Huiskamer

Grindelwald
21-04-2025 om 11:43
Wieder schreef op 21-04-2025 om 11:10:
[..]
Dát is wat me eraan irriteert, en dat wist ik niet eens! Bedankt voor het verwoorden 😂
Ha ha inderdaad!

rooiekater
21-04-2025 om 12:14
Yumi schreef op 21-04-2025 om 10:38:
[..]
Volle afvalzakken in huis?
![]()
Maar als dat jou huisgenoot is, dan heb je er toch al veel langer last van? Als je afvalzakken 'n jaar lang in huis opstapelt dan wemelt het van de vliegen en muizen en stink je al veel langer de tent uit.
Of begrijp ik je niet goed en bedoel je medebewoner van een appartementencomplex? Hoe dan ook, ik zou de reinigingsdienst bellen van jou Gemeente.
Ze woonde in haar eigen appartement.
De woningbouw is op de hoogte.

watertoren
21-04-2025 om 12:18
Het klinkt voor veel mensen misschien gek wat ik zeg. Mijn man snurkte ook. Hij is 9 jaar geleden overleden. Ik kon niet slapen na zijn overlijden omdat het zo stil was naast mij. Sindsdien slaap ik met de tv aan. Die zet ik zachtjes voor achtergrondgeluid.

Loulou39
21-04-2025 om 17:25
Vanmorgen kreeg ik het (metalen) dopje van de antibiotica voor mijn katje niet losgedraaid.
Ik heb zolang geprobeerd en kracht gezet etc. (want hij moet het echt hebben en de dierenarts is gesloten vandaag) dat ik drie open blaren op mijn wijsvinger en duim heb…. hoe dan? Doet hartstikke pijn ook, helemaal met handen wassen.
Belachelijk dat sommige verpakkingen zo moeilijk open te krijgen zijn, ik snap dat niet.
(Het flesje heb ik uiteindelijk met een waterpomptang open gekregen)

amarna
21-04-2025 om 18:00
Loulou39 schreef op 21-04-2025 om 17:25:
Vanmorgen kreeg ik het (metalen) dopje van de antibiotica voor mijn katje niet losgedraaid.
Ik heb zolang geprobeerd en kracht gezet etc. (want hij moet het echt hebben en de dierenarts is gesloten vandaag) dat ik drie open blaren op mijn wijsvinger en duim heb…. hoe dan? Doet hartstikke pijn ook, helemaal met handen wassen.
Belachelijk dat sommige verpakkingen zo moeilijk open te krijgen zijn, ik snap dat niet.
(Het flesje heb ik uiteindelijk met een waterpomptang open gekregen)
Een elastiekje om het dopje draaien. Dat is stroef en dan kun je kracht zetten.

Loulou39
21-04-2025 om 18:18
amarna schreef op 21-04-2025 om 18:00:
[..]
Een elastiekje om het dopje draaien. Dat is stroef en dan kun je kracht zetten.
Oooh goeie! Ik had ‘m vanmorgen meteen op het forum moeten zetten 😁, thanks!!

Yumi
21-04-2025 om 18:22
rooiekater schreef op 21-04-2025 om 12:14:
[..]
Ze woonde in haar eigen appartement.
De woningbouw is op de hoogte.
Hoe dan ook, dit is afschuwelijk om in je woonomgeving te hebben. Ik hoop dat de wb doorpakt want die zijn vaak traag voor ze eens ingrijpen.

Yumi
21-04-2025 om 18:25
Loulou39 schreef op 21-04-2025 om 18:18:
[..]
Oooh goeie! Ik had ‘m vanmorgen meteen op het forum moeten zetten 😁, thanks!!
Fijn dat het gelukt is Loulou! En ik ben ook blij met de tip van amarna, want ga ook weleens met de waterpomptang in de weer...

Loulou39
21-04-2025 om 18:46
Yumi schreef op 21-04-2025 om 18:25:
[..]
Fijn dat het gelukt is Loulou! En ik ben ook blij met de tip van amarna, want ga ook weleens met de waterpomptang in de weer...
Ja fijn he! 🌸
Hahaha, ik moet er ook wel om lachen; een mini flesje van nog geen 4 cm hoog met een waterpomptang open maken.
En ik vind het ook grappig dat je het herkent😁.
Maar dat elastiek is inderdaad wel de gouden tip!

Yumi
21-04-2025 om 19:01
Loulou39 schreef op 21-04-2025 om 18:46:
[..]
Ja fijn he! 🌸
Hahaha, ik moet er ook wel om lachen; een mini flesje van nog geen 4 cm hoog met een waterpomptang open maken.
En ik vind het ook grappig dat je het herkent😁.
Maar dat elastiek is inderdaad wel de gouden tip!
Stom genoeg gebruik ik wel elastiek om kapot gedraaide schroeven ergens uit te draaien. Nooit aan gedacht om het ook voor zo'n klein flesje te gebruiken

Auwereel
21-04-2025 om 19:04
Ik had het laatst met een plastic dop voor cavia-pijnstillerdruppels. Bleek de dop losgesneden te moeten worden van de ring daaronder en toen ging het heel gemakkelijk

Loulou39
21-04-2025 om 19:20
Yumi schreef op 21-04-2025 om 19:01:
[..]
Stom genoeg gebruik ik wel elastiek om kapot gedraaide schroeven ergens uit te draaien. Nooit aan gedacht om het ook voor zo'n klein flesje te gebruiken
Hahaha, dit is heel toevallig: ik wil deze week mijn matrashouders (geen idee hoe dat heet, is ook niet belangrijk) lager zetten, maar er zijn een paar schroeven “dolgedraaid”.
En nu keek ik meteen even op Google naar elastiek/dolgedraaide schroef na jouw reactie, en dat schijnt ook echt de perfecte oplossing te zijn.
Heerlijk zo’n forum 😁.

Yumi
21-04-2025 om 19:28
Loulou39 schreef op 21-04-2025 om 19:20:
[..]
Hahaha, dit is heel toevallig: ik wil deze week mijn matrashouders (geen idee hoe dat heet, is ook niet belangrijk) lager zetten, maar er zijn een paar schroeven “dolgedraaid”.
En nu keek ik meteen even op Google naar elastiek/dolgedraaide schroef na jouw reactie, en dat schijnt ook echt de perfecte oplossing te zijn.Heerlijk zo’n forum 😁.
Vraag de postbode een breed elastiek mocht je dat niet in huis hebben. Hij keek een beetje verbaasd, maar toen ik zei waarvoor kreeg ik er een paar extra voor in de gereedschapskist.

Loulou39
21-04-2025 om 19:40
Yumi schreef op 21-04-2025 om 19:28:
[..]
Vraag de postbode een breed elastiek mocht je dat niet in huis hebben. Hij keek een beetje verbaasd, maar toen ik zei waarvoor kreeg ik er een paar extra voor in de gereedschapskist.
Dat heb ik inderdaad niet (ook vanwege de katten 😁), maar ik ga er eentje, of twee regelen voor in mijn gereedschapskist.
Ik dacht al grof geweld te moeten gebruiken om die matrashouder los te krijgen, maar ik zie alleen maar positieve ervaringen over jouw tip op internet.
Dus jij ook bedankt voor de tip 😁
Om nog maar even on topic te posten want het wordt “waar word je heel erg blij van” bij mij nu 😁: dus de ergernis is dat ik dit heel graag nu wil doen, maar moet wachten tot morgen. De matrassen glijden van het bed af als je je ook maar omdraait, en ze zijn nu veel te hoog. Dus hoe eerder hoe beter.