Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Baudet waait met veel winden mee. 
https://www.volkskrant.nl/columns-van-de-dag/de-oorlog-tussen-hamas-en-israel-stelt-het-huwelijk-tussen-fvd-en-moslims-op-de-proef~bb46369f/

20 oktober 2023

Voor wie hem even uit het oog was verloren, was het even wennen. ‘Mooi verhaal, inspirerend verhaal’, zei Thierry Baudet vorige week

in de Tweede Kamer tegen Denk-fractievoorzitter Stephan van Baarle, die het lot van de Palestijnen in Gaza betreurde. Baudet, bekend als categorisch Israël-bondgenoot, noemde de reactie van Israël een ‘extreme vergeldingsoperatie’ en het lot van de Palestijnen ‘ongelooflijk verdrietig’. Dat klonk eigenlijk wel, nou ja, redelijk, en Van Baarle reageerde dan ook argwanend. Baudet, this you? Dezelfde jongen die tot voor kort in een Israel Defence Forces-shirtje liep? Was hij soms overgelopen naar D66, vroeg een PVV’er. Nee hoor, voortschrijdend inzicht, verklaarde Baudet, die niet langer in ‘binaire tegenstellingen’ zei te willen denken.

Het is de vraag hoe lang Baudet zijn spagaat tussen Brahms en Boef kan volhouden nu Nederland iets aanmoet met de oorlog tussen Israël en Hamas. Want als je, zoals Baudet begin deze week in de Volkskrant zei, alles wantrouwt, valt ook de basis voor politiek handelen weg. ‘Het zou kunnen dat er nog andere machten bij betrokken zijn’, begon Baudet al in de Kamer. Eerder noemde hij Israël een ‘spil in het geheime systeem achter de machtsstructuur van de wereld’. Het antwoord van FvD op deze oorlog is dan ook die ‘de wang toe te keren’. Mensen voor wie hier daadwerkelijk iets op het spel staat hebben daar uiteraard geen fluit aan.

Mijn man zit de verschillende verkiezingstelevisieprogramma's door elkaar te kijken. 

Nu is Frans Timmermans ergens aan de beurt.

Thema: Minimumloon 16 euro. 
Er is nagevraagd hoeveel de schoonmakers verdienen bij de SP en bij de PvdA/GL.

Bij de SP krijgen ze nu al 16 euro per uur. 

Bij PvdA/GL is het salaris van de schoonmakers niet te achterhalen. Daar wordt gewerkt met een koppelbaas. 
Eindantwoord na een week: "We weten niet wat mensen bij ons verdienen". 

Als het 16 euro of meer was, dan verkondigden ze dat waarschijnlijk vol trots.

Poezenmeisje schreef op 16-11-2023 om 22:57:

Mijn man zit de verschillende verkiezingstelevisieprogramma's door elkaar te kijken.

Nu is Frans Timmermans ergens aan de beurt.

Thema: Minimumloon 16 euro.
Er is nagevraagd hoeveel de schoonmakers verdienen bij de SP en bij de PvdA/GL.

Bij de SP krijgen ze nu al 16 euro per uur.

Bij PvdA/GL is het salaris van de schoonmakers niet te achterhalen. Daar wordt gewerkt met een koppelbaas.
Eindantwoord na een week: "We weten niet wat mensen bij ons verdienen".

Als het 16 euro of meer was, dan verkondigden ze dat waarschijnlijk vol trots.

Ik heb sbs6 gekeken, maar gillend gek werd ik van die Timmermans. Echt constant overal doorheen praten terwijl de anderen hem wel laten uitpraten. Ik moest even grinniken toen Wilders zei "dan kan u wachten tot u een ons weegt, en dat zal wel even duren". 

Ik werd gillend gek van dat helse gekrijs bij SBS6. 

Yesilgöz komt goed uit haar woorden en Omtzigt kon weer prima mensen om de oren slaan met feiten en cijfers.

KipFritesAppelmoes schreef op 16-11-2023 om 20:24:

Ik zal het jullie dan toch maar verklappen wat ik ga stemmen.

Aanvankelijk was ik dus van plan om Forum voor Democratie te stemmen, omdat die tijdens de pandemie zijn opgekomen voor de ongevaccineerden, en omdat ze zich nu uitspreken tegen de genderideologie.

Ik kreeg toen van iemand als commentaar dat ik dan ook terecht kan bij PVV of SGP. Nu zijn deze partijen voor mij geen optie vanwege hun onvoorwaardelijke steun aan Israel. Forum voor Democratie heeft een meer neutraal standpunt inzake Israel en Palestina. In de huidige situatie vind ik neutraliteit niet meer voldoende en kies ik liever een partij die de politiek van Israel duidelijk veroordeelt.

Wat betreft die andere punten is er nog een partij die tijdens de pandemie is opgekomen voor de ongevaccineerden en die zich uitspreekt tegen de genderideologie, en die zich nu duidelijk uitspreekt tegen de politiek van de staat Israel. Ik had nooit verwacht dat ik ooit op deze partij zou stemmen, en als ik hun verkiezingsprogramma doorlees, dan kom ik ook behoorlijk wat punten tegen waar ik het niet mee eens ben, maar deze keer stem ik dus echt op DENK.

Werkelijk.

En al die punten waar je het niet mee eens bent pak je voor lief vanwege ????..... Ik kan het bijna niet geloven. Ben je soms familie van een DENK-lid? Ik kan me anders niet voorstellen waarom je er anders op zou stemmen. En 'waarom wil je dat hier melden?'

Fleurtje_5 schreef op 02-11-2023 om 12:52:

Ik las de titel van een artikel van 27 okt. in de Telegraaf en dacht 'en terecht'.

"Aangifte tegen Van Baarle (Denk) en Simons (Bij1) vanwege omstreden leus".

Dit zet je niet te denken?

Fleurtje_5 schreef op 25-10-2023 om 10:35:

https://nos.nl/artikel/2495228-nog-niet-gepresenteerd-programma-denk-staat-online-moslimhaat-keihard-bestraffen

Moslimhaat keihard bestraffen? Waarom Jodenhaat Christenhaat homohaat vrouwenhaat etc etc niet?

Wilders achter tralies? Wat opruiend. Afschuwelijk. Zo'n
niet-Nederlandse-aanpak dit. Ik vind het misdadig dat hij zou moeten worden bestraft en opgesloten.

Wilders stond nog niet op mijn lijstje om
eventueel op te gaan stemmen, maar dit soort fratsen van DENK doen me
besluiten om Wilders er nu wel op te zetten.

En de rest van hun programma is ook om van te huilen.

Fleurtje_5 schreef op 25-10-2023 om 13:32:

[..]

Wat er nog meer in staat:

Het programma begint met "10 doordenkers". Dat zijn standpunten die van
illustraties zijn voorzien. Zo staat er bij het eerste standpunt
"Moslimhaat keihard bestraffen" een afbeelding van PVV-leider Wilders
achter tralies.

[foto]

Op een ander plaatje staan verschillende regenboogvlaggen en
lhbti+-vlaggen met daarbij kinderen met vraagtekens boven hun hoofd en
de tekst "Zullen we weer gewoon doen?"

En dit.

KipFritesAppelmoes schreef op 16-11-2023 om 20:24:

Ik zal het jullie dan toch maar verklappen wat ik ga stemmen.

Aanvankelijk was ik dus van plan om Forum voor Democratie te stemmen, omdat die tijdens de pandemie zijn opgekomen voor de ongevaccineerden, en omdat ze zich nu uitspreken tegen de genderideologie.

Ik kreeg toen van iemand als commentaar dat ik dan ook terecht kan bij PVV of SGP. Nu zijn deze partijen voor mij geen optie vanwege hun onvoorwaardelijke steun aan Israel. Forum voor Democratie heeft een meer neutraal standpunt inzake Israel en Palestina. In de huidige situatie vind ik neutraliteit niet meer voldoende en kies ik liever een partij die de politiek van Israel duidelijk veroordeelt.

Wat betreft die andere punten is er nog een partij die tijdens de pandemie is opgekomen voor de ongevaccineerden en die zich uitspreekt tegen de genderideologie, en die zich nu duidelijk uitspreekt tegen de politiek van de staat Israel. Ik had nooit verwacht dat ik ooit op deze partij zou stemmen, en als ik hun verkiezingsprogramma doorlees, dan kom ik ook behoorlijk wat punten tegen waar ik het niet mee eens ben, maar deze keer stem ik dus echt op DENK.

Je weet dat Baudet fan is van David Icke ? 

Ik weet het niet, maar zit dat kindermenu jullie niet gewoon te jennen?

Niet meer happen, misschien.

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat Groenlinks/PvdA wil met erfbelasting voor de langstlevende?

Ik lees namelijk dat dit vanaf een bepaald bedrag ook naar 45% gaat. Dit heeft dus ernstige consequenties voor de eigen woning.

Of blijft dit belastingvrij tot 600.000 (ongeveer)?

https://groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-maak-erfbelasting-afhankelijk-van-vermogen

Hier meen ik te lezen dat de "andere helft" van het vermogen opgeteld wordt bij die 6 ton en dat daarover meer belasting betaald moet worden? En dat de schalen gelijkgesteld worden ongeacht of je familie bent in 1e, 2e of 3e lijn. 

Wat houdt dit concreet in voor echtparen met een (afbetaalde) eigen woning?

_Audrey schreef op 16-11-2023 om 17:18:

[..]

Omtzigt doet over alles vaag en moeilijk, hij begint me te irriteren. Wil niet over links, wil niet met PVV, wil niet zeggen wie premier wordt...

Ik vind hem ook een irritante vage draaikont. Voor mij wordt het zeker PVV. 

Fleurtje_5 schreef op 17-11-2023 om 05:49:

[..]

Werkelijk.

En al die punten waar je het niet mee eens bent pak je voor lief vanwege ????..... Ik kan het bijna niet geloven. Ben je soms familie van een DENK-lid? Ik kan me anders niet voorstellen waarom je er anders op zou stemmen. En 'waarom wil je dat hier melden?'

Daar is dit topic toch voor om te melden waarop je wil gaan stemmen. 

Miraval schreef op 17-11-2023 om 08:59:

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat Groenlinks/PvdA wil met erfbelasting voor de langstlevende?

Ik lees namelijk dat dit vanaf een bepaald bedrag ook naar 45% gaat. Dit heeft dus ernstige consequenties voor de eigen woning.

Of blijft dit belastingvrij tot 600.000 (ongeveer)?

https://groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-maak-erfbelasting-afhankelijk-van-vermogen

Hier meen ik te lezen dat de "andere helft" van het vermogen opgeteld wordt bij die 6 ton en dat daarover meer belasting betaald moet worden? En dat de schalen gelijkgesteld worden ongeacht of je familie bent in 1e, 2e of 3e lijn.

Wat houdt dit concreet in voor echtparen met een (afbetaalde) eigen woning?

Het gaat er op X ook al dagen over, maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe het nou echt zit. Sommigen zeggen dat echtparen een vrijstelling hebben tot 7 ton, maar anderen zeggen van niet. Ik zou het ook wel willen weten. Je kunt directe erfgenamen toch geen 45% laten betalen,  dan zit je meteen in de problemen! 

Poezenmeisje schreef op 17-11-2023 om 08:25:

Ik weet het niet, maar zit dat kindermenu jullie niet gewoon te jennen?

Niet meer happen, misschien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.