Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wilde katten afschieten

stokstaart schreef op 13-01-2023 om 17:13:

[..]

Nee, maar je vergelijken dat een kattenren ook een kooi was ging nogal mank. Er zitten namelijk 2 poezen in een puist van een ren en kunnen binnen en buiten als het er eenmaal staat.

Ik maak geen vergelijking. Een ren is een kooi, hoe eufemistisch je het ook wil noemen.  Ook een grote kooi is gewoon een kooi. 

Treurniet schreef op 13-01-2023 om 17:11:

[..]

Nee, maar een kat kun je niet uitlaten als een hond.

Ik vind het sowieso gezeur over katten uitwerpselen.

Totdat je je achtertuin aan het doen bent en er ligt kattenstront... ja vogels en egels schijten ook maar dat zijn wilde dieren. Ik vind het geen gezeur. Een hondendrol van de hond van de buren in jouw achtertuin is niet okee maar een kattendrol wel?

RoodVruchtje schreef op 13-01-2023 om 17:04:

[..]

Want exact wát wil ik dan niet snappen?

Een kat kun je niet uitlaten, een hond wel. Niet elke kat kun je binnenhouden.

Niet iedereen heeft een tuin of geld om de tuin af te timmeren. Wat kindergekrijs wordt ook niks aan gedaan. Vuurwerk is voor mij en mijn kat een drama.

We leven in een overbevolkt land, en zullen dingen van elkaar moeten accepteren.

Mevrouw75 schreef op 13-01-2023 om 17:14:

[..]

Ik maak geen vergelijking. Een ren is een kooi, hoe eufemistisch je het ook wil noemen. Ook een grote kooi is gewoon een kooi.

Dat klopt, een ren is een kooi. Maar er zitten geen 100kippen in, maar 2 poezen. Daar ging je vergelijken mank

Mevrouw75 schreef op 13-01-2023 om 17:14:

[..]

Ik maak geen vergelijking. Een ren is een kooi, hoe eufemistisch je het ook wil noemen. Ook een grote kooi is gewoon een kooi.

In zekere zin is dat zo: mijn katten zijn mijn gevangenen en ik ben hun cipier. Niks ‘personeel’ hier. Ik heb katten omdat ik het leuk vind. Ik wil echter wel dat de katten gelukkig en gezond blijven én dat ze geen schade toebrengen aan de natuur. Daarom zijn ze beperkt in hun vrijheid. Er is een keer een onderzoek geweest, ik zag het in een documentaire van de BBC, waaruit bleek dat veel katten vrij dichtbij hun eigen huis bleven. Vier tuinen was het bereik, meen ik me te herinneren, op enkele avonturiers/uitzonderingen na. Een kat is geen hond, die urenlang wil lopen. En tja, mijn katten moeten het doen met 1 in plaats van 4 tuinen. Dan maken ze maar een paar rondjes. 

Treurniet schreef op 13-01-2023 om 17:19:

[..]

Niet iedereen heeft een tuin of geld om de tuin af te timmeren. Wat kindergekrijs wordt ook niks aan gedaan. Vuurwerk is voor mij en mijn kat een drama.

We leven in een overbevolkt land, en zullen dingen van elkaar moeten accepteren.

De openingspost betrof de schade aan de natuur door katten. Wat vind je daarvan?

Treurniet schreef op 13-01-2023 om 17:19:

[..]

Ik heb een heg, dat is heel goed voor de vogels en voor insecten. Hoe wil je mijn tuin dan afschermen zodat mijn kat er niet uit kan?

Daarnaast, ik heb mijn kat niet " genomen", die is aan komen lopen en niet meer weggegaan.

ToetieToover schreef op 13-01-2023 om 17:23:

[..]

De openingspost betrof de schade aan de natuur door katten. Wat vind je daarvan?

De mens is nog altijd de grootste boosdoener als het gaat om de vernietiging van de natuur. Wat vind je daarvan?

Poezie schreef op 13-01-2023 om 17:31:

[..]

De mens is nog altijd de grootste boosdoener als het gaat om de vernietiging van de natuur. Wat vind je daarvan?

Ik wil graag bij het onderwerp blijven, namelijk de overlast die katten geven aan de natuur als ze vrij rondlopen. 

Poezie schreef op 13-01-2023 om 17:31:

[..]

Dat vind ik kut maar ja, je kunt helaas mensen niet verbieden zich voort te planten... 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

13-01-2023 om 18:39

Ik heb altijd katten gehad en die liepen altijd buiten maar ik durf het niet meer. Het is hier veel te druk en een kat die "verdwijnt" is zo vreselijk akelig.
Er zijn te veel mensen met teveel huisdieren en met te weinig verantwoordelijkheidsgevoel in Nederland. En de katten willen naast vogeltjes natuurlijk ook kattevoer eten uit onze bio-industrie.
Ik vind het echt een dilemma, ik zou graag weer een kat hebben maar ik zou dan denk ik inderdaad ook gaan voor een oudere binnenkat uit het asiel en een ren in de tuin zetten.
En dan maar hopen dat mensen hun dieren inderdaad castreren of steriliseren.

Miraval schreef op 13-01-2023 om 17:51:

[..]

Dat vind ik kut maar ja, je kunt helaas mensen niet verbieden zich voort te planten...

Inderdaad.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

13-01-2023 om 18:44

Treurniet schreef op 13-01-2023 om 18:41:

[..]

Inderdaad.

Soms kun je ze omkopen met geld. Om te steriliseren ofzo.

het is weer een fijn topic geworden lees ik wel. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-01-2023 om 19:00

Treurniet schreef op 13-01-2023 om 17:11:

[..]

Nee, maar een kat kun je niet uitlaten als een hond.

Ik vind het sowieso gezeur over katten uitwerpselen.

Ik nodig je graag een keer uit in mijn tuin. Elke, werkelijk elke ochtend kan ik 1 of meer kattendrollen opruimen die tussen de planten is gedropt. Niet begraven, gewoon boven op het gras of de aarde. Soms ook op de tegels in de poort achter de tuinen. Smerig, zeker als er een kind speelt en ik mijn rondje ben vergeten.

Ik weet welke kat het is, maar de eigenaar haalt de schouders op. Stiekem zou ik wel eens wat drollen willen verzamelen en door zn brievenbus stoppen.

We gaan nu proberen onze achtertuin ontoegankelijk te maken met vergelijkbare middelen als hierboven genoemd. Wel zuur dat wij als niet-kattenbezitter overlast hebben en nu kosten moeten maken omdat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

On topic: ik heb grote bezwaren tegen het expres doden van dieren, zowel in de voedselindustrie als in dit geval. En vind het een beetje hypocriet om hier ophef over te maken maar wel gewoon je stukje vlees te eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.