Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

MidasWolf schreef op 17-11-2023 om 11:10:

Tot nu toe blijf ik bij mijn keuze om op NSC te stemmen, gister in het debat zei hij onder andere in plaats van het minimum loon naar € 16 te brengen. De lasten op onder andere arbeid te verlichtten waardoor meer werken gaat lonen. Dit zijn keuzes waar ik goed achter kan staan. Ik meen ook gelezen te hebben dan NSC af wil van de toeslagen. Daar staan ze dan weer niet alleen in. In samenwerking zou dit een goed streven kunnen zijn.
Dan worden de meer gewerkte uren ook daadwerkelijk sneller beloond door de stijging van je inkomsten zonder dat je aan de andere kant weer inlevert.

Ik wil ook nog graag Mona Keijser horen. En Lilian Marijnissen.

Fleurtje_5 schreef op 17-11-2023 om 13:06:

[..]

Ik wil ook nog graag Mona Keijser horen. En Lilian Marijnissen.

Het debat van de nummers twee was bij WNL op een zondag.

Facy66 schreef op 17-11-2023 om 11:07:

[..]

Met GL PvdA aan de macht komen er veel mensen in de problemen. Bijna iedereen aan de bedelstaf.

Ik vond het heel triest toen die mevrouw (die voedselpakketten maakte) vertelde dat er zo ontzettend veel armoede was in ons land. Timmermans zei toen iets waarbij de tranen bijna in de ogen sprongen van de mevrouw. Zij schudde haar hoofd van nee bij het 'laten we even wachten'. 

Toen zei Wilders iets van 'u kan met uw wachtgeld van 15.000 euro per maand wachten, maar die mevrouw kan niet eens 385 euro eigen risico betalen.

https://nos.nl/collectie/13960/video/2498091-wilders-tegen-timmermans-na-vraag-over-armoede-u-staat-hier-met-wachtgeld

Fleurtje_5 schreef op 17-11-2023 om 13:04:

[..]

Klopt, maar heb je niet gehoord wat Timmermans daarvoor allemaal op-de-man riep? Daarom kon ik om het grapje van Wilders wel lachen.

Ik vind dat Timmermans altijd een verhaaltje aanhaalt om punten te scoren. "Mijn zoon is 19, ik moet er niet aan denken dat de zoon van de buren die ook 19 is opgroeit met..."

Dat is al zo oud en afgezaagd.

Daarbij vond ik Timmermans erg zwak, en irritant, hij bleef er tussen door roepen, en nam het woord terwijl de vraag niet aan hem gericht was.

Nou, vooral dat geblèr door iedereen heen. 

Timmermans beschuldigde Wilders van discriminatie omdat Wilders vond dat de Nederlander (dat zijn dus ook Nederlandse Turken etc) weer voorop zou moeten staan. Want er zijn veel mensen (ook een aantal aanwezig in de zaal) die geen woning kunnen krijgen. Een mevrouw die al drie jaar in een kleine caravan woont en geen woning kan krijgen. Een lerares en haar vriend die al zeven jaar bij de ouders wonen omdat ze geen starterswoning kunnen krijgen etc.etc. 

Laatst zag ik op tv een dame die al 16 jaar in een caravan woont en alle huizen voorbij zag lopen naar statushouders. Een dame die voor haar beroep zonnepanelen plaatst woont in een omgebouwde paardentrailer omdat ze geen huis kan krijgen. Een man die in een tent woont omdat hij geen huis kan krijgen en daar zijn kind niet kan ontvangen. Nog een jonge man die in een tent woont omdat hij geen dak boven het hoofd kan krijgen. Dát is pas discriminatie.

Nu blijkt Timmermans (en de club uit Brussel) zelf aan discriminatie te doen, omdat statushouders en mensen uit Oekraïne altijd voorrang krijgen op mensen die in Nederland wonen en werken. En dan heb ik het nog niet eens over de oudere hulpbehoevenden die niet meer naar een verzorgingshuis kunnen omdat 800 verzorgingstehuizen zijn gesloten en die nu bewoont worden door studenten en statushouders.

Pieter en Geert willen beide dat het woord 'voorrang' verdwijnt.

https://www.nu.nl/tweede-kamerverkiezingen-2023/6289907/lees-hier-alles-terug-over-het-debat-van-sbs6.html

PVV en NSC willen af van voorrang statushouders huurwoning
De problemen op de woningmarkt zijn niet binnen een jaar opgelost.

En Dilan vind ik wel goed, maar ook weer niet zo heel goed. 
Als er gezegd werd dat we dit (de zorgen in de zorg bv) aan de VVD hebben te danken. Dan probeerde ze de bal terug te kaatsen. Dat vond ik zwak. Ze had beter kunnen zeggen 'van die fouten hebben we geleerd en die moeten we niet meer maken'.

Het waren wel degelijk de VVD (M.Rutte) en de PvdA (L. Asscher) die mega-ontslagen hebben doorgevoerd in de zorg. Ontslag van 80.000 fte's was nog maar het begin werd gezegd. Al die mensen werden ontslagen, of gingen met vervroegd pensioen, hun plaatsen werden niet opgevuld, zwangerschapsverloven werden niet opgevuld, waardoor de overgebleven personeel een paar tandjes harder moesten aanpakken, en/of weer anderen hebben een andere baan gezocht. Studenten in de zorg konden een periode geen stageplaatsen krijgen, wat niet goed is voor hun opleiding. Dan maar een andere richting? En nu is er een groot tekort aan personeel in de zorg. En 'we hebben de statushouders zo hard nodig voor de zorg'.

Hadden ze maar beter voor hun personeel moeten zorgen in plaats van op straat te zetten of op te jagen omdat ze met minder handen meer werk moesten doen. Dat personeel was goed opgeleid en gemotiveerd. 

Nu pakken ze 'alles wat ze kunnen krijgen' (zei laatst een directeur van het grote luxe ziekenhuis in Limburg) met alle fouten op de koop toe. 

Het andere ziekenhuis in Limburg (Heerlen) willen ze sluiten, vanwege onderbezetting, maar de plannen voor een nieuw ziekenhuis (een stukje verderop) ligt wel al in de pen. Alsof ze daar dan wel personeel voor hebben.

Fleurtje_5 schreef op 16-11-2023 om 12:55:

[..]

Wat jammer. Ik zou dat stuk het liefste helemaal quoten, maar dat mag niet.

Het gaat in dit stukje, maar ook in andere artikelen, vooral over de VVD-zwarte schandvlekken, de VVD die lange tijd de lakens uitdeelde in dit land. (Toeslagenaffaire, gaswinning etc)

Als daar dan naar gevraagd word heeft Dilan (in een gesprek op Radio1 Journaal) het over 'Blinde vlekken'. En zeggen dat ze ‘dankbaar’ was dat andere Kamerleden die zichtbaar hadden gemaakt.

Dankbaar dat anderen die zichtbaar hebben gemaakt? Ze wisten het toch zelf ook allang maar zwegen er liever over. En het is nog steeds niet opgelost.

Een vleesgeworden blinde vlek is VVD-er Henk Kamp, die van dat alles nog steeds geen enkele spijt heeft.

Maar die Henk Kamp werd onlangs tijdens een VVD-congres 'bejubeld' en onder luid applaus tot erelid benoemd. Tot erelid van de VVD? Tijdens een VVD-congres waar ook Dilan bij aanwezig was.

https://twitter.com/BasEickhout/status/1724720834944663567

Dilan als premierskandidaat? Iemand die door alle blinde vlekken vooruit wil kijken?
Men moet leren van fouten, Tuurlijk, maar het niet willen hebben over blinde vlekken, en alleen vooruit willen kijken, is alles onder het tapijt willen houden en er niks van willen leren.

Dilan heeft een poos op mijn lijstje gestaan. Maar dit is waarom ze nu niet meer op mijn lijstje staat.

Miraval schreef op 17-11-2023 om 11:16:

[..]

Ik vind dat ze echt voorbij gaan aan de middeninkomens en het MKB. Al beweren ze van niet ik zie niet echt de positieve punten voor deze groep...

Helemaal eens.

felija schreef op 17-11-2023 om 12:49:

[..]

Bron?

Tsja lees het verkiezingsprogramna eens kritisch zou ik zeggen.

Facy66 schreef op 17-11-2023 om 11:07:

[..]

Met GL PvdA aan de macht komen er veel mensen in de problemen. Bijna iedereen aan de bedelstaf.

Doorberekeningen gelezen? 

Dit is hoe mensen tegen hun eigen belangen stemmen. Doordat het wantrouwen naar links zo groot is gemaakt/geworden, dat men ze niet vertrouwd. Maar de feiten liggen echt anders. Zowel in het verleden (in grote lijnen) als met de programma’s  die er nu liggen. 

Doemijdieglazenbol schreef op 17-11-2023 om 15:22:

[..]

Doorberekeningen gelezen?

Dit is hoe mensen tegen hun eigen belangen stemmen. Doordat het wantrouwen naar links zo groot is gemaakt/geworden, dat men ze niet vertrouwd. Maar de feiten liggen echt anders. Zowel in het verleden (in grote lijnen) als met de programma’s die er nu liggen.

Die feiten liggen zeker niet anders. Ik ga stemmen voor een van de weinige partijen die wel iets voor de mensen zelf doet in plaats van ze kaal te plukken zoals de meeste andere partijen (vooral vvd pvda gl etc).

Miraval schreef op 17-11-2023 om 11:16:

[..]

Ik vind dat ze echt voorbij gaan aan de middeninkomens en het MKB. Al beweren ze van niet ik zie niet echt de positieve punten voor deze groep...

Hier weer “ze zeggen van niet”. Doorrekenen zegt ook van niet. Het lijkt vooral wantrouwen te zijn. Ik begrijp het ergens wel, maar vind het wel jammer. 

Ik verwacht een vrij rechts kabinet. Laat het ze maar doen, ben benieuwd hoe we over Max 4 jaar terugkijken op hoe die beloftes hebben uitgepakt. 

Uiteindelijk is een programma natuurlijk ook maar een verlanglijstje (vrij naar vd Plas) en moeten we bij iedereen afwachten wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Onderling onderhandelen en natuurlijk de wereld om ons heen en diens ontwikkelingen… uiteindelijk is er nog nooit een programma integraal uitgevoerd. 😀

Facy66 schreef op 17-11-2023 om 15:09:

[..]

Tsja lees het verkiezingsprogramna eens kritisch zou ik zeggen.

Ja en dan? Wat heb jij daaruit opgepikt, waardoor jij tot deze conclusie komt? 

Facy66 schreef op 17-11-2023 om 15:25:

[..]

Die feiten liggen zeker niet anders. Ik ga stemmen voor een van de weinige partijen die wel iets voor de mensen zelf doet in plaats van ze kaal te plukken zoals de meeste andere partijen (vooral vvd pvda gl etc).

De stelligheid van je eerste zin, kun je dat ook inhoudelijk onderbouwen? 

Doemijdieglazenbol schreef op 17-11-2023 om 15:32:

[..]

Hier weer “ze zeggen van niet”. Doorrekenen zegt ook van niet. Het lijkt vooral wantrouwen te zijn. Ik begrijp het ergens wel, maar vind het wel jammer.

Ik verwacht een vrij rechts kabinet. Laat het ze maar doen, ben benieuwd hoe we over Max 4 jaar terugkijken op hoe die beloftes hebben uitgepakt.

Uiteindelijk is een programma natuurlijk ook maar een verlanglijstje (vrij naar vd Plas) en moeten we bij iedereen afwachten wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Onderling onderhandelen en natuurlijk de wereld om ons heen en diens ontwikkelingen… uiteindelijk is er nog nooit een programma integraal uitgevoerd. 😀

Ik vrees dat het er na vier jaar op uitdraait dat wat er allemaal mis ging, de schuld is van links, terwijl die niet eens hebben mee geregeerd. Same old dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.