Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
redbulletje
05-03-2022 om 15:07
MidasWolf schreef op 05-03-2022 om 15:05:
[..]
Dat hebben ze daar slim aangepakt en de ruimte hebben ze er ook voor.
Ik heb dat andere topic ook gelezen idd ben blij dat dat soort vraagstukken mij bespaart blijven.
Overigens niet alleen handig met pubers ook met vrienden van jezelf is dat fijn.
Ervan uit gaande dat deze zoals eerder benoemd de zelfde normen en waarden hebben als dat jij hebt.😉
Ook dat idd. Ik heb in USA, Canada en Australië gelogeerd en had dan m'n eigen badkamer. Vind dat dat eigenlijk de standaard zou moeten zijn in huizen geschikt voor 4 of meer personen.
Vrijevlinder
05-03-2022 om 15:14
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 14:56:
[..]
Af en toe lees ik nog mee ja. Doe de groeten maar aan iedereen. Koeki heb ik op Facebook dus die spreek ik sowieso nog buiten de fora.
Wat leuk dat je haar op Facebook hebt.
Hier loopt het kindvrij topic niet erg goed, op Viva loopt het beter. Toch vind ik dit forum veel fijner werken.
Vrijevlinder
05-03-2022 om 15:16
MidasWolf schreef op 05-03-2022 om 14:51:
Wanneer ik de logees zelf uitzoek dan zou ik het prima vinden, mijn huis is nu wat klein daarvoor.
In een wat groter huis zou ik daar dus minder moeite mee hebben. Ervan uitgaande dat ik dan niet heel vaak logees heb, deze ook redelijk dezelfde interesses en leefstijl hebben die ik ook heb.
Ah, dat scheelt inderdaad. Dan ben jij wat socialer dan mij.
MidasWolf
05-03-2022 om 15:18
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 15:07:
[..]
Ook dat idd. Ik heb in USA, Canada en Australië gelogeerd en had dan m'n eigen badkamer. Vind dat dat eigenlijk de standaard zou moeten zijn in huizen geschikt voor 4 of meer personen.
Dat zou inderdaad fijn zijn als dat zo is, ik ken wel een aantal mensen die dat hebben, maar die wonen allemaal op het platteland in het oosten vlakbij mij alleen woon ik dan weer in een dorp.
In dorpen en zeker in steden is dat in Nederland moeilijk haalbaar zeker gezien de grond en verbouwingen prijzen.
Hoe dan met nieuwbouw zit weet ik dan weer niet, alleen dat die tuinen vaak zo klein zijn.
Een slaapkamer meer levert grof gezegd gewoon meer geld op in een huis.
Want daardoor kunnen er meer mensen in een huis wonen(lees een groter gezin)
Andere constructies nog niet eens benoemd.
redbulletje
05-03-2022 om 15:21
Ik vind 't juist vreemd dat een huis bijv wel 4 slaapkamers heeft maar maar 1 badkamer. Dan kun je beter 3 slaapkamers hebben en 2 badkamers. Dan kun je ook 2 kinderen houden en je hebt je privacy van een ensuite bij je master.
MidasWolf
05-03-2022 om 15:22
Vrijevlinder schreef op 05-03-2022 om 15:14:
[..]
Wat leuk dat je haar op Facebook hebt.
Hier loopt het kindvrij topic niet erg goed, op Viva loopt het beter. Toch vind ik dit forum veel fijner werken.
Viva is een stuk groter en bekender de bezoekersaantallen liggen denk ik ook vele malen hoger als hier. Dan heb je ook constant nieuwe instroom en dat trekt weer reacties aan enz.
redbulletje
05-03-2022 om 15:28
Ik vind 't jammer dat viva er de stekker niet uit had getrokken zoals ze van de zomer van plan waren. Denk dat dit forum dan meer toeloop had gekregen. Was er van de zomer ook een paar maanden helemaal weggebleven maar omdat 't hier zo rustig is ging ik er op een gegeven moment toch weer meeposten.
MidasWolf
05-03-2022 om 15:29
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 15:21:
Ik vind 't juist vreemd dat een huis bijv wel 4 slaapkamers heeft maar maar 1 badkamer. Dan kun je beter 3 slaapkamers hebben en 2 badkamers. Dan kun je ook 2 kinderen houden en je hebt je privacy van een ensuite bij je master.
Geld, geld RB een huis met 4 slaapkamers levert meer op. Of een huis met 3 slaapkamers en een werkkamer om thuis te werken. Door de bevolkingsdichtheid dure grondprijzen is dat hier anders dan in de landen die jij benoemd. Hier kijken ze heel anders naar een huisindeling en tuin dan in andere landen.
overigens begrijp ik je zeker.
redbulletje
05-03-2022 om 15:35
MidasWolf schreef op 05-03-2022 om 15:29:
[..]
Geld, geld RB een huis met 4 slaapkamers levert meer op. Of een huis met 3 slaapkamers en een werkkamer om thuis te werken. Door de bevolkingsdichtheid dure grondprijzen is dat hier anders dan in de landen die jij benoemd. Hier kijken ze heel anders naar een huisindeling en tuin dan in andere landen.
overigens begrijp ik je zeker.
Daarom snap ik al die grote gezinnen anno nu niet. Veel van de leeftijdgenoten die ik door de jaren heen heb ontmoet zijn enig kind of 1 van de 2. Nu krijg ik 't idee dat 3 kinderen in de mode is terwijl de leefruimte juist kleiner is geworden. In de jaren 60/70 kon je een huis bouwen op percelen van 1500m3, de huidge vrijstaande huizen staan op een postzegel van slechts 400m2.
MidasWolf
05-03-2022 om 15:36
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 15:28:
Ik vind 't jammer dat viva er de stekker niet uit had getrokken zoals ze van de zomer van plan waren. Denk dat dit forum dan meer toeloop had gekregen. Was er van de zomer ook een paar maanden helemaal weggebleven maar omdat 't hier zo rustig is ging ik er op een gegeven moment toch weer meeposten.
Viafora moet uiteindelijk op eigen benen staan en voor een deel ook andere forummers trekken. Hoe precies uit te breiden en bekender worden is voor mij ook weer de vraag.
Drukte en levendigheid trekt ook weer mensen aan wanneer dat in gang gezet kan worden zit je goed. Soms zie ik het ook met het aantal topics wat geopend wordt, een periode veel nieuwe leuke topics en in andere perioden weer een stuk rustiger.
Nu werk ik zelf ook vaak doordeweeks dan post ik al minder. Sowieso wisselt dat vaak bij de ene periode meer dan de andere.
redbulletje
05-03-2022 om 15:38
Ik had 't idee dat het met die kadobonnenactie in december wel meer gepost werd hier. Maar dat stortte in januari weer in voor mijn gevoel.
MidasWolf
05-03-2022 om 15:40
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 15:35:
[..]
Daarom snap ik al die grote gezinnen anno nu niet. Veel van de leeftijdgenoten die ik door de jaren heen heb ontmoet zijn enig kind of 1 van de 2. Nu krijg ik 't idee dat 3 kinderen in de mode is terwijl de leefruimte juist kleiner is geworden. In de jaren 60/70 kon je een huis bouwen op percelen van 1500m3, de huidge vrijstaande huizen staan op een postzegel van slechts 400m2.
Precies dat valt mij ook op aan nieuwbouw in mijn regio(waarschijnlijk zal dat landelijk ook zo zijn) Lekker inkijk in alle tuinen in z’n drukke gezinsbuurt.
Mij niet gezien, woon zelf ook niet ideaal maar wanneer ik sommige nieuwbouw zie toch nog wel redelijk goed.
MidasWolf
05-03-2022 om 15:45
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 15:38:
Ik had 't idee dat het met die kadobonnenactie in december wel meer gepost werd hier. Maar dat stortte in januari weer in voor mijn gevoel.
Ik kan er helemaal naast zitten, maar misschien laten sommigen zich tegenhouden omdat ze veel dezelfde forummers lezen en zich daardoor wat ongemakkelijk kunnen voelen om ook te gaan posten, of dat je denkt ik maak een account aan maar dan niet de stap zelf zetten.
Eenmaal een account aangemaakt maakt dat je ook veel makkelijker mee gaat schrijven.
En wanneer mensen zien dat ook voor niet veel postende forummers er prima plek is hier op het forum. Dan maken ze wellicht wat makkelijker een account aan.
Koekie1980
06-03-2022 om 09:44
redbulletje schreef op 05-03-2022 om 15:38:
Whut whut... Heb ik gemist??
Pejeka1
06-03-2022 om 10:08
MidasWolf schreef op 05-03-2022 om 15:40:
[..]
Precies dat valt mij ook op aan nieuwbouw in mijn regio(waarschijnlijk zal dat landelijk ook zo zijn) Lekker inkijk in alle tuinen in z’n drukke gezinsbuurt.
Mij niet gezien, woon zelf ook niet ideaal maar wanneer ik sommige nieuwbouw zie toch nog wel redelijk goed.
Nieuwbouw is armoebouw vaak, waar je dan wél weer de hoofdprijs voor betaalt, dat wel. Je keuken zit in een hoekje van de woonkamer, de kamers boven zijn net groot genoeg om een bed en een klein kastje en een stoel neer te zetten, de tuin is een postzegel en een voortuin heb je vaak helemaal niet meer. Een behoorlijke kelder(kast) zie je ook al niet meer in nieuwbouwwoningen. Vaak zelfs ís er geen behoorlijke eerste etage, omdat het schuine dak al gelijk op de eerste etage begint, dus is je slaapverdieping in feite gewoon een zolderverdieping.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.