Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Daglichtlamp schreef op 18-11-2023 om 13:08:

Rekenvoorbeeld, afbetaald huis ter waarde van 600.000 euro, vader, moeder, twee kinderen. Vader overlijdt. De erfenis per persoon is dan 100.000 euro. Dan kom je nog niet eens in de buurt van die 200. 000 waarbij dat hoge percentage geldt. Zelfs met 1 kind ligt het erfenisbedrag daar nog onder.
Zijn er geen kinderen, dan komt de erfenis wel boven dat bedrag, maar ook dan hoeft dat huis niet verkocht te worden. Als de overgebleven partner wil blijven wonen kan de erfbelasting betaald worden door een kleine hypotheek.

Fijn als je een huis hebt afbetaald dat je je dan weer in een hypothecaire schuld moet steken voor het kunnen afbetalen van erfbelasting (jouw laatsre voorbeeld). Dat vind ik pure diefstal. 

Facy66 schreef op 18-11-2023 om 13:44:

[..]

Fijn als je een huis hebt afbetaald dat je je dan weer in een hypothecaire schuld moet steken voor het kunnen afbetalen van erfbelasting (jouw laatsre voorbeeld). Dat vind ik pure diefstal.

Maar dat is dus niet waar, want partners zijn vrijgesteld. Zie boven. Ik snap je angst; maar die is gelukkig onterecht. Zelfs als GL/PvdA de absolute macht krijgt is die onterecht. Dat is toch fijn?

Dankjewel, doemijdieglazenbol, voor je heldere en inhoudelijke uitleg.

Om even terug te komen op dat debat van donderdagavond. Wat vonden jullie hiervan? Sluikreclame voor de VVD? en dan dat geld wat die man overmaakte naar de VVD. Is dat stiekem omkoping?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231117_95214482?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middag&utm_content=article_theme_1&utm_term=0-2
............
Frank van Gool is niet alleen oprichter en CEO van uitzendbureau OTTO Work Force uit Venray, maar ook donateur aan de VVD-campagne. De gefortuneerde Brabantse zakenman stortte minimaal 1 ton in de partijkas van de liberalen.

Het leidde tot verbazing toen hij als vragensteller uit het publiek aan het woord werd gelaten in het donderdagavond door SBS6 uitgezonden Debat van Nederland. Van Gool mocht iets vragen over arbeidsmigratie, maar maakte van het moment ook gebruik om VVD-lijsttrekker Dilan Yesilgöz uitgebreid lof toe te zwaaien. „Hier staat echt een authentiek leider”, begon de uitzendondernemer. Dat schoot de andere aanwezigen in het verkeerde keelgat. „Nou, nou, nou. Dit is reclame”, protesteerde PVV-voorman Geert Wilders tegen de gang van zaken. „Ja, dit gaat te ver”, viel Pieter Omtzigt (NSC) hem bij.
................

ik vond het vooral heel dom. En arrogant. Verder; be my guest, zo werkt het ook als er geen camera’s op staan.  

MidasWolf schreef op 17-11-2023 om 20:27:

[..]

Mee eens an sich ben ik niet tegen een grap hier en daar. Dat vind ik prima kunnen. Op de man spelen vind ik daar niet bijhoren. Maak dan een leuke opmerking met betrekking tot het beleid en de plannen.

Het spreekwoord 'wachten tot je een ons weegt' is een heel normaal gezegde. 

Wilders had er idd niet aan toe hoeven te voegen 'dan kan je lang wachten'. Maar ook dát zou je zelfs tegen een mager persoon kunnen zeggen. Want ook dat word lang wachten. In het geval van Timmermans kwam het gevoelig over voor Timmermans maar ik vond het grapje nog wel kunnen. Zeker na al die nare woorden die Timmermans gebruikte voor Wilders.

Ik kan me voorstellen dat Wilders dan geen zin meer heeft om een leuke opmerking te maken.

Yumi schreef op 17-11-2023 om 22:58:

[..]

Zowel de statushouders als de Oekraïners hebben geen recht op voorrang, maar ze krijgen het wel.

Een gemeente bepaalt zelf of woningzoekenden recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Maar hebben tevens de plicht om voor het einde van het jaar nog 13.000 (10 november) statushouders te huisvesten.

Wanneer een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt, verbindt het COA de vergunninghouder binnen 2 weken aan een gemeente waar diegene de beste kans heeft om in te burgeren.
Gemeenten hebben 10 weken de tijd om woonruimte te vinden.

Huisvesting statushouders | Asielbeleid | Rijksoverheid.nl

Dan kun je wel op je vingers uittellen waar de woning naar toe gaat en waarom Nederlanders jarenlang in een caravan of paardentrailer moeten wonen. 

Want tijdens het debat kon niemand (Timmermans niet, Dilan niet en Omzight ook niet) beloven dat zij binnen nu en vier jaar een woning kregen.

ps: En nog even terug te komen over het benoemen van die 15.000 euro per maand wachtgeld wat Timmermans ontvangt. Ik meende dat iemand op dit topic het flauw vond van Wilders om dat bedrag te vermelden. Met de woorden "dat Wilders zelf ook genoeg zou verdienen".

1:In een interview met de Revu van 13 okt. 2023 sprak Timmermans zich zelf uit over het wachtgeld. Misschien niet het bedrag zelf maar wel het wachtgeld.

2: Wilders heeft geen wachtgeld en zal zeker niet datgene verdienen wat Timmermans ontvangt.

3:Ik heb ooit eens gelezen wat dhr Timmermans maandelijks ontvangt aan kledinggeld. Alleen al van dat kledinggeld (per maand) zouden velen (die nu niet naar de dokter of tandarts gaan omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen) geholpen zijn.

Wat ik vandaag heb gelezen:
Timmermans krijgt een “huishoudelijke toeslag” van 7.004 euro per jaar. Nog rianter is de “toelage voor verblijf in het buitenland” (13.467,60 euro) en “ontheemdingstoelage” (54.350,40 euro). Timmermans heeft vier kinderen, van wie de jongsten achttien en zestien zijn. Per afhankelijk kind krijgt de PvdA'er 770,97 euro per maand. Daar steekt de Nederlandse kinderbijslag schril bij af.

Dat salaris van Timmermans wordt aangevuld tot het salaris wat hij hiervoor verdiende. Vele male meer dan een MP. Mona Keijzer had hier kritiek op, maar ze krijgt zelf ook wachtgeld. Waar zij is ontslagen is Timmermans zelf opgestapt. 
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/frans-timmermans-krijgt-als-lijsttrekker-van-pvda-groenlinks-geld-uit-brussel-zo-zit-dat/

Verwijderd op eigen verzoek

@poezenmeisje die exit heffing geldt toch alleen voor bedrijven en aandeelhouders ivm dividendbelasting? Toch niet voor particulieren?

Poezenmeisje schreef op 18-11-2023 om 16:00:

[Quote verwijderd]

Wel een 'neutrale' bron.... 

Foutje

Gisteren werd erover gesproken op televisie dat mensen die uit Nederland willen vertrekken nog een 'naheffing' zouden moeten krijgen vanwege genoten mensenrechten zoals onderwijs. 

Ik weet niet meer in welk programma, maar iemand als Max Verstappen werd aangehaald. Die heeft zich in Monaco ofzo laten inschrijven om hier geen belasting te hoeven betalen.

Als voorbeeld werd hierbij ook genoemd dat mensen met de Amerikaanse nationaliteit (bijvoorbeeld expats) een naheffing kunnen krijgen uit Amerika vanwege te weinig belasting betalen, maar hoe dat precies werkt, weet ik niet.

Screenshot-20231118-170807-X.jpg

zo dan. Zou Maurice er (weer) ver naast zitten? Ik hoor wel veel mensen die PVV gaan stemmen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.