Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Friezinnetje schreef op 10-11-2023 om 16:47:

[..]

het linkje is een andere kieswijzer.....

Dank je, ik zie nu dat Gebruikersnaaminvullen denkt dat ik het heb over die van Sikkom. Nee die is gewoon grappig, en duidelijk ook niet serieus bedoeld.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/09/ook-op-de-socials-kiezen-partijen-voor-een-opvallend-milde-toon-a4180359/appview
Hoopgevend:
Geen ruzie, meer inhoud: op Facebook en Instagram slaan politieke partijen een opvallend milde toon aan.

Al geldt dat niet voor de extremistische partijen:
Niet iedereen in Den Haag heeft de memo ‘geen ruzie, meer inhoud’ ontvangen. De meeste partijen plaatsen vrijwel geen negatieve advertentie. Van de onderzochte berichten was slechts 9 procent negatief van toon. Die kwamen vrijwel allemaal van de radicaal-rechtse PVV, JA21, FVD en het linkse Denk. „Ik word doodziek van VVD’ers”, meldt PVV-leider Geert Wilders bijvoorbeeld op Facebook. „Zelfs nu Rutte demissionair is, stuurt hij Nederland nog verder de oorlog in”, stelt Forum voor Democratie.

https://politiekeacademie.nl/tk23beeld/
Prachig, verkiezingsprogamma's verbeeld in afbeeldingen van Nederland. Denk dat iedereen wel ziet welke partij dit doet voorstellen:

bbbbeeld.jpg

fApQHJhqc25VAaISRdrXeDdMG0e5hI-metaMjAyMzExMDlCLmpwZw==-.jpg

Cartoon van 11 nov. 2023.
Van cartoonist Paul Kusters.

Ik vind deze cartoon ook heel goed op dit topic passen.

Daglichtlamp schreef op 10-11-2023 om 17:54:

https://politiekeacademie.nl/tk23beeld/
Prachig, verkiezingsprogamma's verbeeld in afbeeldingen van Nederland. Denk dat iedereen wel ziet welke partij dit doet voorstellen:

bbbbeeld.jpg

Leuk, die plaatjes

MellowTurkey78

MellowTurkey78

14-11-2023 om 09:00

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2023 om 11:25:

fApQHJhqc25VAaISRdrXeDdMG0e5hI-metaMjAyMzExMDlCLmpwZw==-.jpg

Cartoon van 11 nov. 2023.
Van cartoonist Paul Kusters.

Ik vind deze cartoon ook heel goed op dit topic passen.

Nou ik moet eerlijk zeggen, ik ben sinds mijn 14e heel erg geïnteresseerd in politiek (familietik, moeder heeft in haar jonge jaren voor de 2e kamer gewerkt), ik twijfel nooit en nu wel, tussen 2 partijen. En ik heb nog een week... (ok en een dag...)

Nou ja weet ik ook wat het is, zwevend zijn... 

Ik mag denk ik het guinessboek in als korste zwever ooit (1 halve dag en een nacht) maar ik ben alweer uitgezweefd.

Ik zweef nog steeds. Wel weet ik welke kant ik zeker niet op wil zweven. Dat scheelt alweer.

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2023 om 11:20:

Ik zweef nog steeds. Wel weet ik welke kant ik zeker niet op wil zweven. Dat scheelt alweer.

Ik zweef altijd tot in het stemhokje. 

Ik moet gewoon NSC stemmen. Omtzigt is net zo besluiteloos als ik 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

14-11-2023 om 12:10

Fleurtje_5 schreef op 14-11-2023 om 11:20:

Ik twijfel ook nog wel een heel klein beetje hoor... Tussen 2 partijen en ik heb wel een voorkeur dus idd dat scheelt...

https://www.eerstekamer.nl/nieuws/20231107/debat_samengevat_initiatiefwet

Vanmiddag in de eerste kamer de stemming over de initiatiefwet van CU en GroenLinks om iets te doen aan de tijdelijke huurcontracten. In 2015 werden tijdelijke huurcontracten mogelijk. Typisch een VVD-wet. De bedoeling was zogenaamd dat er meer huurwoningen beschikbaar zouden komen, maar in de praktijk gebeurde dat natuurlijk niet en werden alleen de pandjesbazen rijk, door telkens contracten van twee jaar aan te bieden en daarna de huur exorbitant te verhogen, zo nodig met nieuwe huurders als de bestaande huurders dat niet op konden brengen. De meerderheid van nieuwe huurcontracten in de particuliere sector zijn inmiddels tijdelijk (en het vaste contract de uitzondering).
Voor veel mensen niet voor te stellen, zo gewend als we waren aan vaste huurcontracten, waarbij je zekerheid had dat je kon blijven wonen zolang je je gedraagt als goed huurder en de huur betaalt.
Nu schreeuwen dezelfde pandjesbazen moord en brand dat er straks minder huurhuizen beschikbaar zijn als deze wet aangenomen wordt (maar er kwamen dus niet meer huurwoningen door de tijdelijke huurcontracten mogelijk te  maken).
BBB en CDA steunden in de Tweede Kamer deze wet nog, nu lijken ze dat niet te gaan doen, waardoor huurders opnieuw in de kou gezet worden. Letterlijk.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

14-11-2023 om 13:02

Nou lekker standvastig van CDA en BBB maar niet heus.

Ik twijfel toch wel meer dan een beetje, voor het eerst in mijn leven... (Ach, dan weet ik ook eens hoe dat is.. )  

PhoebeHolmesreturns schreef op 14-11-2023 om 13:02:

Nou lekker standvastig van CDA en BBB maar niet heus.

Ik twijfel toch wel meer dan een beetje, voor het eerst in mijn leven... (Ach, dan weet ik ook eens hoe dat is.. )

Zij twijfelen tenminste nog, overig rechts staat zonder twijfel achter de pandjesbazen.

Daglichtlamp schreef op 14-11-2023 om 13:05:

[..]

Zij twijfelen tenminste nog, overig rechts staat zonder twijfel achter de pandjesbazen.

Over het CDA en de Jonge hoef je alvast niet te twijfelen.
Die wil de maximale huur voor bouwers in de vrije sector met 10% omhoog en het puntensysteem verruimen. Hiervoor past hij zijn wetsvoorstel voor huurregulering aan,de Wet Betaalbare Huur 
Voorstel De Jonge: huren nieuwbouw middensegment 10 procent hoger (nos.nl)

Yumi schreef op 14-11-2023 om 14:10:

[..]

Over het CDA en de Jonge hoef je alvast niet te twijfelen.
Die wil de maximale huur voor bouwers in de vrije sector met 10% omhoog en het puntensysteem verruimen. Hiervoor past hij zijn wetsvoorstel voor huurregulering aan,de Wet Betaalbare Huur
Voorstel De Jonge: huren nieuwbouw middensegment 10 procent hoger (nos.nl)

Nu is er helemaal geen regulering, dus zelfs al wordt het 10 procent hoger, dan nog is het beter dan de huidige situatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.