Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dankbaar/Blij in 2022


Gossie, wat een mooi topic! 
Wat ontzettend leuk om al die dankbare berichten te lezen 

Mijn jaar was ruk! 
Toch dankbaar dat ik los(ser) van m’n ex gekomen ben
Dankbaar dat ik ben gaan inzien hoe ontzettend geprivilegieerd ik ben en hoe ik daar anderen mee kan helpen 

Maar eigenlijk ben ik vooral dankbaar voor jou! ❤️
Voor al je adviezen, wijze raad, terugduwen als ik de verkeerde richting uitkeek, je luisterende oor wat altijd luisterde, hoe moe je ook was, voor je positivisme, je geduw en eerlijkheid
En nog zoveel meer!

Ik heb zoveel om dankbaar en tevreden over te zijn. Dat mijn dochter zo vrolijk terugkwam van vakantie, dat het studeren van mijn zoon goed gaat, dat ik zo'n lieve man heb. Onze vakantie was indrukwekkend. Op mijn werk wist ik een onderzoek dat dreigde vast te lopen weer los te trekken. Over het algemeen tevreden studenten en collega's.
Vrolijke cavia's in het hok. Leuke wandelingen. Enz, enz ..

Blij ben ik met de fantastische cruise die we hebben gemaakt in juni dit jaar. En volgend jaar gewoon weer. Herinneringen voor het leven.
Blij met de geweldige concerten die ik gezien heb dit jaar.
Dankbaar ben ik voor het feit dat ik op tijd de beslissing heb genomen om mijn pony in te laten slapen, zodat het allemaal heel netjes verliep en goed afscheid heb kunnen nemen.

Helaas ook andere heftige dingen mee gemaakt, helaas. Maar we houden het positief.

Wat een goede om eens echt goed over na te denken. Voor nu ben ik op dit lijstje gekomen:

- ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om minder te werken (en ook dankzij mijn man de mogelijkheid heb om dit te kunnen doen).
- dat ik meer tijd met mijn kinderen heb kunnen doorbrengen (de tweede helft van het jaar dan).
- dat mijn vriend en ik eindelijk zijn getrouwd 🥳 
- blij dat jongste kind ook naar school gaat nu
- dat ik veel heb kunnen haken
- twee vriendinnen die ik al heel lang niet had gezien, weer heb gezien en het als vanouds was

Lollypopje

Lollypopje

29-12-2022 om 13:02 Topicstarter

Beertjelief schreef op 29-12-2022 om 12:49:

Gossie, wat een mooi topic!
Wat ontzettend leuk om al die dankbare berichten te lezen

Mijn jaar was ruk!
Toch dankbaar dat ik los(ser) van m’n ex gekomen ben
Dankbaar dat ik ben gaan inzien hoe ontzettend geprivilegieerd ik ben en hoe ik daar anderen mee kan helpen

Maar eigenlijk ben ik vooral dankbaar voor jou! ❤️
Voor al je adviezen, wijze raad, terugduwen als ik de verkeerde richting uitkeek, je luisterende oor wat altijd luisterde, hoe moe je ook was, voor je positivisme, je geduw en eerlijkheid
En nog zoveel meer!

Maar jij bent wel degene die al die dingen heeft gedaan. Vergeet dat niet 💗💋

Ik haalde heel veel liefde en plezier uit mijn twee lieve kleinkinderen. Zonnetjes zijn het

En dat de uitslag van mijn controle op terugkeer van kanker goed was was een grote opluchting. Hoop dat het zo blijft.

Ik ben heel blij en dankbaar dat ik mij zelf dit jaar therapie heb gegund. De weg is soms nog wat onstuimig, maar ik heb weer perspectief en liefde voor mezelf terug gevonden.

Dat man zijn gezondheid  ten opzichte  van  een  jaar  geleden verbeterd is
Dat dochter geslaagd is, een leuke uitdagende  baan  heeft gevonden en een nieuwe  lieve vriend
Dat oudste dochter  nog steeds blij en gelukkig  is  met haar keuze
Ik ben nog steeds heel blij en dankbaar  dat ik gedurfd heb op mijn 50ste om te scholen en een heel andere richting  qua baan heb gekozen
Dankbaar  voor mijn werk dus, en alles wat ik daarin geleerd heb en nog steeds leer. Ook dankbaar dat man het naar zijn zin heeft qua werk, hij doet nu al zzp-er  zijn favoriete  werk en het verdient ook goed. Bijkomend  voordeel is dat ik niet meer elk dubbeltje hoef om te draaien. 

Verder ook wel veel nare dingen gebeurd  het afgelopen  jaar, maar daar gaat dit topic niet over.

Dat ik eindelijk de grote stap heb genomen om mijn slechte gebit te laten restaureren. Er was eigenlijk niet veel meer aan te doen, en ik heb alles laten trekken, en heb nu een prachtig nieuw kunstgebit. Ik kan en durf weer te lachen, alles te eten! 
En het andere, wat mij blij of liever gezegd, dankbaar maakt, is dat ik Millie heb mogen leren kennen. ( uit een ander topic hier). Ook verdrietig, want ze mocht hier op aarde niet blijven, maar wat heeft ze teweeg gebracht, in mijn leven, en ik weet zeker, ook bij veel anderen. 
Make each day count! 

Lollypopje

Lollypopje

29-12-2022 om 19:20 Topicstarter

Wat een mooie posts. Ik word heel erg blij van ze te lezen 💜

Ik ben heel dankbaar voor mijn gezin, dat ik mijn opgroeiende, jonge zoons steeds beter leer kennen 🥰
Ook ben ik dankbaar dat mijn man en ik nog steeds goed in gesprek blijven met elkaar, ook op momenten dat het pittig is. 
En ik ben dankbaar dat ik dit jaar een leuke, uitdagende opleiding kon volgen naast mijn baan!

Lollypopje schreef op 29-12-2022 om 19:20:

Wat een mooie posts. Ik word heel erg blij van ze te lezen 💜

Ik word er ook blij van mooi topic. Bij de normale nieuwsoverzicht vind ik het jammer dat ellende en rampspoed overheerst terwijl er ook genoeg mooie gebeurtenissen zijn.

op persoonlijk vlak heb ik mooie dingen meegemaakt. In 2022 ben ik afgestudeerd na vijf jaar dit te combineren met gezin en werk. Daarnaast een mooie promotie gemaakt als manager bij de rijksoverheid. Mijn zoon heeft na twee jaar vertraging (door ziekte) eindelijk zijn havo afgerond en is in september gestart aan zijn hbo studie.
Ik heb vanaf mijn afstuderen in juni alle heavy metal festivals afgelopen en stond zelfs 2x op de gastenlijst. Ik ben voor het eerst in 10 jaar weer eens behoorlijk aangeschoten geweest op z'n afterparty met de bands. Ik drink eigenlijk nooit dus dat was best bijzonder. 

Ja, er gebeurde veel in de wereld en nu nog maar maar omdat dat mij persoonlijk niet raakt, genoot ik vooral in 2022. 

Ik ben dankbaar en blij dat het huis van mijn zoon zo mooi geworden is. Hij had een kluswoning gekocht en werkelijk alles van boven tot beneden moest opgeknapt worden. Voordeel is wel dat dan gelijk alles naar je zin is. Er zijn nog wel wat klusjes die nog gedaan moeten worden en zijn keuken zou eigenlijk net voor de Kerst geleverd worden maar door problemen in de fabriek wordt dat maart maar ja, de tijd vliegt dus dat komt wel goed.

Lollypopje

Lollypopje

31-12-2022 om 16:00 Topicstarter

En op deze laatste dag van het jaar ben ik nog even heel dankbaar dat de lekkage vandaag niks ernstigs bleek 😂

Dus ik ga met droge voeten het nieuwe jaar in

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.