Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Poezenmeisje schreef op 27-10-2023 om 17:17:

Ergens is het bizar dat politici van allerhande pluimage nu boos doen hierom.

Pim Fortuyn werd met het taartincident destijds uitgelachen door andere politici, want hij had er zelf eigenlijk best wel om gevraagd, vonden ze.

Voortschrijdend inzicht?

Ik heb even gezocht, maar ik kan de reacties op dat taartincident zo niet 1-2-3 terugvinden. Maar het lijkt me toch juist goed dat men nu zo reageert? Ik snap niet zo goed waarom dat je bizar vindt, als 20 jaar geleden, heel andere politici, heel anders hebben gereageerd in ook een andere situatie?

Doemijdieglazenbol schreef op 27-10-2023 om 17:22:

[..]

Ik heb even gezocht, maar ik kan de reacties op dat taartincident zo niet 1-2-3 terugvinden. Maar het lijkt me toch juist goed dat men nu zo reageert? Ik snap niet zo goed waarom dat je bizar vindt, als 20 jaar geleden, heel andere politici, heel anders hebben gereageerd in ook een andere situatie?

In 2017 werden er ook al vergelijkingen getrokken:

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/eenvandaag/3f71c0e3-e6bf-49e5-a6b9-c2eb46016220/2017-09-08-activist-belaagt-politicus-met-poep

Doemijdieglazenbol schreef op 27-10-2023 om 16:34:

FvD left campagne stil https://nos.nl/artikel/2495587-fvd-leider-baudet-legt-campagne-paar-dagen-stil-na-klap-op-hoofd

maar zag elders zelfs voorbijkomen dat baudet zou stoppen? Was op Twitter en zie het niet in het AD zelf, dus dat is vast een hoax.

Inmiddels heeft FvD toch meer “bekende gezichten”? Waarom niet show must go on? Het zijn toch zulke stoere mannen? Wat zou Andrew tate hiervan zeggen? Of Kennedy jr?

Is het stoer om met een hersenschudding door te werken? Hij krijgt een flinke klap op zijn hoofd en vervolgens geef je hem nog een trap na.

En nee ik heb niks met Baudet maar ben wel fel tegen agressie naar welke politici dan ook!

Yumi schreef op 27-10-2023 om 18:35:

[..]

Is het stoer om met een hersenschudding door te werken? Hij krijgt een flinke klap op zijn hoofd en vervolgens geef je hem nog een trap na.

En nee ik heb niks met Baudet maar ben wel fel tegen agressie naar welke politici dan ook!

gaat meer om dat de hele campagne stil wordt gelegd, en er wel meer mensen bij FvD werken, die ook een deel van de campagne kunnen doen. 

Yumi schreef op 27-10-2023 om 18:35:

[..]

Is het stoer om met een hersenschudding door te werken? Hij krijgt een flinke klap op zijn hoofd en vervolgens geef je hem nog een trap na.

Ik ook tegen agressie. Maar de partij is meer dan alleen baudet toch? Daarom begrijp ik het niet zo goed. Hij kan zeker even de tijd nemen om bij te komen. gezien de koers en retoriek van het afgelopen jaar zou ik verwachten dat ze in die lijn juist hun rechte rug zouden laten zien. 

Doemijdieglazenbol schreef op 27-10-2023 om 18:46:

[..]

Ik ook tegen agressie. Maar de partij is meer dan alleen baudet toch? Daarom begrijp ik het niet zo goed. Hij kan zeker even de tijd nemen om bij te komen. gezien de koers en retoriek van het afgelopen jaar zou ik verwachten dat ze in die lijn juist hun rechte rug zouden laten zien.

Uit het artikel maak ik op dat ze eerst de beveiliging op orde willen hebben.

De partij beraadt zich op dit moment "met diverse experts" op "aanvullende veiligheidsmaatregelen".
In een e-mail aan de leden voegt de partij daaraan toe zelf voor voldoende persoonsbewaking te willen kunnen zorgen. "Voor Thierry, maar ook voor Gideon, Pepijn, Freek en Ralf (de andere Kamerleden van FvD, red.). We hebben u nooit eerder gevraagd om financiële steun voor de kosten van beveiliging. Maar nu zijn we genoodzaakt dat te doen", schrijft de partij.

Yumi schreef op 27-10-2023 om 18:52:

[..]

Uit het artikel maak ik op dat ze eerst de beveiliging op orde willen hebben.

De partij beraadt zich op dit moment "met diverse experts" op "aanvullende veiligheidsmaatregelen".
In een e-mail aan de leden voegt de partij daaraan toe zelf voor voldoende persoonsbewaking te willen kunnen zorgen. "Voor Thierry, maar ook voor Gideon, Pepijn, Freek en Ralf (de andere Kamerleden van FvD, red.). We hebben u nooit eerder gevraagd om financiële steun voor de kosten van beveiliging. Maar nu zijn we genoodzaakt dat te doen", schrijft de partij.

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat ze daarvoor aan het crowdfunden zijn. Ik wilde dat hier al eerder neerzetten, maar deed het toch maar niet, omdat ik het niet zo kies vond. Maar nu iemand anders er over begint, ik vind het vreemd om hier geld voor te vragen aan je leden. Het mag natuurlijk, mensen staat het vrij om te geven wat ze willen. 

Het ging hier eerder vandaag over financiering van GL/PvdA. Die van forum/Thierry zijn notoir ondoorzichtig (hebben ze verschillende sancties voor gehad) en daardoor krijg ik hier een raar gevoel bij. 

Weet iemand of pvv/d66/vvd etc dit soort beveiligingskosten ook zelf uit crowdfunding halen? Ik weet dat er heel veel politici een zekere mate van bescherming krijgt en die opgeschroefd kan worden als de dreiging groter is. Gefinancierd (terecht) door de overheid zelf, dacht ik. Maar misschien vergis ik me?

en verder helemaal prima als ze hun campagne op pauze zetten. Het verbaast me gewoon. En ik schrijf en lees hier juist om dingen die ik niet begrijp verder uit te pluizen. 

Ik vermoed dat FvD niet de bijbehorende regels wil die horen bij persoonsbeveiliging betaald door onze overheid.
Voor wat betreft  bijeenkomsten van deze studentenvereniging die staan erom bekend dat ze uit de hand lopen. Daarom was het in eerste instantie ook verboden door de universiteit.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/24/ugent-moet-lezing-van-omstreden-nederlands-politicus-thierry-bau/
Als ik de filmpjes zo zie is het vooral falen van de aanwezige beveiliging:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/26/thierry-baudet-aangevallen-bij-aankomst-ugent/

Daglichtlamp schreef op 27-10-2023 om 19:18:

Ik vermoed dat FvD niet de bijbehorende regels wil die horen bij persoonsbeveiliging betaald door onze overheid.
Voor wat betreft bijeenkomsten van deze studentenvereniging die staan erom bekend dat ze uit de hand lopen. Daarom was het in eerste instantie ook verboden door de universiteit.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/24/ugent-moet-lezing-van-omstreden-nederlands-politicus-thierry-bau/
Als ik de filmpjes zo zie is het vooral falen van de aanwezige beveiliging:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/26/thierry-baudet-aangevallen-bij-aankomst-ugent/

Gisterenavond leek de door forum ingehuurde beveiliging ook aanwezig (Twan Hermsen werd herkend). En ik las ergens dat de studentenvereniging zelf ook beveiliging zou moeten inhuren (maar weet niet hoe betrouwbaar het is). Maar inderdaad, dat was wel mijn eerste reactie vannacht; hoe kon dit zo gebeuren? Maar goed, ik heb de ballen verstand van beveiliging en snap ook wel dat niet alles te voorkomen is. Het ging ook razendsnel en er hingen meer mensen rondom de entree. 

Vanavond is de eerste partijleider te gast in Nieuwsuur. Stephan van Baarle van Denk.

Daglichtlamp nog bedankt voor het overzicht interessant om het zo afgebeeld te zien.

Morgen Thierry Baudet, ben blij dat Mariëlle Tweebeeke het interview doet, zij is volgens mij nog net wat kritischer dan Jeroen Wollart. Hoewel hij ook goede interviews verslaat.

Benieuwd hoe dat gesprek gaat verlopen. Dat coalitie vormen op het moment einde mogen ze opzich wel weglaten, daar is vaak toch amper tijd voor. Dat moest waarschijnlijk net als de vorige verkiezingen snel, snel waardoor ik de meerwaarde er minder van inzie. 

Ik begin de keuze nu wel moeilijker worden. 
Pieter, Dilan, Mona, Lilian M.

Ik hoor nog maar heel weinig van Mona Keijzer.

Ik las de titel van een artikel van 27 okt. in de Telegraaf en dacht 'en terecht'.

"Aangifte tegen Van Baarle (Denk) en Simons (Bij1) vanwege omstreden leus".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.