Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Het te horen krijgen van nieuwe collega's  dat ik dit werk vast al 100 jaar doe omdat ik zo goed ben. De verbazing  als ik dan zeg dat ik pas 2 jaar mijn diploma  heb....
Zo fijn dit te horen, na jarenlang gehoord te hebben, dat kan jij niet, we nemen  je niet aan. 
Ik kan het lekker wel, en nog goed ook!!

Van een lekkere warme douche als de slaapkamer koud is.

Dat ik gisteren in een tuincentrum een mooi cadeau voor Sint voor mijn moeder heb gevonden. Ik mocht het showmodel mee omdat ze op waren. Moeder wilde graag iets kerstigs met lichtjes voor voor het raam. 
Deze:
https://tuinland.nl/ster-micro-led-frame-hout-h-38-cm

Mijn  weegschaal  gaat omlaag.

lientje69 schreef op 27-11-2023 om 12:39:

Mijn weegschaal gaat omlaag.

Heb je hem in de kelder gezet?

Aan het lijnen en resultaat, dat klinkt goed 👍️

Yumi schreef op 27-11-2023 om 13:13:

[..]

Heb je hem in de kelder gezet?

Aan het lijnen en resultaat, dat klinkt goed 👍️

Ik ben  al 20 jaar aan het lijnen en diëten. Ben chronisch  pijnpatiënt  en kreeg steeds te horen: als je eens 20 kg zou afvallen,  krijg je vanzelf minder pijn. Maar ik werd maar zwaarder en zwaarder. 1300 calorieën  per dag en toch niet afvallen.  6 diëtisten en tig diëten versleten. 

Nu gestopt met twee soorten medicijnen,  waarvan één  pijnmedicatie is. Uit pure wanhoop, mijn gewicht  tikte de 100 kg aan.   En nu val ik dus wel ineens " zomaar " af.  Ben steeds bang dat de dalende  lijn  opeens gaat stoppen...

Gisteren was ik blij met de spellen die ik op de beurs kocht, vandaag dat alle spelonderdeeltjes unplugged zijn en in hun eigen zakje opgeborgen

Buiten regent het. 
Ik zit op de bank, met de theepot naast me, een boek in mijn handen en een slapende hond op schoot.

lientje69 schreef op 27-11-2023 om 14:36:

[..]

Ik ben al 20 jaar aan het lijnen en diëten. Ben chronisch pijnpatiënt en kreeg steeds te horen: als je eens 20 kg zou afvallen, krijg je vanzelf minder pijn. Maar ik werd maar zwaarder en zwaarder. 1300 calorieën per dag en toch niet afvallen. 6 diëtisten en tig diëten versleten.

Nu gestopt met twee soorten medicijnen, waarvan één pijnmedicatie is. Uit pure wanhoop, mijn gewicht tikte de 100 kg aan. En nu val ik dus wel ineens " zomaar " af. Ben steeds bang dat de dalende lijn opeens gaat stoppen...

Ach wat een hel lijkt me dat, 20 jaar diëten. Wat fijn dat je nu wel afvalt, kan me voorstellen dat je hier blij mee bent.

Val je ineens zomaar af, of kan het ook aan de pijnmedicatie liggen? Is daar ooit naar gekeken door de diëtisten of huisarts?

Yumi schreef op 27-11-2023 om 19:11:

[..]

Ach wat een hel lijkt me dat, 20 jaar diëten. Wat fijn dat je nu wel afvalt, kan me voorstellen dat je hier blij mee bent.

Val je ineens zomaar af, of kan het ook aan de pijnmedicatie liggen? Is daar ooit naar gekeken door de diëtisten of huisarts?

De pijnmedicatie  heeft als bijwerking gewichtstoename. Net als mijn bloeddrukverlager ( < 1 % , maar ik behoor op een of andere manier  altijd tot die ene procent. ) Sinds ik met die twee gestopt ben,  in overleg uiteraard,  lukt het afvallen  dus wel.

En nee, er is nooit naar gekeken  of dat de oorzaak was. Ze adviseerden een maagverkleining,  ik wilde dit liever eerst proberen. 

lientje69 schreef op 27-11-2023 om 19:26:

[..]

De pijnmedicatie heeft als bijwerking gewichtstoename. Net als mijn bloeddrukverlager ( < 1 % , maar ik behoor op een of andere manier altijd tot die ene procent. ) Sinds ik met die twee gestopt ben, in overleg uiteraard, lukt het afvallen dus wel.

En nee, er is nooit naar gekeken of dat de oorzaak was. Ze adviseerden een maagverkleining, ik wilde dit liever eerst proberen.

Vind het wel een flinke misser dat ze daar niet naar gekeken hebben. 
Wat goed van jou, dat je het eerst zonder de pijnmedicatie bent gaan proberen! Hoop dat het afvallen doorzet en je mede daardoor minder pijn hebt.... dan wordt het vast een mooie zomer

Yumi,ik geloof niet zo in minder pijn door afvallen.  Heb chronisch pijn  als gevolg van een herseninfarct  op jonge leeftijd.  Toen was ik nog dun. Maar qua energie en wat je moet meeslepen  zal het wellicht  wat schelen. Pijnvrij gaat hem zeker niet worden. Ik zoek  het nu in andere  pijnstilling  zonder deze bijwerkingen.

@Lientje goed nieuws,  goed bezig hoop dat je inderdaad minder pijn gaat krijgen door minder gewicht. 

Ik moest een paar weken geleden over op andere medicatie, omdat ik niet aan hogere dosis van het medicijn wilde, dan ben ik stoned. Dat had ik in het verleden al eens ervaren. 
Ik zag erg op tegen de wisselweken, maar het is heel goed gegaan en ik merk nu al positieve effecten.  Minder vermoeid en de wereld is "minder ingewikkeld". Heb beter overzicht over de dingen die ik moet doen en kan dat beter plannen. Ik raak minder in paniek als ik meerdere dingen op 1 dag moet doen buitenshuis. 
Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik ben heel blij met de effecten op mijn geestelijk welbevinden van die nieuwe pillen. Nu nog hopen dat de lichamelijke effecten ook voldoende zijn.

Fijn bakblik! Hopelijk heeft het  lichamelijk ook het gewenste effect.

lientje69 schreef op 27-11-2023 om 20:23:

Yumi,ik geloof niet zo in minder pijn door afvallen. Heb chronisch pijn als gevolg van een herseninfarct op jonge leeftijd. Toen was ik nog dun. Maar qua energie en wat je moet meeslepen zal het wellicht wat schelen. Pijnvrij gaat hem zeker niet worden. Ik zoek het nu in andere pijnstilling zonder deze bijwerkingen.

Ik denk dat jij zelf het beste weet wat voor jou werkt Lientje, maar het zal sowieso helpen om je beter te voelen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.