Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2023

Veraatjeh schreef op 22-12-2023 om 13:00:

Ik ben vandaag ook weer begonnen. Wel nog even de Junior variant om er in te komen. Ik vind deze al vaak best pittig! Inmiddels vraag 4a en b en vraag 8 opgelost (denk ik?). Verder nog niet helemaal duidelijk wat te doen of wel een idee maar nog niet uitgewerkt.

Wij hebben de junior variant zo goed als klaar. Alleen bij 3 komen we er niet uit. Misschien lukt het samen?

Kaatje27 schreef op 24-12-2023 om 08:42:

[..]

Wij hebben de junior variant zo goed als klaar. Alleen bij 3 komen we er niet uit. Misschien lukt het samen?

Ja leuk! Ik moet inmiddels nog 1b, 2b, 3, 5, 7b, 9, 10 & 11. Heel wat meer dan jullie dus. Heb bij een aantal wel al een idee in de richting.

Wat betreft 3: hier ben ik samen met andere ook al naar aan het kijken geweest. Ik ken het normale spel maar al te goed en weet ook hoe dat werkt, maar met de normale regels kom ik uiteraard niet helemaal uit. Wat de twist is? Geen idee.. Steeds 1 kaart dubbelen? Maar ook daar nog geen tekst uit verkregen.

Ik ben ook voornamelijk met de junior bezig geweest. 
Ik moet nog: 3,8,9c,10,11bc.
Het thema is duidelijk met inmiddels een stuk of 8 aanwijzingen.

masatu schreef op 13-12-2023 om 19:47:

Leuk!
In dezelfde categorie was ik nu bezig met het Breinbreker-boekje van Achmea.....
Ook leuk, maar lijkt iets beter te doen.

En, ben je al ver gekomen?

Jillz schreef op 17-12-2023 om 12:42:

Inmiddels al flink wat tijd in de puzzels gestopt. Tot zover heb ik 1a, 26 en 27 opgelost. 23c heb ik bijna de volledige kruiswoordpuzzel af, maar ik zie niet hoe nu verder. Bij 25 ook vermoedelijk al wel een aantal woorden gevonden, maar ook daar loop ik nu vast.

Verder heb ik nog hoop dat ik 6, 10 en 20 uiteindelijk ook ga redden.

Ik heb bij 25 op 1 na alle antwoorden, maar nog niet opgelost..

Hoi allemaal,
Dit topic volledig gemist. Maar ik was al begonnen. Tot nu toe 1a, 6, 26 en 27 opgelost.Bij een aantal (oa 8, 11 en 23c) een stuk op weg. Maar zoals gewoonlijk weer veel frustratie over die halve oplossingen
Vanavond een puzzelavond met mijn clubje. Dus leuk!

Het was erg gezellig, maar we hebben niets opgelost met de puzzelclub. Wel de meeste leden verloren door frustratie Dus ik puzzel weer alleen...
Ik ben begonnen aan 25. Wel een paar (mogelijke) antwoorden, maar kan er nog niets van maken helaas.

Jillz

Jillz

30-12-2023 om 13:10 Topicstarter

dus-ik-zeg schreef op 30-12-2023 om 11:38:

Het was erg gezellig, maar we hebben niets opgelost met de puzzelclub. Wel de meeste leden verloren door frustratie Dus ik puzzel weer alleen...
Ik ben begonnen aan 25. Wel een paar (mogelijke) antwoorden, maar kan er nog niets van maken helaas.

Ah wat jammer!

Ik puzzel ook al jaren alleen. Kan in mijn omgeving niemand vinden die dit leuk vind. Heel soms wat overleg over een opgave hier via het forum pb maar geen echte samenwerking. Zie wel dat jij een beetje dezelfde opgave hebt als ik dus misschien kunnen we samenwerken. Mocht je leuk vinden stuur me gerust een pb.

Ik heb 1a en een theorie bij 1b. 6 wel een oplossing maar niet overtuigd dat dit het is. 13a, b en een begin van c. 23c het meeste van het kruiswoord raadsel. 25 ben ik ook aan begonnen maar lukt maar niet om die helemaal op te lossen. 26 en 27 heb ik opgelost.

bij mij precies hetzelfde verhaal Niemand heeft zin om mee te doen. In mijn eentje heb ik gewoon niet genoeg tijd. Ik wil eventueel ook wel als groep iets insturen maar heb tot op heden nog niet zoveel. 1a, wat ideeen bij 4, idee bij 10, 13 a en b en bezig met c, groot deel 23c,26a en 27. Ook wel ideeen over het thema.

Ik heb de juniorversie van de kerstpuzzel vandaag opgepakt.

Ik heb nu 1a,  6 , 7a, af
1b en 7b heb ik gedeeltelijk 

Ik heb dit opgelost:
6,13ab,26a,27. Nog geen idee van het thema
Bij 8 heb ik het eerste deel van de tekst opgelost.
11. Ik heb er 2. Daar moet ik nog tijd in gaan stoppen.
23. Ik ben begonnen aan dat kruiswoordraadsel. Dat is best wel lastig.
25. Wel wat woorden, maar nog geen idee of dat de juiste richting is.

Junior:
1ab,2ab,4ab,5,6,7ab,8,9ab,11ad. Thema met 11 aanwijzingen.
Bij 9c heb ik ongeveer 75% opgelost.

DePuzzelaar4 schreef op 04-01-2024 om 22:18:

Ik heb dit opgelost:
6,13ab,26a,27. Nog geen idee van het thema
Bij 8 heb ik het eerste deel van de tekst opgelost.
11. Ik heb er 2. Daar moet ik nog tijd in gaan stoppen.
23. Ik ben begonnen aan dat kruiswoordraadsel. Dat is best wel lastig.
25. Wel wat woorden, maar nog geen idee of dat de juiste richting is.

Junior:
1ab,2ab,4ab,5,6,7ab,8,9ab,11ad. Thema met 11 aanwijzingen.
Bij 9c heb ik ongeveer 75% opgelost.

Je doet je naam eer aan!

Vanavond hebben we 4a en 8 opgelost.

4a is gelukt maar we snapten het gebruik van het sleutelwoord niet.

Bij 3 weet ik de richting waarin ik het moet zoeken.

Goedemorgen iemand een tip/hint naar Junior 1b en 5. Heb alle letters maar blijft abracadabra.

Dodaar schreef op 06-01-2024 om 09:09:

Goedemorgen iemand een tip/hint naar Junior 1b en 5. Heb alle letters maar blijft abracadabra.

Ja ik voor 1b. Stuur je even een pb

Ik ben gisteren aan de junior versie begonnen. Wil vandaag verder kijken. Het is absoluut een mooie uitdaging! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.