Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
14-09-2023 om 08:41
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2
Als vervolg op https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Daarom staat NSC bijna onderaan . Als je wilt stemmen op een lijst die hier niet tussen staat, kies dan "anders".
Wijzigingen:
Nieuw Sociaal Contract toegevoegd
PvdA en GL samengevoegd
Peiling
Wat ga jij stemmen?
Doemijdieglazenbol
18-11-2023 om 19:29
cultuur onder vuur de vriendjes van civitas christiana. Beiden clubs die hun “doelen” vooral willen bereiken door mensen kapot te maken. In het bijzonder; homos (de aanval op pim Lammers kwam daar vandaan), moslims en natuurlijk klimaatgekkies.
Ik wil best in discussie over ideeen, maar niet met mensen die anderen letterlijk terroriseren of daartoe aanzetten.
Facy66
18-11-2023 om 20:01
_Audrey schreef op 18-11-2023 om 17:13:
zo dan. Zou Maurice er (weer) ver naast zitten? Ik hoor wel veel mensen die PVV gaan stemmen.
Dat zou heel goed zijn voor Nederland. Laten we hopen dat dat gaat gebeuren.
Doemijdieglazenbol
18-11-2023 om 20:22
we gaan het zien. Vorige verkiezingen peilde de hond 7 zetels teveel voor PVV, een week voor de verkiezingen, lees ik zo her en der. Het zal de toon de komende week nog wel gaan beïnvloeden. Hij voert een goede campagne, is een goede debater, dus goed dat hij nu weer deelneemt. Denk dat de oorlog Israël gaza hem stiekem ook wel helpt. Dus wie weet.
Inmiddels ben ik blij dat het bijna zover is. Laat het maar voorbij zijn, dan zien we het dan wel weer.
Gebruikersnaaminvullen
18-11-2023 om 20:28
_Audrey schreef op 18-11-2023 om 17:13:
zo dan. Zou Maurice er (weer) ver naast zitten? Ik hoor wel veel mensen die PVV gaan stemmen.
In de reacties staan veel mensen die op PVV uitkomen of sowieso al van plan waren PVV te stemmen. Mij verbaast het niet.
https://www.ad.nl/politiek/doe-hier-onze-kieswijzer-voor-de-tweede-kamerverkiezingen~ae92a356/
Edit: net de kieswijzer gedaan en mijn top 3 bestaat uit dezelfde partijen als de peiling.
Poezenmeisje
18-11-2023 om 20:34
Doemijdieglazenbol schreef op 18-11-2023 om 19:29:
cultuur onder vuur de vriendjes van civitas christiana. Beiden clubs die hun “doelen” vooral willen bereiken door mensen kapot te maken. In het bijzonder; homos (de aanval op pim Lammers kwam daar vandaan), moslims en natuurlijk klimaatgekkies.
Ik wil best in discussie over ideeen, maar niet met mensen die anderen letterlijk terroriseren of daartoe aanzetten.
Bedankt voor deze mededeling. Dit wist ik niet.
Ik kan de posting niet meer aanpassen en heb daarom een melding naar de mods gestuurd met het verzoek om de posting te verwijderen.
felija
18-11-2023 om 21:23
Poezenmeisje schreef op 18-11-2023 om 20:34:
[..]
Bedankt voor deze mededeling. Dit wist ik niet.
Ik kan de posting niet meer aanpassen en heb daarom een melding naar de mods gestuurd met het verzoek om de posting te verwijderen.
Wat goed dat je dat doet!
Doemijdieglazenbol
18-11-2023 om 21:30
felija schreef op 18-11-2023 om 21:23:
[..]
Wat goed dat je dat doet!
Helemaal eens! Ik was er niet op uit, maar wilde gewoon wat context geven. Petje af.
Daglichtlamp
19-11-2023 om 14:25
Omtzigt wil toch weer wel premier worden, maar dan wel van een kabinet van vakministers. Hij zou toch moeten weten dat politieke partijen allereerst zelf besluiten wie ze nomineren als minister. Of zou hij voor een minderheidskabinet van alleen NSC willen gaan?
RaggedGull77
19-11-2023 om 15:56
Een kabinet van vakministers? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een arts als minister van volksgezondheid? Tot nu toe vind ik dat nou niet bepaald een succes.
Fleurtje_5
19-11-2023 om 16:00
Ik zag het debat "Het Zuiden" met Lilian M, Bontenbal, Caroline v.d. Pl, Dilan Y., Wilders en Rob Jetten en E. Ouwehand.
Ik vind Lilian heel heel goed, Caroline en Wilders ook. Bontenbal vond ik reuze mee vallen, Rob Jetten vond ik irritant. Esther klonk wel goed, maar beetje droomwereld, niet realistisch.
Lilian M, Mona/Carolien, Wilders/Martin B. en Pieter O. staan tot nu toe op mijn lijstje.
MidasWolf
19-11-2023 om 16:06
Vanavond het jeugdjournaal debat, deze vind ik ook interessant omdat de hele setting anders is als in andere debatten.
Doemijdieglazenbol
19-11-2023 om 18:47
als mensen verder nog geïnteresseerd zijn in feiten, ik struikelde net over deze fact check (ook van AD, pointer en de nieuwscheckers), née, ouderen gaan er niet op achteruit met de plannen van GL PvdA.
Nee, zegt het CPB na doorrekening, sterker nog: de koopkracht voor gepensioneerden stijgt bij geen enkele partij met een doorgerekend programma zo hard als bij die van Timmermans. Onder GroenLinks-PvdA stijgt de koopkracht voor gepensioneerden met gemiddeld 3,2 procent in 2028.
https://pointer.kro-ncrv.nl/50plus-noemt-groenlinks-pvda-ten-onrechte-anti-ouderenpartij
Lees alle checks hier: https://pointer.kro-ncrv.nl/factchecks/factcheck-marathon?filter=all
Netherfield
20-11-2023 om 08:19
Ik zie dat de SGP geen vrouwen op de kieslijst heeft staan. Mag dat?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.