Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

Leuk spel!

Ik had 67 pogingen (en 1 hint) nodig. De hint was 852, en via o.a. 964 en 996 kwam ik op het antwoord.

Ik loop vast bij 953. Kom niet verddr meer.

76/2. Had al vrij snel 953 te pakken bij poging 6 maar daar bleef ik lang op hangen. Uiteindelijk 2 hints nodig gehad. Bij hint 997 was het duidelijk.

56/1
Mijn eerste groen had ik al heel snel 953 hier kwam ik niet verder mee. Gisteren was dit ook al mijn eerste groen en kwam ik er ook niet mee verder.
Omdat ik hier las dat er meer mensen op vast liepen heb ik maar een hint genomen dat gaf 964 deze bracht me na een flink aantal woorden op het goede woord.

59/1

Omdat ik las dat 953 niet t juiste spoor is heb ik maar een hint genomen. drie woorden daarna had ik m.

Poging 3 eerste groen op 491 en poging 4 was 822. Poging 21 kwam ik daarboven met 968. Daarna was het heel erg zoeken en pas in poging 58 kwam ik weer hoger met 985. 15 pogingen later vind ik 996. Daarna best veel hoge groene woorden, maar niet hoger. Poging 89 werd een hint:997. Via 979 vond ik 993 en dat bracht me bij het antwoord.
94/1

131/1

met maar 13 groene woorden. Waarvan de laatste 8 ofzo pas tegen het einde. Bij 998 een hint genomen want kwam er niet uit. Hint 999 braxht me daarna op het juiste woord. Ik vind de weg naar dit woord die ik had helemaal niet een handige. Had op een ander Spoor vrel sneller gekund.

aan degene die het vroeg, ik zou wat meer zelfstandig naamwoorden willen zien.

mijn eerate groen trouwens pas bij 51. 61 en daarna woord 91 pas mijn derde groen.

74/3. Er zat een bug in mijn systeem denk ik want elke hint die ik vroeg kreeg ik 998, maar daarmee kwam ik echt niet verder, icm de andere groene woorden die ik had. En ik had dat woord zelf al geraden. Dus Google aangeslingerd en na veel meer groene woorden (19 in totaal) kwam ik bij het woord.

En eens met bovenstaande, het spoor hierheen was niet de meest voor de hand liggende. 

masatu schreef op 29-12-2024 om 13:23:

[..]

Ik ben daardoor zelf ook wat afgehaakt (en jullie berichten hier die ik af en toe wel meelees zijn ook niet heel motiverend).

Hebben jullie wellicht een suggesties van woordenlijsten die als input kunnen worden gebruikt? Dan kan ik dat aan de maker doorgeven.

Ik zat zelf bijv te kijken naar de "willekeurig trefwoord" pagina van synoniemen.net https://synoniemen.net/index.php?willekeurig=1

Of populaire rijmwoorden: https://rijmwoordenboek.nl/populair

Ik zou het leuk vinden als er meer concrete woorden langs komen, in de zin van iets wat je kunt vastpakken. En niet dat je steeds een hele lijst van karaktereigenschappen door moet tot je de juiste te pakken hebt.

Mijn eerste 2 groene woorden waren 491, 762 en 699. Bij resp. Beurt 3, 12 en 13. Dat maakte toch wel dat ik op een verkeerd spoor kwam. Uiteindelijk veel hints nodig gehad en toen opgegeven.

ook opgegeven 

Opgegeven 
Rare route

lientje69 schreef op 31-12-2024 om 16:02:

Opgegeven
Rare route

Vond de route ook onlogisch. Hij had rustig in het rijtje van de afgelopen week gepast. Terwijl ik in het begin blij was dat het nu waarschijnlijk een ander woord zou zijn gezien de standaardwoorden die de afgelopen week groen gaven dit nu niet deden. 

whaaa shit... ipv een hint klikte ik per ongeluk op opgeven na 64 pogingen en een eerdere hint. Jammer want ik was er wel gekomen denk ik.... 

Ik zat bij poging 8 al op 984. Dat gaat goedkomen dacht ik. Inmiddels  ga ik richting poging  50 en ben ik nog niets hoger gekomen.  Grrr.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.