Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


rionyriony schreef op 01-05-2024 om 18:37:

Ik heb even buiten gezeten. Met 20 graden stond er niet veel wind.

Over twee weken is het Pinksteren.

Ik dacht eerst, hoezo noem je Pinksteren, eerst komt Hemelvaart, maar op Pinksteren hoort het natuurlijk te waaien, volgens het Bijbelverhaal:

"Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar.  Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde."

Het was hier 28 graden, van 6 maanden herfst naar heel warm. Geluncht bij een jachthaven, en blijven plakken. Het eten was heerlijk en het is nog steeds een superplek. Helaas hebben meerdere dit ontdekt, want ik heb het nog nooit zo druk meegemaakt. Ondanks dat is het er heerlijk en ook nog een mooie omgeving om te wandelen   

Man had energie van het weer en nam ons mee naar het park om daar wat te eten tussen het spelende, etende volk en het water. 

Auwereel schreef op 01-05-2024 om 19:29:

[..]

Ik dacht eerst, hoezo noem je Pinksteren, eerst komt Hemelvaart, maar op Pinksteren hoort het natuurlijk te waaien, volgens het Bijbelverhaal:

"Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde."

Zo zeg, jij bent op de hoogte!

Wist ik niet.

Dat dochter en ik vanmiddag in onze woonplaats met aardig uitgedund winkelbestand toch leuk geslaagd zijn. Zij ging voor schoenen ik voor een broek en een top en ik heb nog een jasje gescoord. 

rionyriony schreef op 01-05-2024 om 19:35:

[..]

Zo zeg, jij bent op de hoogte!

Wist ik niet.

Ik heb een gereformeerde achtergrond, dan ga je o.a. met je mede-kerkgenootjes wedstrijdje doen wie er veel de bijbel afweet. Dan ben je wel op de hoogte.

Hier 27 graden en bijna de hele dag buiten geweest 
Ook buiten gegeten, we hadden de bbq aan gezet

Van mijn briljante idee om thuis te werken vandaag. Ik heb alle faciliteiten maar vaak is het toch ook handig om op het bedrijf te zijn. Maar vandaag kon het prima. En wat scheelt dat toch zeg, ik heb best flinke reistijd. Nu heb ik vandaag 7,5 uur supergeconcentreerd gewerkt, een was gedaan, de keuken opgeruimd (+ vaatwasser leeg), de benedenverdieping en de trap gezogen, de heg (met de Franse slag) gesnoeid en het snoeisel opgeruimd en al een kwartiertje buiten zitten lezen. En het is nog maar half acht!  
Nu nog iets te eten maken en dan lekker een serie aan (dat de geliefde niet thuis is scheelt ook wel in de productiviteit, laat ik me minder afleiden )

dat ik op tijd thuis was. Het regent en onweert hier al bijna 2 uur.

Broodjebrie schreef op 02-05-2024 om 19:25:

dat ik op tijd thuis was. Het regent en onweert hier al bijna 2 uur.

iik zag in het zuiden en midden idd fikse buien. Hier nog volop zon en 22 graden. 

ik heb vandaag bijna mijn hele bed verschoond/gewassen. Kussens, hotelslopen, dekbedovertrek, moltondeken, Dus vanavond een lekker schoon/fris bed. 

Friezinnetje schreef op 02-05-2024 om 19:50:

[..]

iik zag in het zuiden en midden idd fikse buien. Hier nog volop zon en 22 graden.

Hier klaart het eindelijk op. 

Friezinnetje schreef op 02-05-2024 om 19:51:

ik heb vandaag bijna mijn hele bed verschoond/gewassen. Kussens, hotelslopen, dekbedovertrek, moltondeken, Dus vanavond een lekker schoon/fris bed.

Oh altijd zo lekker!

Friezinnetje schreef op 02-05-2024 om 19:51:

ik heb vandaag bijna mijn hele bed verschoond/gewassen. Kussens, hotelslopen, dekbedovertrek, moltondeken, Dus vanavond een lekker schoon/fris bed.

Oh heerlijk! Zoveel werk, maar zoveel plezier! Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht 😁

Broodjebrie schreef op 02-05-2024 om 19:58:

[..]

Hier klaart het eindelijk op.

Ik woon midden-/randstad, maar los van wat gezellig gerommel en een bui is code geel volledig aan ons voorbij gegaan 🤔

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.