Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Ik was er op tijd bij om me op te geven voor de oliebollenquiz hier in het dorp   Heel gezellig in een café, is altijd super snel volgeboekt maar ik dacht er dit jaar een keer op tijd aan Soort van pubquiz maar dan met vragen over afgelopen jaar.. Nu al zin in!

Nog een blij moment; ik was afgelopen week ziek en vond het zo vervelend dat ik (bijna) niks kon. 
Ik waardeer het nu wel extra erg dat ik vandaag weer met hond heb kunnen wandelen (al was het in de regen) en weer een beetje in het huishouden heb kunnen doen  

Doet me ook wel beseffen hoe enorm zwaar het moet zijn voor mensen met (o.a.) long covid. 

HAHA!wait..what schreef op 09-12-2023 om 20:15:

Nog een blij moment; ik was afgelopen week ziek en vond het zo vervelend dat ik (bijna) niks kon.
Ik waardeer het nu wel extra erg dat ik vandaag weer met hond heb kunnen wandelen (al was het in de regen) en weer een beetje in het huishouden heb kunnen doen

Doet me ook wel beseffen hoe enorm zwaar het moet zijn voor mensen met (o.a.) long covid.

Wat lief van jou, om daar bij stil te staan en dingen die veelal "normaal' zijn zo kunt waarderen, Daar word ik nou blij van 

Zojuist de laatste was in de wasmachine gestopt. Als die over een uur klaar is heb ik geen vuile was meer liggen!! Hoera!!!!

Waarschijnlijk is mijn hoerastemming vanavond al weer over maar goed.  Als ik nu langs de wasmand loop ben ik blij dat er even geen vuile was op mijn ligt te wachten. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

10-12-2023 om 10:12

Bakblik schreef op 10-12-2023 om 10:04:

Zojuist de laatste was in de wasmachine gestopt. Als die over een uur klaar is heb ik geen vuile was meer liggen!! Hoera!!!!

Waarschijnlijk is mijn hoerastemming vanavond al weer over maar goed. Als ik nu langs de wasmand loop ben ik blij dat er even geen vuile was op mijn ligt te wachten.

Lekker he..!  Ik kan ook zo blij worden van zulke suffe dingen/andijvieblij. (Terwijl je over een week weer overnieuw kan  beginnen maar goed...)

Hier ook weer blij van een lekker kwarkontbijtje voor vriend en mij en daarna nog wat gezelligheid met vriend 

hier eindelijk weer eens uitgeslapen, was kwart over 9 wakker. Dat was al weer een lange tijd geleden

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 10:13:

hier eindelijk weer eens uitgeslapen, was kwart over 9 wakker. Dat was al weer een lange tijd geleden

Hier hetzelfde. En ook voor het eerst sinds tijden een redelijke  nacht. Heerlijk!

PhoebeHolmesreturns schreef op 10-12-2023 om 10:12:

[..]

Lekker he..! Ik kan ook zo blij worden van zulke suffe dingen/andijvieblij. (Terwijl je over een week weer overnieuw kan beginnen maar goed...)

Hier ook weer blij van een lekker kwarkontbijtje voor vriend en mij en daarna nog wat gezelligheid met vriend

Over een week?  Vanavond gaan dekinderen douchen na het sporten en dan gaan de handdoeken in de wasmand een met nog wat handdoeken/theedoeken uit de keuken is morgen de trommel alweer vol met handdoeken. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

10-12-2023 om 11:09

Bakblik schreef op 10-12-2023 om 10:48:

[..]

Over een week? Vanavond gaan dekinderen douchen na het sporten en dan gaan de handdoeken in de wasmand een met nog wat handdoeken/theedoeken uit de keuken is morgen de trommel alweer vol met handdoeken.

Oww ja met kinderen heb je iedere dag was, even vergeten  Correctie: over een paar uur kun je weer opnieuw beginnen ...

Vergeten mijn schuur op slot te doen gisteren, en de sleutel nog in de deur gelaten. Zichtbaar vanaf de straat..... En alles staat er nog. 

Twee grote pannen bolognese saus staan te pruttelen. De diepvries kan straks weer aangevuld worden. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 10-12-2023 om 11:09:

[..]

Oww ja met kinderen heb je iedere dag was, even vergeten Correctie: over een paar uur kun je weer opnieuw beginnen ...

Toen ze klein waren was het nog erger inderdaad. 😬

Nu is er met jongvolwassenen gewoon soms niet tegenop te wassen. Vandaag de wekelijkse wedstrijd ballen en dan wouters woensdag weer een inhaalwedstrijd waarvoor het clubtenue weer schoon en fris moet zijn. 

De studente heeft vorig jaar geinvesteerd in een damespak met meerdere dingen eronder van zeer zakelijk tot netjes representatief en het kan ook met een gekleurd truitje wat informeler.  Heeft ze deze komende week 2 keer zeer zakelijk nodig.  Of ik dan binnen 1 dag de witte blouse schoon en gestreken kan hebben indien nodig. Gelukkig heeft ze nu wel het besef om dat in het weekend al aan te kondigen zodat ik daar in mijn planning rekening mee kan houden. 

Bakblik schreef op 10-12-2023 om 14:58:

[..]

Toen ze klein waren was het nog erger inderdaad. 😬

Nu is er met jongvolwassenen gewoon soms niet tegenop te wassen. Vandaag de wekelijkse wedstrijd ballen en dan wouters woensdag weer een inhaalwedstrijd waarvoor het clubtenue weer schoon en fris moet zijn.

De studente heeft vorig jaar geinvesteerd in een damespak met meerdere dingen eronder van zeer zakelijk tot netjes representatief en het kan ook met een gekleurd truitje wat informeler. Heeft ze deze komende week 2 keer zeer zakelijk nodig. Of ik dan binnen 1 dag de witte blouse schoon en gestreken kan hebben indien nodig. Gelukkig heeft ze nu wel het besef om dat in het weekend al aan te kondigen zodat ik daar in mijn planning rekening mee kan houden.

Ik heb hier tegen volwassen kind gezegd dat ze het zelf maar moet doen. Dan had ik net mijn hele was en strijk weg en presteerde ze het een volle mand neer te kwakken, want "dat moet voor maandag gewassen zijn". Weet je wat dame: doe het lekker zelf maar, je mankeert niks en ik ben je sloofje niet. 

_Audrey schreef op 10-12-2023 om 15:04:

[..]

Ik heb hier tegen volwassen kind gezegd dat ze het zelf maar moet doen. Dan had ik net mijn hele was en strijk weg en presteerde ze het een volle mand neer te kwakken, want "dat moet voor maandag gewassen zijn". Weet je wat dame: doe het lekker zelf maar, je mankeert niks en ik ben je sloofje niet.

Ik zou dit ook gezegd hebben.

_Audrey schreef op 10-12-2023 om 15:04:

[..]

Ik heb hier tegen volwassen kind gezegd dat ze het zelf maar moet doen. Dan had ik net mijn hele was en strijk weg en presteerde ze het een volle mand neer te kwakken, want "dat moet voor maandag gewassen zijn". Weet je wat dame: doe het lekker zelf maar, je mankeert niks en ik ben je sloofje niet.

Ik heb geen droger, met slecht weer is 1 was per dag de max dus ik ben heel blij als dochter ruim op tijd komt met wanneer ze wat nodig heeft dan maken we samen een plan. 

Ik wil absoluut niet dat ze zelf haar spullen gaat wassen en van allemaal halve trommels draait. Strijken kan ze zelf doen als het krap wordt. De 2e dag dat ze haar witter blouse nodig heeft ben ik al vroeg de deur uit om te werken.  Dan kan ze vroeg uit bed en strijken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.