Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Toilet entertainment : wat hebben jullie in het kleinste kamertje hangen/liggen ter vermaak :)

Een foto van mijn voormalige kat, een flesje  met geurstokjes en het allerleukste is :
de Zwitscherbox!!

relaxound-zwitscherbox-met-vogelgeluiden.jpg

Aan lectuur  op de WC heb ik géén behoefte als ik mijn behoeften doe....

Beterlaat2021! schreef op 20-11-2024 om 18:50:

Een foto van mijn voormalige kat, een flesje met geurstokjes en het allerleukste is :
de Zwitscherbox!!

relaxound-zwitscherbox-met-vogelgeluiden.jpg

Aan lectuur op de WC heb ik géén behoefte als ik mijn behoeften doe....

Om je eigen geluiden te overstemmen? 😂

Ik moest wel even googelen wat het was, nog nooit van gehoord.

Schemerlampje schreef op 20-11-2024 om 19:02:

[..]

Om je eigen geluiden te overstemmen? 😂

Ik moest wel even googelen wat het was, nog nooit van gehoord.

Echt bijna iedereen heeft zo’n ding tegenwoordig waar ik moet plassen 

letterkoekje schreef op 20-11-2024 om 14:49:

En blijven al die mensen met (veel) vermaak in de toiletruimte dan langer op de pot dan noodzakelijk? Of zitten die daar omdat wat komen moet, niet direct komt?

Sorry dat ik het zeg: ik vind het eigenlijk een beetje vies, langer op toilet blijven zitten dan nodig.

Bij ons dus niks op toilet behalve wat er moet zijn zoals WC-rol en WC-borstel. Toiletbezoek is sober bij ons: toiletbezoeker, de eindproducten en de gedachten. Meer niet.

Hier blijf ik altijd even een tijdje zitten. Je eerste plas ben je wel kwijt. Maar ik merk dat als ik wat langer blijf zitten dat m'n bekkenbodem spieren pas echt ontspannen en er dan nog een halve plas achter aan komt. Als ik die niet kwijt raak, dan moet ik binnen snelle tijd alweer. 

En als je toilet schoon is, wat is er dan precies vies?

Bij ons beneden een puzzel scheurkalender. En boven niks, maar daar kan ik uit het raam kijken naar wat er op de straat gebeurt (zonder zelf zichtbaar te zijn). 

Geen vermaak, maar wel een verjaardagskalender! Dus ik zit er vaak op mijn telefoon cadeautjes uit te zoeken of snel online een kaartje oid te versturen. Multitasken dus.. Het is maar goed dat de ontvanger niet weet wat ik ook aan het doen was toen ik het kaartje schreef!

Het is onderdeel van de badkamer in de zin dat er geen deur in zit, hij heeft twee gewone muren en een borsthoge muur en helaas er zit of hangt behalve een rolhouder, niets in. Je kan gezellig naar de overkant kijken waar wat spullen staan zoals een aantal stenen bakjes met borstels, haarpinnen e.d. erin (en nog veel meer). Blauw zijn de bakjes en schaaltjes. op een soort "aanrecht".

Boarn schreef op 20-11-2024 om 20:30:

[..]

Hier blijf ik altijd even een tijdje zitten. Je eerste plas ben je wel kwijt. Maar ik merk dat als ik wat langer blijf zitten dat m'n bekkenbodem spieren pas echt ontspannen en er dan nog een halve plas achter aan komt. Als ik die niet kwijt raak, dan moet ik binnen snelle tijd alweer.

En als je toilet schoon is, wat is er dan precies vies?

Jouw laatste zin, die vraag, hoe moet ik dat uitleggen? Het gaat niet over het toilet dat niet schoon zou zijn, maar als je je behoeften hebt gedaan, dan wil ik me zo snel mogelijk schoon vegen en niet (sorry, ik wil je vraag echt beantwoorden, dat kan ik niet zonder bepaalde woorden te gebruiken) alles wat laten opdrogen. En dat bedoelde ik met 'vies'. Urine nog tot daar aan toe, maar ...

Wat je zegt van de tweede halve plas, dat begrijp ik, alhoewel het bewezen is dat te lang op toilet blijven zitten, ongezond is (ontwikkelen van aambeien).

Maar ik ga er niet dieper op in, want straks krijg ik hier op het forum een hoop sh*t over mij.  (en iedereen doet het op zijn manier!)

geen entertainment, wel het huismuseum: ingelijste krantenartikelen. Die vonden we bij de verbouwing in de voorzetwanden. 

Niets, ik vind "entertainment" en rommeltjes in de wc vies. 

Entertainment in de wc begrijp ik niet zo goed. Heb ik niet nodig. Die vogelfluitjes box kende ik nog niet, grappig!

Hier ook niks . 

Niets ter vermaak.
Wat nodig is, is er. Toiletpapier, zeep, handdoekje, tampons, wc-reiniger.
Waarom zou er vermaak nodig zijn op het toilet? Je doet je ding, ruimt op en vertrekt, toch?

Noodzakelijk spul als wc-papier, doosje tampons voor bezoek (gebruik ik zelf niet). Een kalender met de verjaardagen erop. 

Voor zoon wel vermaak: een stapeltoren en een doosje rozijntjes, maar dat is in het kader van zindelijk worden. Bij de wc in de badkamer ligt ook een doosje rozijntjes, een paar stapelbakjes en een voorleesboekje (dat we inmiddels uiteraard uit ons hoofd kennen).

BlairW schreef op 20-11-2024 om 09:25:

Er ging altijd een scheurkalender, maar daar zijn we mee gestopt. Ik heb nu niks aan entertainment op het toilet, maar de ruimte is wel helemaal aangekleed met badeenden op alle muren hangen plankjes met badeendjes er op. Dus er valt wel wat te kijken in ieder geval.

O echt??? ik heb jaaaaaaren lang badeendjes in alle vormen en maten in mijn toilet gehad. Ik dacht dat ik de enige gek was. Van wc rol houder tot het zeeppompje (en ook de toiletborstel, dat was de allereerste). 

Daarna jarenlang houten en metalen puzzels

Nu hangt er een scheurkalender met logische puzzels. Degene die niet gedaan worden, gaan naar het boventoilet

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.