Huiskamer
MidasWolf
15-01-2024 om 15:56
Sneeuwval Nederland
De sneeuwbuien die sinds gisteren vallen hebben al een laag achtergelaten in Limburg en de ‘Luftmassengrenze’ (de grens tussen koude en zachte lucht) komt woensdag waarschijnlijk precies ten zuiden van het Nederland tot stilstand. Dat betekent dat Zuid Nederland en omgeving net aan de koude kant blijven met kans op flinke sneeuwval. Er is nog een kleine kans dat het anders loopt, maar de meeste seinen voor dit scenario staan op groen.
Tussen deze luchtlagen kan er intensieve sneeuw vallen. Zeker voor mensen in Zuid-Limburg goed opletten. Beter gewaarschuwd dat dat mensen mogelijk verrast worden.
Het is nog redelijk onduidelijk hoe ver de sneeuw kan opkomen naar het midden van Nederland. Het noorden maakt de minste kans op veel sneeuw. Dat hangt namelijk samen met waar exact de zachte en de koude lucht tegen elkaar gaan botsen.
praat hier mee over de eventuele sneeuwval in je omgeving die gaat vallen.
MidasWolf
16-01-2024 om 12:40
De intensievere sneeuwval lijkt voor nu hooguit tot de Ardennen en Zuid-Limburg te komen.
Neweve
16-01-2024 om 12:55
Hier een heerlijke laag van 2-5 cm.
Aangezien de gastouder ziek is komt dit goed uit, dan kan peuter zich heerlijk buiten in de tuin vermaken. Veel beter dan regen (in de plassen stampen is veel korter leuk)
Mama-Inge
17-01-2024 om 13:17
Maandag wat losse sneeuwbuien gehad, de weg was het glad, door de regen een dag eerder en er was 's nachts en in de ochtend niet gestrooid
Ben met een gangetje van 30 a 40 naar mijn werk, 10 km verder, gereden.
Dinsdag ochtend was het wit (dun laagje op de weg)en weer niet gestrooid, dus ook weer heel rustig richting werk gegaan.
Pas toen ik naar huis ging, zag ik strooiwagens rijden
Nu is de straat waar ik woon een ijsbaan, gister wat dooi en sneeuw gesmolten en dat is weer bevroren
Sneeuw krijgen we hier niet vandaag volgens de voorspellingen (drenthe)
ShowyHummingbird30
17-01-2024 om 14:09
Wie woont in het zuiden? Ik stond daarna in Amsterdam op het station en zag dat er forse verstoringen/uitval van treinen richting Limburg is. (Hier ligt nog een restje sneeuw in de berm.)
watertoren
17-01-2024 om 14:24
Hier in Brabant is het op veel plaatsen nog spekglad. Ik moest vanavond eigenlijk werken in de kantine van de voetbalvereniging maar gelukkig is alles afgelast want de velden liggen nog vol sneeuw. Ik ben wel blij want ik durf niet goed auto te rijden met dit weer. Zeker niet als je 's nachts weer terug naar huis gaat.
Tijgeroog
17-01-2024 om 14:28
Man en kind moeten naar de Franse Alpen en zien nu in de buurt van Maastricht. Normaal doet sneeuw enzo me niet zo veel, maar nu ik alle berichten lees over codes oranje en rood, scholen in Luxemburg door dicht blijven etc vind ik het, bij hun, toch wel spannend.
Maar als ik er zelf bij had gezeten in de auto was het waarschijnlijk veel minder spannend geweest. 🙈
DGHK
17-01-2024 om 17:07
Hier in Zuid-Limburg ligt 10 cm. En het stopt voorlopig nog niet met sneeuwen. Moet morgenvroeg om 6 uur op het werk zijn.
Milala
17-01-2024 om 17:25
Het zal ook wel 10cm gevallen zijn, in 5 uur tijd. Als ik naar de 48h voorspelling kijk, valt er nog 10,1 cm tot morgenvroeg 8 uur. Er rijden nu geen bussen meer.. Hoe groot is de kans dat het ov morgenvroeg om 7 uur wel rijdt?
BlairW
17-01-2024 om 17:42
Milala schreef op 17-01-2024 om 17:25:
Het zal ook wel 10cm gevallen zijn, in 5 uur tijd. Als ik naar de 48h voorspelling kijk, valt er nog 10,1 cm tot morgenvroeg 8 uur. Er rijden nu geen bussen meer.. Hoe groot is de kans dat het ov morgenvroeg om 7 uur wel rijdt?
0% ongeveer
MidasWolf
17-01-2024 om 18:08
Milala schreef op 17-01-2024 om 17:25:
Zou zeker een plan B hebben. Ik denk dat het OV morgenochtend nog steeds verstoord zal zijn. Zo kunnen wegen en sporen weer goed berijdbaar worden gemaakt.
MidasWolf
17-01-2024 om 18:09
Zijn er nog forummers wonend in Zuid-Limburg.
Ik las dat er al bijna 20 cm lag rondom Vijlen.
Mama-Inge
17-01-2024 om 18:23
MidasWolf schreef op 17-01-2024 om 18:09:
Zijn er nog forummers wonend in Zuid-Limburg.
Ik las dat er al bijna 20 cm lag rondom Vijlen.
Op de site van de Limburger staat een fotoblog, mooie plaatjes Daar las ik ruim 15 cm bij landgraaf om 17.15 uur
MidasWolf
17-01-2024 om 19:16
Mama-Inge schreef op 17-01-2024 om 18:23:
[..]
Op de site van de Limburger staat een fotoblog, mooie plaatjes Daar las ik ruim 15 cm bij landgraaf om 17.15 uur
Klopt, het meeste zal vallen in de hoek van Vaals en Vijlen.
Vanavond zal het nog door sneeuwen.
Toch wel mooi hoor die plaatjes van de sneeuw.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.