Huiskamer
DownrightSpoonbill69
18-07-2021 om 20:54
Geloof jij?
To trapt af.
Een aantal jaar geleden nog wel. In de zin van meer tussen hemel en aarde. Niet specifiek in een god. Geloof jij of geloof je niet of niet meer?
Athan
21-07-2021 om 14:39
DanGun schreef op 21-07-2021 om 14:34:
[..]
Beetje jammer dat je dit bagatelliseert. En ik weet best waar ik het over heb’ mijn ouders zaten in de jaren ‘20 en ‘30 op school. En de verhalen van mijn man over de nonnen zijn ook niet mals. Neemt niet weg dat deze kids ook lees wordt aan gedaan.
Ik ben het wel met je eens dat het nog steeds erg is wat er op christelijke scholen gebeurt en dat had ik misschien niet moeten bagatelliseren. Maar ik geloof wel dat er veel meer toezicht is dan vroeger - en dat is ook heel hard nodig. Sowieso vind ik trouwens dat bijzonder onderwijs verboden zou moeten worden, maar dat had je vast al begrepen
DanGun
21-07-2021 om 14:44
Athan schreef op 21-07-2021 om 14:16:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Dat zeggen gelovigen om zich minder dom te voelen of zo, ik weet het niet, maar atheïsten zul je dat niet gauw horen zeggen.
Ik begrijp waar jouw aversie tegen religie vandaan komt. En ik vind het heel naar voor je dat geloof zo’n nare impact op je heeft gehad. Wat ik niet snap zijn dit soort persoonlijke sneren.
CuddlyReindeer95
21-07-2021 om 14:52
DanGun schreef op 21-07-2021 om 14:35:
[..]
Lees je eigen post even terug 🙂
Met deze vage manier van discussiëren kan ik niet veel. Ik bespeur irritatie maar ik heb geen idee wat je tegen de borst stuit in mijn post.
DanGun
21-07-2021 om 14:58
Wednesday schreef op 21-07-2021 om 14:52:
[..]
Met deze vage manier van discussiëren kan ik niet veel. Ik bespeur irritatie maar ik heb geen idee wat je tegen de borst stuit in mijn post.
Echt niet? Oké. A) is het geen irritatie. Het stuit me niet tegen de borst. C) ik vond het vooral grappig dat jij bij gelovigen bespeurt wat je zelf doet 😉
CuddlyReindeer95
21-07-2021 om 15:00
DanGun schreef op 21-07-2021 om 14:58:
[..]
Echt niet? Oké. A) is het geen irritatie. Het stuit me niet tegen de borst. C) ik vond het vooral grappig dat jij bij gelovigen bespeurt wat je zelf doet 😉
Oké, ik kan hier niets mee, veel plezier ermee.
WickedCurlew89
21-07-2021 om 15:12
Athan schreef op 21-07-2021 om 14:16:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n onzin! Dat zeggen gelovigen om zich minder dom te voelen of zo, ik weet het niet, maar atheïsten zul je dat niet gauw horen zeggen.
Inderdaad.
Alsof het niet verzamelen van postzegels ook een hobby is.
Herfstappeltaart
21-07-2021 om 15:13
Hetvrijewoord schreef op 21-07-2021 om 15:12:
[..]
inderdaad.
🤣
Athan
21-07-2021 om 15:44
DanGun schreef op 21-07-2021 om 14:44:
[..]
Ik begrijp waar jouw aversie tegen religie vandaan komt. En ik vind het heel naar voor je dat geloof zo’n nare impact op je heeft gehad. Wat ik niet snap zijn dit soort persoonlijke sneren.
Een persoonlijke sneer zou tegen iemand persoonlijk zijn. Ik heb iets tegen (georganiseerde) religie, daar is niks persoonlijks aan. Ik heb ook iets tegen die tendens onder gelovigen (als groep, dus ook hier niets persoonlijks) om de woorden van atheïsten zo te verdraaien dat ze alsnog in hun kampje zouden vallen.
Rockstar
21-07-2021 om 15:50
Hetvrijewoord schreef op 21-07-2021 om 15:12:
[..]
Inderdaad.
Je slaat de spijker op zijn kop.😆
DanGun
21-07-2021 om 15:50
Athan schreef op 21-07-2021 om 15:44:
[..]
Een persoonlijke sneer zou tegen iemand persoonlijk zijn. Ik heb iets tegen (georganiseerde) religie, daar is niks persoonlijks aan. Ik heb ook iets tegen die tendens onder gelovigen (als groep, dus ook hier niets persoonlijks) om de woorden van atheïsten zo te verdraaien dat ze alsnog in hun kampje zouden vallen.
Jij hebt het over domme gelovigen, is dat geen persoonlijke sneer? En bedoel je mij met je laatste zin? Ik hoef nl geen mensen in mijn kamp die narrow minded zijn, gelovig of niet.
Athan
21-07-2021 om 15:53
DanGun schreef op 21-07-2021 om 15:50:
[..]
Jij hebt het over domme gelovigen, is dat geen persoonlijke sneer? En bedoel je mij met je laatste zin? Ik hoef nl geen mensen in mijn kamp die narrow minded zijn, gelovig of niet.
Met die laatste zin bedoel ik precies wat er staat: gelovigen die atheïsten in hun kamp proberen te draaien. Veel onpersoonlijker kan ik het niet zeggen, lijkt me.
DanGun
21-07-2021 om 15:55
Athan schreef op 21-07-2021 om 15:53:
[..]
Met die laatste zin bedoel ik precies wat er staat: gelovigen die atheïsten in hun kamp proberen te draaien. Veel onpersoonlijker kan ik het niet zeggen, lijkt me.
Oké.
Athan
21-07-2021 om 16:12
En om de analogie met postzegels door te trekken: ik verzamel geen postzegels. Maakt mij dat dan een onfilatelist? Nee natuurlijk niet, ik heb er gewoon niks mee. En als filatelisten dan beginnen met "Zie je wel? Je hebt er ook over nagedacht! En je vindt mijn hobby stom en dat is een persoonlijke aanval! En eigenlijk ben jij ook een filatelist, want je hebt erover nagedacht en bovendien verzend jij ook weleens een kaart," dan denk ik dus alleen: "Wat een onzin."
DanGun
21-07-2021 om 16:15
Athan schreef op 21-07-2021 om 16:12:
En om de analogie met postzegels door te trekken: ik verzamel geen postzegels. Maakt mij dat dan een onfilatelist? Nee natuurlijk niet, ik heb er gewoon niks mee. En als filatelisten dan beginnen met "Zie je wel? Je hebt er ook over nagedacht! En je vindt mijn hobby stom en dat is een persoonlijke aanval! En eigenlijk ben jij ook een filatelist, want je hebt erover nagedacht en bovendien verzend jij ook weleens een kaart," dan denk ik dus alleen: "Wat een onzin."
Maar over postzegels maak je je minder druk dan je om geloof lijkt te doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.