Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Fleurtje_5 schreef op 16-11-2023 om 11:10:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231116_93356625

Hopelijk kan men hier dit goed geschreven stuk lezen.

Nee, ik kan het niet lezen, misschien kun je een samenvatting doen?

watertoren schreef op 16-11-2023 om 11:30:

[..]

Nee, ik kan het niet lezen, misschien kun je een samenvatting doen?

Wat jammer. Ik zou dat stuk het liefste helemaal quoten, maar dat mag niet.

Het gaat in dit stukje, maar ook in andere artikelen, vooral over de VVD-zwarte schandvlekken, de VVD die lange tijd de lakens uitdeelde in dit land. (Toeslagenaffaire, gaswinning etc)

Als daar dan naar gevraagd word heeft Dilan (in een gesprek op Radio1 Journaal) het over 'Blinde vlekken'. En zeggen dat ze ‘dankbaar’ was dat andere Kamerleden die zichtbaar hadden gemaakt.

Dankbaar dat anderen die zichtbaar hebben gemaakt? Ze wisten het toch zelf ook allang maar zwegen er liever over. En het is nog steeds niet opgelost.

Een vleesgeworden blinde vlek is VVD-er Henk Kamp, die van dat alles nog steeds geen enkele spijt heeft.

Maar die Henk Kamp werd onlangs tijdens een VVD-congres 'bejubeld' en onder luid applaus tot erelid benoemd. Tot erelid van de VVD? Tijdens een VVD-congres waar ook Dilan bij aanwezig was.

https://twitter.com/BasEickhout/status/1724720834944663567

Dilan als premierskandidaat? Iemand die door alle blinde vlekken vooruit wil kijken?
Men moet leren van fouten, Tuurlijk, maar het niet willen hebben over blinde vlekken, en alleen vooruit willen kijken, is alles onder het tapijt willen houden en er niks van willen leren.

Dilan is gewoon Rutte 2.0. Met haar gaan we op dezelfde weg voort als we al gingen. 
Vreselijk dat de VVD nu bovenaan in de peilingen staat. 

Henk Kamp had een 'verbindende' factor bij de gasbevingsproblematiek.
De verbinding was dat IEDEREEN hier de pest aan hem had.

Vervolgens kregen we Wiebes, die zette buren, straten en wijken tegen elkaar op. De één kreeg een nieuw huis, de overbuurman met hetzelfde onveilig verklaarde huis werd ineens geacht wel een veilig huis te hebben.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

16-11-2023 om 15:23

Fleurtje_5 schreef op 16-11-2023 om 10:53:

[..]

Ik heb inmiddels al wat meer kunnen doorstrepen.

Ik ook, ik ben eruit 

RaggedGull77

RaggedGull77

16-11-2023 om 15:28

Ik had me voorgenomen om Forum voor Democratie te stemmen, maar bij nader inzien denk ik dat ik daar toch maar van afzie en een andere partij ga kiezen. Ik zal maar niet zeggen welke partij, want dat wordt me vast en zeker nog minder in dank afgenomen dan mijn aanvankelijke keuze voor Forum voor Democratie.

KipFritesAppelmoes schreef op 16-11-2023 om 15:28:

Ik had me voorgenomen om Forum voor Democratie te stemmen, maar bij nader inzien denk ik dat ik daar toch maar van afzie en een andere partij ga kiezen. Ik zal maar niet zeggen welke partij, want dat wordt me vast en zeker nog minder in dank afgenomen dan mijn aanvankelijke keuze voor Forum voor Democratie.

PVV? Toch niet Bij1 of Denk he? 

Ik weet niet of BBB alsnog over links gaat, NSC blijft steeds vaag doen.

Het wordt Fleur Agema, PVV. Ze heeft een goede staat van dienst, en is al jarenlang zeer scherp op de zorgsector.

Bij1, FvD, Denk... Nee, die nooit. 

Welke partij is erger dan FvD?

Poezenmeisje schreef op 16-11-2023 om 15:54:

Het wordt Fleur Agema, PVV. Ze heeft een goede staat van dienst, en is al jarenlang zeer scherp op de zorgsector.

Omtzigt doet over alles vaag en moeilijk, hij begint me te irriteren. Wil niet over links, wil niet met PVV, wil niet zeggen wie premier wordt... 

felija schreef op 16-11-2023 om 16:44:

[..]

Bij1

Die gaat goed scoren denk ik. Zeker na het zien van VandaagInside gisteravond waar Geert te gast was.

Raoul Heertje stelde vandaag in Khalid en Sophie voor om Henri Bontenbal de lijsttrekker van PvdA/Gl te laten worden. Dan zou ik er ook meteen uit zijn.

Poezenmeisje schreef op 16-11-2023 om 15:54:

Fleur Agema doet het heel heel goed wat betreft de zorgsector. Ik denk het aller beste. Wat zij in haar eentje doet, uitzoek , en zich op een zaak goed voorbereid, doen andere met meerderen en dan is het nog maar half werk.

Vandaag las ik een artikel waarin Lilian Helder (nu BBB-ér) vertelde dat zij als PVV-er de mond kreeg gesnoerd als ze een motie wou indienen. Die zelfde motie kon een CDA-er wel indienen. Dat is toch min of meer ook discriminatie op gronde van politieke voorkeur. Toch?

felija schreef op 16-11-2023 om 16:44:

[..]

Bij1 en DENK.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.