Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
14-09-2023 om 08:41
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2
Als vervolg op https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Daarom staat NSC bijna onderaan . Als je wilt stemmen op een lijst die hier niet tussen staat, kies dan "anders".
Wijzigingen:
Nieuw Sociaal Contract toegevoegd
PvdA en GL samengevoegd
Peiling
Wat ga jij stemmen?
Daglichtlamp
25-10-2023 om 13:21
Moslimhaat keihard bestraffen? Waarom Jodenhaat Christenhaat homohaat vrouwenhaat etc etc niet?
Denk is niet bepaald mijn partij, en ik vind die tien afbeeldingen waar hun verkiezingsprogramma mee begint ook verschrikkelijk. Maar in hun verkiezingsprogramma staat dit:
Dat betekent dat we de strijd tegen discriminatie en racisme opvoeren, waaronder de strijd tegen institutioneel racisme bij de overheid. Dan hebben we het over elke vorm: anti-moslim, anti-zwart én anti-Aziatisch racisme, antisemitisme, haat en geweld jegens LHBTI’ers, anti-hindoe – en Sikh racisme, antiziganisme en welke vorm van onderscheid dan ook. Vanzelfsprekend maken wij ons ook hard voor een gelijkwaardige positie voor mensen met een beperking in onze samenleving.
Dus ze hebben het niet alleen over discriminatie van moslims.
Fleurtje_5
25-10-2023 om 13:32
Fleurtje_5 schreef op 25-10-2023 om 10:35:
Wat er nog meer in staat:
Het programma begint met "10 doordenkers". Dat zijn standpunten die van
illustraties zijn voorzien. Zo staat er bij het eerste standpunt
"Moslimhaat keihard bestraffen" een afbeelding van PVV-leider Wilders
achter tralies.
[foto]
Op een ander plaatje staan verschillende regenboogvlaggen en
lhbti+-vlaggen met daarbij kinderen met vraagtekens boven hun hoofd en
de tekst "Zullen we weer gewoon doen?"
felija
25-10-2023 om 13:33
Daglichtlamp schreef op 25-10-2023 om 13:21:
[..]
Denk is niet bepaald mijn partij, en ik vind die tien afbeeldingen waar hun verkiezingsprogramma mee begint ook verschrikkelijk. Maar in hun verkiezingsprogramma staat dit:
Dat betekent dat we de strijd tegen discriminatie en racisme opvoeren, waaronder de strijd tegen institutioneel racisme bij de overheid. Dan hebben we het over elke vorm: anti-moslim, anti-zwart én anti-Aziatisch racisme, antisemitisme, haat en geweld jegens LHBTI’ers, anti-hindoe – en Sikh racisme, antiziganisme en welke vorm van onderscheid dan ook. Vanzelfsprekend maken wij ons ook hard voor een gelijkwaardige positie voor mensen met een beperking in onze samenleving.
Dus ze hebben het niet alleen over discriminatie van moslims.
En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Voor mij was direct duidelijk dat het zo werd bedoeld, de nieuwe frontman liet daar geen misverstand over bestaan.
Fleurtje_5
25-10-2023 om 13:38
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20231024_77226239?utm_source=google&utm_medium=organic
Die zijn echt van het pad af.
Lees ook even wat er staat onder "Zwarte Piet", en over welk bedrag het koningshuis zou moeten betalen.
Facy66
25-10-2023 om 13:49
Fleurtje_5 schreef op 25-10-2023 om 13:32:
[..]
Wat er nog meer in staat:
Het programma begint met "10 doordenkers". Dat zijn standpunten die van
illustraties zijn voorzien. Zo staat er bij het eerste standpunt
"Moslimhaat keihard bestraffen" een afbeelding van PVV-leider Wilders
achter tralies.
[foto]
Op een ander plaatje staan verschillende regenboogvlaggen en
lhbti+-vlaggen met daarbij kinderen met vraagtekens boven hun hoofd en
de tekst "Zullen we weer gewoon doen?"
Dit vind ik pas echt opruiend (Wilders achter de tralies). Dit zou strafbaar moeten zijn. Dit is pas echt aanzetten tot haat. Dat moest Wilders eens doen. Dan zat hij direct vast.
Poezenmeisje
25-10-2023 om 13:51
Okee, ingevuld.
55% 50plus
52% Libertaire Partij (???)
48% NSC
45% SP, PVV, PvdD, JA21, BVNL
Ik kan hier echt niets mee.
Bij 50plus (okee, ik heb de leeftijd) zie ik alleen maar kijvende alfamannetjes...
Poezenmeisje
25-10-2023 om 13:55
Fleurtje_5 schreef op 25-10-2023 om 13:38:
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20231024_77226239?utm_source=google&utm_medium=organic
Die zijn echt van het pad af.
Lees ook even wat er staat onder "Zwarte Piet", en over welk bedrag het koningshuis zou moeten betalen.
Die hebben nooit op mijn verlanglijstje gestaan, gelukkig.
Gebruikersnaaminvullen
25-10-2023 om 13:56
Facy66 schreef op 25-10-2023 om 13:49:
[..]
Dit vind ik pas echt opruiend (Wilders achter de tralies). Dit zou strafbaar moeten zijn. Dit is pas echt aanzetten tot haat. Dat moest Wilders eens doen. Dan zat hij direct vast.
En dat discriminatie gebeuren willen ze ook toepassen op haat tegen lhbtiq+ (of mis ik wat letters?) Tegelijkertijd is daar die afbeelding van kinderen met regenboog vlaggen en vraagtekens en de tekst "zullen we weer gewoon doen". Dat vind ik niet met elkaar rijmen en juist kinderen kun je leren dat er heel veel verschillende mensen zijn met verschillende achtergronden en/of seksuele voorkeur en genders.
Facy66
25-10-2023 om 15:08
Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-10-2023 om 13:56:
[..]
En dat discriminatie gebeuren willen ze ook toepassen op haat tegen lhbtiq+ (of mis ik wat letters?) Tegelijkertijd is daar die afbeelding van kinderen met regenboog vlaggen en vraagtekens en de tekst "zullen we weer gewoon doen". Dat vind ik niet met elkaar rijmen en juist kinderen kun je leren dat er heel veel verschillende mensen zijn met verschillende achtergronden en/of seksuele voorkeur en genders.
Ik vind dat je kinderen met al die dingen nog niet moet lastigvallen. Laat kinderen kind zijn zou ik zeggen.
Facy66
25-10-2023 om 15:10
Poezenmeisje schreef op 25-10-2023 om 13:51:
Okee, ingevuld.
55% 50plus
52% Libertaire Partij (???)
48% NSC
45% SP, PVV, PvdD, JA21, BVNL
Ik kan hier echt niets mee.
Bij 50plus (okee, ik heb de leeftijd) zie ik alleen maar kijvende alfamannetjes...
De eerste 2 partijen ken ik niet eens. Ik ga hem zo ook eens invullen al staat mijn stem al vast.
_Audrey
25-10-2023 om 15:37
1. 50Plus
2. De Piratenpartij 😂
3. D'66
Haha lol, ik wist niet eens dat de piratenpartij er nog was. Maar goed, dit gaat het dus zeker niet worden.
wild-flower
25-10-2023 om 15:55
Stemwijzer kom ik niet uit ( 1 : SP en 2 : VVD ).
Ik wacht wel tot 30 oktober op kieskompas.nl
Poezenmeisje
25-10-2023 om 15:57
Oh, doen de Piraten nog steeds mee?
Bij de vorige verkiezingen in de schoolversie mochten kinderen maar uit acht partijen kiezen.
Mijn zoon vond het pesten en uitsluiting dat niet alle partijen werden aangeboden als keuze (waaronder de piraten) en weigerde met het schoolgedoe mee te doen.
_Audrey
25-10-2023 om 16:04
Poezenmeisje schreef op 25-10-2023 om 15:57:
Oh, doen de Piraten nog steeds mee?
Bij de vorige verkiezingen in de schoolversie mochten kinderen maar uit acht partijen kiezen.
Mijn zoon vond het pesten en uitsluiting dat niet alle partijen werden aangeboden als keuze (waaronder de piraten) en weigerde met het schoolgedoe mee te doen.
slimme zoon heb je
Vf_Watervrouw
25-10-2023 om 16:14
D66 - GLPvdA
PvdD
Cda 🤔
Als ik geen partij uitsluit van de resultaten zijn D66 en GL/PvdA nr 1 en 2:ipv gedeeld 1 🤔 Wel interessant dat je voor partijen die (bijna) gelijk eindigen nog een shoot out met drie stellingen kunt doen.
https://www.stemadvies.nu/stemwijzer ga ik wellicht ook nog uittesten
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.