Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Libertine schreef op 08-07-2023 om 10:16:

de vvd een fatsoenlijke partij noemen begrijp ik écht niet. En al helemaal niet meer na het laten klappen van een kabinet over de rug van +/- 10.000 nareizende vluchtelingen (vrouwen en kinderen in oorlogsgebied).

En de toeslagenaffaire en Groningen, en...en...en....

Libertine schreef op 08-07-2023 om 10:16:

de vvd een fatsoenlijke partij noemen begrijp ik écht niet. En al helemaal niet meer na het laten klappen van een kabinet over de rug van +/- 10.000 nareizende vluchtelingen (vrouwen en kinderen in oorlogsgebied).

Dan kun je beter afvragen hoe de linkse partijen het willen verwantwoorden om hier vluchtelingen naar toe te laten die hier niet meer kunnen wonen omdat er geen plek is, die hier allemaal een uitkering moeten enz enz. de VVD heeft al op heel veel gebieden concessies gedaan, het houdt een keer op. 

Herfstappeltaart schreef op 08-07-2023 om 10:19:

[..]

En de toeslagenaffaire en Groningen, en...en...en....

Het is natuurlijk makkelijk om naar 1 partij te wijzen.

Muurbloem1985 schreef op 08-07-2023 om 10:31:

[..]

Dan kun je beter afvragen hoe de linkse partijen het willen verwantwoorden om hier vluchtelingen naar toe te laten die hier niet meer kunnen wonen omdat er geen plek is, die hier allemaal een uitkering moeten enz enz. de VVD heeft al op heel veel gebieden concessies gedaan, het houdt een keer op.

Er wonen in de Europese unie 450 miljoen mensen. We vangen in de unie jaarlijks een half miljoen mensen op. Natuurlijk kunnen we dat aan, natuurlijk hebben we plek, natuurlijk kunnen we zorgen dat iedereen kan wonen. We zijn de rijkste regio ter wereld!

Bovendien, in de jaren 90 kwamen er veel meer mensen naar ons land en toen stonden we er economisch minder goed voor dan nu. Daarnaast: de mensen die toen kwamen houden nu ook de economie draaiende. 

En tot slot: Nederland krijgt 35% minder asielverzoeken dan onze buurlanden, en instroom ís al de helft minder dan verwacht. Waarom dan een nog strenger beleid?

Muurbloem1985 schreef op 08-07-2023 om 10:31:

[..]

Ik ben benieuwd in hoeverre kiezers nu op linkse partijen gaan stemmen. Met al deze problemen komen verkiezingen voor bepaalde partijen goed uit.

Zowel D66 als het CDA zullen minder op verkiezingen zitten te wachten, gezien hun moeite dit kabinet overeind te houden. 

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar mij was de afgelopen maanden opgevallen dat Baudet en Wilders zich opvallend stil hielden. Het zou best kunnen dat zij zich in hun nieuwe campagne zogenaamd redelijk gaan opstellen waarmee ze kiezers hopen te overtuigen van hun fatsoen.
Gevoelsmatig ben ik niet voor strengere toelatingseisen voor asielzoekers, ik vind ook dat je die mensen niet jarenlang kunt laten verhuizen tussen opvangcentra, maar ken ook mensen die jarenlang in een flat wachten op een andere huurwoning terwijl statushouders wel een eengezinswoning met tuin krijgen.
Ik ga gewoon weer VVD stemmen en dan maar afwachten wat het wordt.

Belg, dus geen mening. Hier speculeren de kranten alvast over een coalitie tussen VVD en BBB.

Mijn stem gaat als bijna altijd naar de SP. Tweede optie is partij voor de dieren. 

ik heb echt een hekel aan politiek, dat gemier, gedraai en gelieg kan ik erg slecht tegen.
Vul altijd de stemwijzer in en stem dan op de partij waarbij ik mij het beste voel.
Ik ben vrij links maar vind ook/toch dat het asielbeleid anders moet maar kan geen partij vinden die daar bij past.
Daarnaast vind ik onderwijs erg belangrijk en gelijkheid en het milieu en....
Lastig hoor. Weet wel hoe het niet meer moet, maar hoe dan wel? En vooral met wie?
Zat gisteren te bedenken om wél heel strategisch te stemmen,  in de hoop dat meer mensen dat doen en VVD niet meer de grootste wordt

Het zal sowieso een partij worden aan de rechterkant van het spectrum. Welke weet ik nog niet precies. Meestal kan ik me wel goed vinden in de standpunten van de VVD, maar ik merk ook dat ik weinig vertrouwen heb in Mark Rutte als premier. 

Ik fantaseer nog even over Pieter Omtzigt en Renske Leijten die samen een partij oprichten, en over een paar maanden kom ik wel terug in de realiteit.

Libertine schreef op 08-07-2023 om 10:46:

[..]

Er wonen in de Europese unie 450 miljoen mensen. We vangen in de unie jaarlijks een half miljoen mensen op. Natuurlijk kunnen we dat aan, natuurlijk hebben we plek, natuurlijk kunnen we zorgen dat iedereen kan wonen. We zijn de rijkste regio ter wereld!

Bovendien, in de jaren 90 kwamen er veel meer mensen naar ons land en toen stonden we er economisch minder goed voor dan nu. Daarnaast: de mensen die toen kwamen houden nu ook de economie draaiende.

En tot slot: Nederland krijgt 35% minder asielverzoeken dan onze buurlanden, en instroom ís al de helft minder dan verwacht. Waarom dan een nog strenger beleid?

Dat noem ik nou precies de naïviteit van links, hoezo denk je dat we er voor kunnen zorgen dat iedereen hier kan wonen? Weet je hoeveel mensen er op zoek zijn naar een woning? Ik denk juist niet dat we hier nog meer mensen moeten opvangen, waar het om gaat is dat die asielzoekers die gevlucht zijn ook nog opa en oma en de buurman ect. mee willen nemen, bij elkaar gaat het om het bewonersaantal van Utrecht dat hier opgevangen moet worden van links. Je vergeet even de problemen die het met zich meebrengt, want dat hebben we gezien in Ter Apel waar men niet meer veilig over straat durft en buschauffeurs aangevallen worden, bovendien is het voor die mensen ook geen pretje om daar op de grond te slapen en dan heb ik het nog geen eens over de enorme kosten die deze mensen met zich meebrengen, ze moeten allemaal een uitkering want ze mogen nog niet werken. Nogmaals Nederland is hier te kleine voor en kan het niet aan, het is jammer dat links dat niet inziet. 

Moirmel schreef op 08-07-2023 om 11:02:

Belg, dus geen mening. Hier speculeren de kranten alvast over een coalitie tussen VVD en BBB.

Dit zie ik ook wel gebeuren.  Met nog een 3e erbij, CDA misschien als ze niet al te klein geworden zijn. 

Muurbloem1985 schreef op 08-07-2023 om 12:25:

[..]

Dat noem ik nou precies de naïviteit van links, hoezo denk je dat we er voor kunnen zorgen dat iedereen hier kan wonen? Weet je hoeveel mensen er op zoek zijn naar een woning? Ik denk juist niet dat we hier nog meer mensen moeten opvangen, waar het om gaat is dat die asielzoekers die gevlucht zijn ook nog opa en oma en de buurman ect. mee willen nemen, bij elkaar gaat het om het bewonersaantal van Utrecht dat hier opgevangen moet worden van links. Je vergeet even de problemen die het met zich meebrengt, want dat hebben we gezien in Ter Apel waar men niet meer veilig over straat durft en buschauffeurs aangevallen worden, bovendien is het voor die mensen ook geen pretje om daar op de grond te slapen en dan heb ik het nog geen eens over de enorme kosten die deze mensen met zich meebrengen, ze moeten allemaal een uitkering want ze mogen nog niet werken. Nogmaals Nederland is hier te kleine voor en kan het niet aan, het is jammer dat links dat niet inziet.

Dat ze niet mogen werken is dankzij de vvd hè! Dat is een probleem dat zij gecreëerd hebben. Zoals veel meer problemen, dat er geen woningen zijn bijvoorbeeld. Het zijn geen crisissen (behalve een morele crisis wellicht) maar gevolg van vvd beleid  

Qua nareisbeleid heb je vermoedelijk niet helemaal op zitten letten. De buurman? Opa en oma? Dat mag helemaal niet. Alleen echtgenoten, partners en kinderen. We hebben in 2022 iets minder dan 48.000 mensen opgevangen. De nareizigers zijn er 10.000 en dat zijn minderjarige kinderen en vrouwen die naar hun vader/partner overkomen aangezien zij waren achtergebleven in de oorlog. 

Beetje populistisch om te roepen dat het gaat om het bewonersaantal van Utrecht. (360.000 trouwens)

links is niet naïef. Links is solidair. En weten dat niemand in dit land een boterham minder zal eten als er 10.000 mensen die een oorlog ontvluchten warmhartig worden toelaten. 

Libertine schreef op 08-07-2023 om 12:43:

[..]

Qua nareisbeleid heb je vermoedelijk niet helemaal op zitten letten. De buurman? Opa en oma? Dat mag helemaal niet. Alleen echtgenoten, partners en kinderen. We hebben in 2022 iets minder dan 48.000 mensen opgevangen. De nareizigers zijn er 10.000 en dat zijn minderjarige kinderen en vrouwen die naar hun vader/partner overkomen aangezien zij waren achtergebleven in de oorlog.

Beetje populistisch om te roepen dat het gaat om het bewonersaantal van Utrecht. (360.000 trouwens)

links is niet naïef. Links is solidair. En weten dat niemand in dit land een boterham minder zal eten als er 10.000 mensen die een oorlog ontvluchten warmhartig worden toelaten.

Dat komt doordat de VVDers met die aantallen schermen. Dat zijn alle migranten, inclusief arbeids- en studiemigranten. Dat aantal klinkt lekker hoog en bedreigend, maar inderdaad maar een fractie daarvan zijn asielzoekers. En van de arbeidsmigranten wil en kan de VVD niet af. 

Het is nasty hoe deze begrippen weer heerlijk door elkaar gebruikt worden en alles straks weer de schuld is van 40.000 mensen. Er is minder dan 5% van de landbouwgrond nodig om meer dan genoeg woningen te bouwen. En ons land bestaat voor een absurd groot gedeelte uit landbouwgrond (zo’n 50%). 

Er is van alles te doen aan de problemen, die grotendeels zelf gecreëerd zijn door verkeerde of het uitblijven van beslissingen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.