Huiskamer

Herfstappeltaart
08-04-2025 om 07:30
Tegenwoordig liggen er ook gourmet-pakketten in de winkel rond 5 december. We moeten dan van de supermarkt ook gourmetten 😉
Ik herinner me de paastakken wel, dat deden wij zelf ook wel toen de kinderen klein waren (jaren 80), maar verder alleen een paasontbijtje met lekkere broodjes en paasstol. Eieren verven deden we ook.

Broodjebrie
08-04-2025 om 07:46
Herfstappeltaart schreef op 08-04-2025 om 07:30:
Tegenwoordig liggen er ook gourmet-pakketten in de winkel rond 5 december. We moeten dan van de supermarkt ook gourmetten 😉
Ik herinner me de paastakken wel, dat deden wij zelf ook wel toen de kinderen klein waren (jaren 80), maar verder alleen een paasontbijtje met lekkere broodjes en paasstol. Eieren verven deden we ook.
Oooh ja paasstol!!!

amarna
08-04-2025 om 09:33
Wieder schreef op 07-04-2025 om 15:05:
Niet echt een ergernis maar toch wel een beetje: ik krijg net een reclamemailtje van Rituals, voor giftsets voor Pasen. Ik verbaas me al jaren over het feit dat een gezellig paasontbijt tegenwoordig niet meer voldoende is en dat het door de supermarkten ook neergezet wordt als een kerst-achtig vreetfestijn compleet met versierde takken (geen hele boom voor deze gelegenheid, dat zou raar zijn ofzo), maar blijkbaar wordt nu ook geprobeerd om er een cadeautjesfeest van te maken. Gekkigheid.
Ik zag zelfs dozen kaarten met "fijne paasdagen". Het moet toch niet gekker worden! Alles is commercieel tegenwoordig. Bridal showers, baby showers, vrijgezellenreisjes, moederdag met op zn minst een sieraad van Lucardi, vaderdag met grasmaaiers, black friday. En als je er niet aan meedoet "want iedereen doet het" ben je "ongezellig".

Auwereel
08-04-2025 om 09:37
Aan iemand die haar hond niet bij zich houdt bij de dierenarts. Ik wil geen poten op mijn jas of besnuffeld worden. Best mogelijk dat "hij geen vieze bek heeft", ik wil dat gewoon niet.

Rogue
08-04-2025 om 09:53
amarna schreef op 08-04-2025 om 09:33:
[..]
Ik zag zelfs dozen kaarten met "fijne paasdagen". Het moet toch niet gekker worden! Alles is commercieel tegenwoordig. Bridal showers, baby showers, vrijgezellenreisjes, moederdag met op zn minst een sieraad van Lucardi, vaderdag met grasmaaiers, black friday. En als je er niet aan meedoet "want iedereen doet het" ben je "ongezellig".
tis allemaal marketing en ''wij'' zijn de idioten die er ook nog in meegaan ook
ps vergeet ramadan/ eid

Koettie
08-04-2025 om 09:56
Allemaal balkondingen besteld. Heel gezellig en nu ook plantjes maar de stoelen zijn kwijtgeraakt in de bestelling dus gezellig balkon zonder stoelen nu.

Wieder
08-04-2025 om 10:05
amarna schreef op 08-04-2025 om 09:33:
[..]
Oh, maar da's waar! Ik ben echt kei-ongezellig 😄. Ik rook niet, ik drink niet, ik spuit niet, ik snuif niet en ik neem ook al geen paastak 😂.

Bakblik
08-04-2025 om 10:10
Gisteren met een iets te zware tas 800 meter gelopen. Tas moest rechtop blijven, want er zat een taart in. Nu net boodschappen gedaan en weer zware dingen getild en nu komt er toch spierpijn opzetten zeg niet normaal meer.

Bailey26
08-04-2025 om 10:40
De koelkast begint steeds meer lawaai te maken. Hij blijft maar koelen en koelen. Alles wordt iets te koud zo.

Thora
08-04-2025 om 11:37
Ik reis dagelijks met het OV. Als ik aan het raam zit en er zit iemand naast mij en ik wil eruit dan vraag ik aan diegene of ik er even langs mag. Dit mag uiteraard altijd. Echter gaan de meeste mensen die aan de binnenkant zitten en eruit willen gewoon ineens staan. Niets vragen ofzo. Het moet maar geraden worden wat natuurlijk niet moeilijk is. Maar toch........ Ik vind het lomp en irritant.

HAHA!wait..what
08-04-2025 om 11:57
Pasfoto's voor ID-kaart.. Jeetje, wat duur voor zo'n verplichte enorm lelijke foto

Broodjebrie
08-04-2025 om 12:10
HAHA!wait..what schreef op 08-04-2025 om 11:57:
Pasfoto's voor ID-kaart.. Jeetje, wat duur voor zo'n verplichte enorm lelijke foto
De prijs valt toch wel mee? Ik ben laatst bij de primera geweest, 6 stuks voor 11 of 12 euro.

Loulou39
08-04-2025 om 12:23
Broodjebrie schreef op 08-04-2025 om 12:10:
[..]
De prijs valt toch wel mee? Ik ben laatst bij de primera geweest, 6 stuks voor 11 of 12 euro.
Ik moest zaterdag €20 betalen😱, wel bij een fotograaf, maar toch…

HAHA!wait..what
08-04-2025 om 12:26
Broodjebrie schreef op 08-04-2025 om 12:10:
[..]
Ik betaalde 16,50 Maar ik vind het wel duur voor een foto die je (ik dan) alleen maakt voor een ID kaart. Als je nog een beetje mag lachen o.i.d. dan wordt het nog een beetje wat. Ipv zo'n criminele foto 🤣
Eigenlijk zit de ergernis vooral bij het feit dat ik er gewoon echt heel lelijk op sta met een enorm geschrokken blik haha!

Broodjebrie
08-04-2025 om 13:30
Loulou39 schreef op 08-04-2025 om 12:23:
[..]
Ik moest zaterdag €20 betalen😱, wel bij een fotograaf, maar toch…
Wow!