Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Daglichtlamp schreef op 14-11-2023 om 14:46:

[..]

Nu is er helemaal geen regulering, dus zelfs al wordt het 10 procent hoger, dan nog is het beter dan de huidige situatie.

De maximale huurprijs voor de middenhuur gaat dan van 1123 euro naar maximaal 1235 euro.

Je hebt gelijk voor een middenhuur das een stuk beter 

Yumi schreef op 14-11-2023 om 14:56:

[..]

De maximale huurprijs voor de middenhuur gaat dan van 1123 euro naar maximaal 1235 euro.

Je hebt gelijk voor een middenhuur das een stuk beter

Er is nu helemaal nog geen regulering van middenhuur. Wat minister de Jonge probeert is zijn wetsvoorstel overeind te houden, zodat er in elk geval regulering komt. Ik zou ook liever willen dat we een goede linkse meerderheid hadden zodat we dit soort zaken beter konden regelen. Maar helaas stemt Nederland anders.

Daglichtlamp schreef op 14-11-2023 om 15:05:

[..]

Er is nu helemaal nog geen regulering van middenhuur. Wat minister de Jonge probeert is zijn wetsvoorstel overeind te houden, zodat er in elk geval regulering komt. Ik zou ook liever willen dat we een goede linkse meerderheid hadden zodat we dit soort zaken beter konden regelen. Maar helaas stemt Nederland anders.

Kijk,  daar ben ik dan weer blij meer 

De wet om de tijdelijke huurcontracten lastiger te maken heeft het gelukkig gehaald in de eerste kamer.
Partijen waar je niet moet zijn voor woonzekerheid (toch een belangrijk deel van bestaanszekerheid): BBB, VVD, JA21 en FvD.

Daglichtlamp schreef op 14-11-2023 om 16:48:

De wet om de tijdelijke huurcontracten lastiger te maken heeft het gelukkig gehaald in de eerste kamer.
Partijen waar je niet moet zijn voor woonzekerheid (toch een belangrijk deel van bestaanszekerheid): BBB, VVD, JA21 en FvD.

Goed om te weten.  Valt me toch tegen van BBB. 

_Audrey schreef op 14-11-2023 om 16:55:

[..]

Goed om te weten. Valt me toch tegen van BBB.

Mij ook. Ze zijn er toch ook voor de burger?

Daglichtlamp schreef op 14-11-2023 om 16:56:

[..]

Mij ook. Ze zijn er toch ook voor de burger?

Kennelijk niet echt dus. 

En niet vertegenwoordig in de eerste kamer de BVNL, maar die waren in de Tweede kamer bijna als vanzelfsprekend tegen deze wet.

https://nos.nl/l/2497870 
Geldzorgen belangrijkste thema voor jongeren bij bepalen stem, klimaat niet in top-10
Isa Huizing
...
Het onderzoek werd gefocust op jongeren van 18 tot en met 34 jaar, dus de generatie waarvan een deel nog met blokken speelde toen Mark Rutte in 2010 voor het eerst premier werd, en een ander deel juist toen voor het eerst mocht stemmen.
.......
Andere voorkeur
De jonge generatie heeft een andere voorkeur voor de nieuwe minister-president dan andere leeftijdsgroepen. Het liefst zouden zij lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA in het Torentje zien, terwijl stemmers boven de 35 juist voorkeur hebben voor Omtzigt (NSC).
.........
Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van de NOS. De gegevens zijn verzameld van 23 tot en met 25 oktober, net na het eerste tv-campagnemoment bij College Tour.

________________________________________________________________________________________
Vanochtend stond nog in de kop dat jongeren kiezen voor Timmermans. Dat deed me denken aan de kritiek hier dat de fusiepartij een oude lijsttrekker heeft gekozen.  

De podcast te vinden op de site gaat over de financiële plannen van PVDA-GroenLinks, VVD,NSC, BBB en de PVV. 

https://www.iex.nl/Artikel/785083/IEX-VerkiezingsPodcast-uw-financiele-wegwijzer-in-de-partijprogrammas.aspx

PhoebeHolmesreturns schreef op 14-11-2023 om 12:10:

[..]

Ik twijfel ook nog wel een heel klein beetje hoor... Tussen 2 partijen en ik heb wel een voorkeur dus idd dat scheelt...

Ik heb inmiddels al wat meer kunnen doorstrepen.

Fleurtje_5 schreef op 27-10-2023 om 12:53:

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/schrijfster-van-boek-over-caroline-van-der-plas-donderdag-aan-de-bar-bij

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/vandaag-inside/meningen-vandaag-inside-tafel-verdeeld-over-nieuw-boek-over-caroline-van-der [video]

Gisteravond bij VandaagInside zat de schrijfster van het boek over Caroline van der Plas. Het ging er ongemakkelijk aan toe voor de schrijfster. En terecht. Waarom moest zij zo nodig privacygevoelige informatie in het boek zetten? Terwijl ze wist dat Caroline en haar kinderen dit niet wilden.

Ik ben het helemaal eens met Rutger van Castricum.

ps. Vorige week zat er iemand bij VandaagInside die het een k*tboek noemde.

Poezenmeisje schreef op 07-10-2023 om 23:22:

Volgens Bij1 heeft Nederland bloed aan de handen vanwege het koloniseren van Palestijns gebied?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1121808276/bij1-lijsttrekker-over-hamas-aanval-nederland-heeft-hier-schuld-aan

Volgens Bij1-lijsttrekker Edson Olf heeft Nederland ’actief schuld’ aan het huidige conflict. „Vanzelfsprekend steunen wij de Palestijnen in hun antikoloniale verzet”, meldt Bij1 op Instagram.

Bij1 en Denk stonden nooit op mijn lijstje en zullen er ook nooit opkomen.

Dit las ik in de link:

Op sociale media wordt verbijsterd gereageerd op Bij1-politici die
begrip tonen voor de Hamas-aanval in Israël,
waarbij zeker 200
Israëliërs om het leven zijn gekomen.

Dit was nog vóórdat Israël zo hard terug sloeg.

Fleurtje_5 schreef op 25-09-2023 om 13:33:

Ik had hoop bij Dilan, het VVD-gekonkel zou met haar aangepakt worden, zij zou vast alle troep ruimen en met een schone lei beginnen, daar was ik
van overtuigd. Toen las ik vandaag de krant.

Zij zette Mark Rutte in het zonnetje. Mooi.
Maar haalde ook uit naar 'oude politiek'.

Maar dan, ik citeer een paar kleine stukjes:
...............
Mark, Wat heeft Nederland toch ontzettend veel aan je te danken".

In haar toespraak zette zij zich via een stukje introspectie
stevig af tegen politiek uit het recente verleden. Volgens haar heeft de
politiek het laten afweten tijdens verschillende crises. Waar de
politiek een verbindende rol had kunnen spelen zag je juist dáár de
meeste verdeeldheid.
Politici waren vooral met zich zelf bezig, We stookten het vuurtje zelfs op, voor eigen gewin'. En dat moet nu voorbij zijn.

Onderdeel van die 'oude politiek' was zijzelf, maar ook haar voorganger Mark Rutte, die door Yesilgöz in haar speech gelauwerd werd om zijn jaren als VVD-kopman.
..........etc.etc.etc.............

Ze haalt hier toch ook uit voor eigen gewin? Het lag niet alleen aan Mark, maar aan de anderen die het vuurtje opstookten? Die hadden juist een verbindende rol moeten spelen. Alles onder het tapijt vegen en lachen?

Dilan vind ik goed, heb nog getwijfeld om op haar te stemmen, maar daar ga ik ook niet op stemmen. De VVD heeft jarenlang weggekeken.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231116_93356625

Hopelijk kan men hier dit goed geschreven stuk lezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.