgens de dierenarts...!

Fijn Auwereel

Auwereel schreef op 08-04-2025 om 09:31:

Verdrietig van een zieke cavia, klein leed vergeleken met wat anderen meemaken, maar toch verdrietig

Maar een dier is belangrijk hoor.💕

Gelukkig maar dat het goedkomt.

Gelukkig Auwereel.  Dieren geven zoveel liefde. Logisch hoor dat je daar verdrietig om bent.

Ik ben verdrietig omdat ik nog steeds in tranen uitbarst als ik het met iemand over de rechtzaak van dochter en het waardeloze vonnis heb. Wanneer stoppen die tranen nu eens?

Van de uitzending van BOOS over familievloggers. Ik begrijp echt niet hoe mensen ongestraft hun kinderen publiekelijk mogen uitbuiten. 

Werd er ook boos van. Want er gaat gewoon niks veranderen. Dieptriest.

Regendrup. schreef op 08-04-2025 om 21:49:

Van de uitzending van BOOS over familievloggers. Ik begrijp echt niet hoe mensen ongestraft hun kinderen publiekelijk mogen uitbuiten.

Samen. Heb alleen eerste kwartier pas gezien maar kreeg er gewoon buikpijn van.

Due-scimmie schreef op 08-04-2025 om 22:25:

[..]

Samen. Heb alleen eerste kwartier pas gezien maar kreeg er gewoon buikpijn van.

Ik heb alleen de oproep vorige week gezien aan zo'n vlogfamilie. Toen dacht ik al 'eindelijk'. Mijn jongste zou graag door vlogs kijken maar wij hebben dat verboden

duizel schreef op 09-04-2025 om 04:36:

[..]

Ik heb alleen de oproep vorige week gezien aan zo'n vlogfamilie. Toen dacht ik al 'eindelijk'. Mijn jongste zou graag door vlogs kijken maar wij hebben dat verboden

Ja, dit is de enige oplossing in een situatie waarin we als maatschappij niet willen reguleren: niet kijken zodat het niet loont om deze vlogs te maken.

Regendrup. schreef op 08-04-2025 om 21:49:

Helemaal eens!

dat ik me begin te realiseren dat 1 van mijn vriendschappen niet meer is, wat het ooit was. Initiatief komt steeds meer van mijn kant en dat frustreert steeds meer. Het kost me steeds meer energie en dat wil ik niet. We hebben jarenlang leuke dingen gedaan, weekendjes weg, stedentrips, dat gaat er niet meer inzitten vrees ik. Ik moet het loslaten en me focussen op de andere vriendschappen maar wat voelt dit kut zeg 

Broodjebrie schreef op 09-04-2025 om 14:23:

dat ik me begin te realiseren dat 1 van mijn vriendschappen niet meer is, wat het ooit was. Initiatief komt steeds meer van mijn kant en dat frustreert steeds meer. Het kost me steeds meer energie en dat wil ik niet. We hebben jarenlang leuke dingen gedaan, weekendjes weg, stedentrips, dat gaat er niet meer inzitten vrees ik. Ik moet het loslaten en me focussen op de andere vriendschappen maar wat voelt dit kut zeg

Ik herken je verdriet, het is naar om te merken dat de ander elk initiatief aan jou overlaat. Het voelt inderdaad kut, je wordt ineens aan de kant geschoven en je kent de reden niet.

Misschien helpt het om eraan te denken, dat de persoon waarmee je zolang leuke dingen hebt gedaan, blijkbaar zo veranderd is dat die niet meer bij jou past. Jij zou iemand immers niet op die manier laten vallen? 

Yumi schreef op 09-04-2025 om 14:45:

[..]

Ik herken je verdriet, het is naar om te merken dat de ander elk initiatief aan jou overlaat. Het voelt inderdaad kut, je wordt ineens aan de kant geschoven en je kent de reden niet.

Misschien helpt het om eraan te denken, dat de persoon waarmee je zolang leuke dingen hebt gedaan, blijkbaar zo veranderd is dat die niet meer bij jou past. Jij zou iemand immers niet op die manier laten vallen?

Nou ja het ligt wat anders hoor, hij zit niet zo goed in zijn vel sinds de laatste jaren, wilde al die tijd geen hulp maar inmiddels staat hij op de wachtlijst.. maar hierdoor is onze vriendschap wel heel erg veranderd. Ik voelde me meer zijn hulpverlener dan een vriendin en dat is niet de bedoeling.  Toen heb ik besloten wat afstand van hem te nemen en ik kwam tot de ontdekking dat het me wat meer lucht gaf, hoe verdrietig deze situatie ook was. Later zijn we wat meer naar elkaar toe gegroeid, hij nam ook meer initiatief. Maar helaas zijn we nu weer terug bij af. Blijkbaar heeft hij zijn prioriteiten ergens anders liggen. Tja dan ga ik ook maar eens meer voor mezelf kiezen. Ben er ook wel een beetje klaar mee om steeds maar het initiatief te nemen. 

Broodjebrie schreef op 09-04-2025 om 15:58:

[..]

Nou ja het ligt wat anders hoor, hij zit niet zo goed in zijn vel sinds de laatste jaren, wilde al die tijd geen hulp maar inmiddels staat hij op de wachtlijst.. maar hierdoor is onze vriendschap wel heel erg veranderd. Ik voelde me meer zijn hulpverlener dan een vriendin en dat is niet de bedoeling. Toen heb ik besloten wat afstand van hem te nemen en ik kwam tot de ontdekking dat het me wat meer lucht gaf, hoe verdrietig deze situatie ook was. Later zijn we wat meer naar elkaar toe gegroeid, hij nam ook meer initiatief. Maar helaas zijn we nu weer terug bij af. Blijkbaar heeft hij zijn prioriteiten ergens anders liggen. Tja dan ga ik ook maar eens meer voor mezelf kiezen. Ben er ook wel een beetje klaar mee om steeds maar het initiatief te nemen. 

Ahh sorry reageerde vanuit gevoel, hoe dan ook sterkte!

Broodjebrie schreef op 09-04-2025 om 14:23:

Oh zó herkenbaar helaas..

Yumi schreef op 09-04-2025 om 16:57:

[..]

Ahh sorry reageerde vanuit gevoel, hoe dan ook sterkte!

Maakt niet uit, dank je wel 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor