Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
14-09-2023 om 08:41
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2
Als vervolg op https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Daarom staat NSC bijna onderaan . Als je wilt stemmen op een lijst die hier niet tussen staat, kies dan "anders".
Wijzigingen:
Nieuw Sociaal Contract toegevoegd
PvdA en GL samengevoegd
Peiling
Wat ga jij stemmen?
Fleurtje_5
02-11-2023 om 13:00
En dit artikel is van gisteren:
https://www.ad.nl/binnenland/joodse-gemeenschap-doet-aangifte-tegen-bij1-om-palestina-leus-op-mauritshuis-stop-polarisatie~a6015446/ 1 nov. 2023
Ik ben het eens met wat voorzitter Chanan Hertzberger hier over zegt.
Vreselijk, ik moet er niet aan denken dat deze twee partijen (Denk en Bij1) veel stemmen zouden krijgen.
https://revu.nl/artikel/505301/zien-sylvana-simons-bij1-geeft-eerdmans-de-middelvinger Simons geeft Eerdmans de middelvinger.
(Waarom houd zij zich nu zo vast aan de uitspraak van de rechter? De rechter zei ook dat het kinderfeest in december niet racistisch was en toch wou zij het kinderfeest laten verbieden vanwege racisme)
Fleurtje_5
02-11-2023 om 13:12
Net als Gerdi Verbeet was Arib een prima Tweede Kamer voorzitter. Misschien wel de allerbeste. Dat kan ik van Vera Bergkamp niet zeggen.
Ik snap niet dat de aangiftes anoniem gedaan konden worden.
https://nos.nl/artikel/2496121-kamerbestuur-concludeert-onveilige-werksituaties-door-arib
.........
In totaal sprak Hoffmann met negentien personen.
.........
De onderzoekers concluderen ook dat niet alle klachten over Arib kloppen.
.......
Vijftien van de negentien hebben ook een positief oordeel over Arib. "Hoewel het strikt genomen buiten de orde van het feitenonderzoek valt, verdient het vermelding dat vijftien gesprekspartners verklaarden dat zij de voormalig Voorzitter als een zeer bekwame Kamervoorzitter hebben ervaren, die op momenten attent en betrokken was", schrijven de onderzoekers.
...........
Broadway
02-11-2023 om 13:31
Daglichtlamp schreef op 14-09-2023 om 10:33:
https://www.ad.nl/politiek/christenunie-overtoept-links-minimumloon-naar-18-euro-per-uur-tandarts-terug-in-het-basispakket~adc17ba9/
Ik word hier wel blij van. Onder andere een veel groter deel van de zorgpremie inkomensafhankelijk, zodat je geen zorgtoeslag meer nodig hebt.
waarom is de CU toch zo christelijk qua abortus en levenseinde etc. anders had ik meteen voor ze gekozen, maar het kán gewoon niet
_Audrey
02-11-2023 om 13:34
Broadway schreef op 02-11-2023 om 13:31:
[..]
waarom is de CU toch zo christelijk qua abortus en levenseinde etc. anders had ik meteen voor ze gekozen, maar het kán gewoon niet
Eens! Ik zou zo op ze stemmen, maar daar kan ik echt niet overheen stappen.
Broadway
02-11-2023 om 14:27
wild-flower schreef op 25-10-2023 om 15:55:
Stemwijzer kom ik niet uit ( 1 : SP en 2 : VVD ).
Ik wacht wel tot 30 oktober op kieskompas.nl
lekker dan.. met de andere stemwijzer steenvast CDA en bij deze (en dan ook allemaal op deze site) D66..
en nu?
Herfstappeltaart
02-11-2023 om 14:35
Iemand gisteravond op Youtube gekeken naar het vraaggesprek van Jette en Baudet met een aantal jongeren? (van de NPO). Wat een aanfluiting was Baudet weer. Echt ik heb er geen woorden voor.
Broadway
02-11-2023 om 14:37
Fleurtje_5 schreef op 26-10-2023 om 12:50:
[..]
Ik vind dit zo'n aso-gedrag.
Zij wil ze er niet op aangesproken worden en steekt dan (notabene in de Kamer) de middelvinger op.
Zo Tweede-Kamerlid-onwaardig gedrag.Nu worden dingen geroepen die erg kwetsend en dreigend kunnen zijn voor een groep die in ons landje steeds meer bedreigd worden. Een groep mensen die hier geboren zijn en wellicht nog nooit in Israël zijn geweest, een groep die het misschien ook niet eens is met het handelen van Netanyahu, een groep in ons landje waar Sylvana en haar partij een paar jaar geleden geen handtekening voor wou zetten, een akkoord om die groep in ons landje juist meer te beschermen.
Sylvana is om veel minder beledigd geweest.
ik hoorde afgelopen maandag een interview met die nieuwe lijsttrekker Edson nogiets van Bij1.
ik ben het met bijna elk woord dat hij zegt pertinent oneens, zal ook nooit op die partij stemmen omdat ik vind dat ze de verschillen juist vergroten ipv de cohesie te vergroten, maar wat een verademing is die man tegenover de beroepsbeledigde, boze sylvana. Echt zo fijn!
_Audrey
02-11-2023 om 14:39
Herfstappeltaart schreef op 02-11-2023 om 14:35:
Iemand gisteravond op Youtube gekeken naar het vraaggesprek van Jette en Baudet met een aantal jongeren? (van de NPO). Wat een aanfluiting was Baudet weer. Echt ik heb er geen woorden voor.
Niet gekeken, maar ik las wat Baudet gezegd had over die non-binaire persoon. Wat is hij toch een vreselijke man 🤮
Daglichtlamp
02-11-2023 om 14:40
Fleurtje_5 schreef op 02-11-2023 om 12:47:
Ik begin de keuze nu wel moeilijker worden.
Pieter, Dilan, Mona, Lilian M.
Ik hoor nog maar heel weinig van Mona Keijzer.
Vandaag nog een interview in de Trouw met Keijzer.
Herfstappeltaart
02-11-2023 om 14:43
_Audrey schreef op 02-11-2023 om 14:39:
[..]
Niet gekeken, maar ik las wat Baudet gezegd had over die non-binaire persoon. Wat is hij toch een vreselijke man 🤮
Precies.
felija
02-11-2023 om 14:53
Ik kan niet naar die man kijken
Poezenmeisje
02-11-2023 om 14:57
PVV of BBB.
Alle punten nog maar eens netjes naast elkaar leggen. Stemgedrag in de Tweede Kamer bekijken etc.
Gisteren zag ik een televisieprogramma met een zeer eloquente meneer van Denk, maar gaandeweg vond ik hem steeds meer uit zijn keurige rol vallen, vooral toen hij geconfronteerd werd met de zwabberkoers bij het stemmen voor/tegen moties in de Tweede Kamer en het huidige verkiezingsprogramma.
Hoe de wind waait, waait mijn rokje...
amarna
02-11-2023 om 15:49
Broadway schreef op 02-11-2023 om 13:31:
[..]
Ik ook. Het lijkt of ze over deze ethische kwesties door de jaren heen conservatiever geworden zijn. Heb getwijfeld maar het wordt niet de CU voor mij
MidasWolf
02-11-2023 om 16:36
Vanavond is hij te gast in Nieuwsuur, ik kijk dat vooral uit interesse in hoe dat gesprek gaat verlopen. Niet omdat ik overweeg om op zijn partij te stemmen.Want volgens mij heeft hij tijdens de vorige verkiezingen afgezegd. Dat weet ik niet meer helemaal zeker.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.