Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
14-09-2023 om 08:41
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2
Als vervolg op https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Daarom staat NSC bijna onderaan . Als je wilt stemmen op een lijst die hier niet tussen staat, kies dan "anders".
Wijzigingen:
Nieuw Sociaal Contract toegevoegd
PvdA en GL samengevoegd
Peiling
Wat ga jij stemmen?
Doemijdieglazenbol
06-11-2023 om 16:31
OmaVan2 schreef op 06-11-2023 om 16:17:
[..]
Bijna heel het FvD programma rood. Waarom verbaast me dat niets?
Mooi was die zin ook die opmerkte dat ze anti-censuur maatregelen voorstellen, maar wel LHBTi willen censureren.
Daglichtlamp
06-11-2023 om 16:33
Toch vermoed ik dat de beoogde kiezers van de verschillende partijen de 'rode' en 'gele' kaarten niet zo erg vinden.
Yumi
06-11-2023 om 17:15
Doemijdieglazenbol schreef op 06-11-2023 om 16:07:
Als je verder doorleest, zie je ook waarom de meer rechtse partijen in het rode lijstje staan; het heeft voor een groot gedeelte te maken met migratie”oplossingen” die tegen wetten en verdragen ingaan en/of het onderscheid maken tussen bepaalde groepen in de samenleving in overheidsbehandeling. Vaak onderscheid op basis van migratie-achtergrond.
Voor sommige van die migratie oplossingen werd ook aangegeven dat daarvoor een wijziging in het verdrag nodig is.
Daglichtlamp
06-11-2023 om 21:54
https://openverkiezingen.nl/
AI helpt op deze website verkiezingsprogramma's te vergelijken.
Yumi
06-11-2023 om 22:04
Zowel in het debat van gisterenavond als in onderstaand artikel geeft hij de voorkeur aan een samenwerking op rechts.
Pieter Omtzigt voorspelt: nek-aan-nekrace tussen VVD en NSC. Maar wie dan in het torentje komt, blijft ongewis
NSC en de VVD worden even groot, verwacht Pieter Omtzigt. Hij hoopt daarna op de vorming van een minderheidskabinet, ‘waarbij een rechts minderheidskabinet zeker tot de mogelijkheden behoort’, zei Omtzigt. De vraag of hij daarin premier zal zijn, liet hij ook maandag in Enschede onbeantwoord.
Omtzigt verwacht dat de VVD en NSC beide 27 zetels gaan halen bij de komende Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. GroenLinks/PvdA blijft daar met 24 een paar zetels bij achter. Omtzigt ziet door de uitslag een minderheidskabinet ontstaan.
Pieter Omtzigt voorspelt: nek-aan-nekrace tussen VVD en NSC. Maar wie dan in het torentje komt, blijft ongewis | Enschede | tubantia.nl
Friezinnetje
06-11-2023 om 22:11
ik vind het vreemd van Omzigt dat hij nog steeds niet wil zeggen of hij evt premier wil worden. Is toch wel van invloed op stemgedrag. Het is woensdag nog 2 weken.
Yumi
06-11-2023 om 22:35
Friezinnetje schreef op 06-11-2023 om 22:11:
ik vind het vreemd van Omzigt dat hij nog steeds niet wil zeggen of hij evt premier wil worden. Is toch wel van invloed op stemgedrag. Het is woensdag nog 2 weken.
Ik las ergens dat hij de combinatie met zijn gezin lastig vind, en dat begrijp ik wel. Vraag me wel af of het een strategische keuze is om het nu nog niet naar buiten te brengen, er zijn veel mensen die voor de persoon Omtzigt gaan...
Herfstappeltaart
07-11-2023 om 07:02
Yumi schreef op 06-11-2023 om 22:35:
[..]
Ik las ergens dat hij de combinatie met zijn gezin lastig vind, en dat begrijp ik wel. Vraag me wel af of het een strategische keuze is om het nu nog niet naar buiten te brengen, er zijn veel mensen die voor de persoon Omtzigt gaan...
Hij gaat dat gewoon niet doen. Dat kan hij helemaal niet aan. Je ziet nu al dat hij sommige debatten afzegt omdat hij "te vermoeid is" . Ik ben blij dat hij zich nu eindelijk een beetje in de kaart heeft laten kijken door het te hebben over een centrum rechts minderheidskabinet. Ik hoop dat de kiezer gaat inzien dat hij, behalve iemand met een goede dossierkennis en degene die zicht heeft ingezet voor de toeslagenaffaire, ook heel erg conservatief is in zijn opvattingen.
Voor iemand die zo voor een nieuwe bestuurscultuur en ópenheid zegt te zijn is hij zelf wel érg gesloten over wat hij allemaal wil.
Zoals Volt het formuleerde: met Omtzigt gaan wel wel véértig stappen terug.
Daglichtlamp
08-11-2023 om 17:17
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/08/doorrekening-is-er-partijen-snoeien-in-fondsen-vvd-schrapt-alle-ontwikkelingshulp-a4180122/appview
De VVD schrapt in de cijfers die ze hebben aangeleverd voor de doorrekening van hun partijprogramma gewoon de hele ontwikkelingshulp (dit i.t.t. hun eigen verkiezingsprogramma).
Fleurtje_5
10-11-2023 om 12:41
Poezenmeisje schreef op 25-10-2023 om 19:54:
https://www.telegraaf.nl/video/793842500/zien-sylvana-simons-steekt-middelvinger-op-naar-joost-eerdmans
Op het einde van het filmpje.
Serieus???
Hier moest ik vanmorgen aan denken toen ik een artikel in de krant las met de titel:
"Hamas is steenrijk, maar hoe komt de terreurgroep aan al dat geld?'
Jarenlang bewust een aanslag voorbereiden waar onschuldigen mensen en kinderen bij gedood worden. Hoe ziek moet men zijn om deze misdaad te steunen? Ik hoop dat er geen plek in de Tweede Kamer meer is voor Bij1 en Denk.
Miraval
10-11-2023 om 13:05
https://panorama.nl/artikel/505768/christenunie-pleit-voor-max-verstappen-heffing
Nou nu al helemaal geen Christen Unie meer.
Aviendha
10-11-2023 om 13:13
Friezinnetje schreef op 06-11-2023 om 22:11:
Ik vind het juist een pré dat hij niet per se premier wil worden, maar dat het hem om de uitvoering van zijn plannen gaat. Tenminste niet zo'n machtsbelust mannetje. Ik vind het ook grappig dat de media en alle andere politieke partijen hier o zo veel kritiek op hebben, terwijl het de Omtzigt-stemmer echt geen bal uitmaakt.
Friezinnetje
10-11-2023 om 13:18
Aviendha schreef op 10-11-2023 om 13:13:
[..]
Ik vind het juist een pré dat hij niet per se premier wil worden, maar dat het hem om de uitvoering van zijn plannen gaat. Tenminste niet zo'n machtsbelust mannetje. Ik vind het ook grappig dat de media en alle andere politieke partijen hier o zo veel kritiek op hebben, terwijl het de Omtzigt-stemmer echt geen bal uitmaakt.
maar stel dat zijn partij de grootste wordt, dan wil je toch weten, wie premier gaat worden? Dat dat iemand is, waarvan je denkt dat hij/zij het kan?
Maar goed, Omzigt is in mijn ogen over meer dingen niet heel duidelijk. Denk dat ie snel van zijn voetstuk valt
Aviendha
10-11-2023 om 13:33
Friezinnetje schreef op 10-11-2023 om 13:18:
[..]
maar stel dat zijn partij de grootste wordt, dan wil je toch weten, wie premier gaat worden? Dat dat iemand is, waarvan je denkt dat hij/zij het kan?
Maar goed, Omzigt is in mijn ogen over meer dingen niet heel duidelijk. Denk dat ie snel van zijn voetstuk valt
Nee, ik heb er echt vertrouwen in dat Omtzigt dat goed zou regelen.
Daglichtlamp
10-11-2023 om 13:38
Fleurtje_5 schreef op 10-11-2023 om 12:41:
[..]
Hier moest ik vanmorgen aan denken toen ik een artikel in de krant las met de titel:
"Hamas is steenrijk, maar hoe komt de terreurgroep aan al dat geld?'
Jarenlang bewust een aanslag voorbereiden waar onschuldigen mensen en kinderen bij gedood worden. Hoe ziek moet men zijn om deze misdaad te steunen? Ik hoop dat er geen plek in de Tweede Kamer meer is voor Bij1 en Denk.
Ik vind dat je zonder bewijzen het niet kunt maken om te suggereren dat Bij1 en Denk Hamas zouden financieren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.