Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Debatteren is natuurlijk ook lastig als Omtzigt nog geen verkiezingsprogramma heeft.

Maar dit is eigenlijk ook niet echt een debat. 
Het concept van College Tour is dat studenten vragen mogen insturen waarvan een aantal wordt geselecteerd voor de uitzending.

Poezenmeisje schreef op 22-10-2023 om 22:04:

[..]

Timmermans werd ingezeept, geknipt, geschoren en geëpileerd toen Yesilgöz hem beloofde dat hij vanavond nog alle wetenschappelijke onderzoeken over kernenergie kon krijgen van haar.

Van der Plas en Omtzigt vielen haar bij.

😂 dat kan ik wel waarderen,  ik ben niet zo'n fan van Timmermans. 

Op het punt van kernenergie vond ik Timmermans niet sterk, inzetten op diverse energie bronnen vind ik belangrijk om niet teveel van een soort energie afhankelijk te worden.

watertoren schreef op 22-10-2023 om 18:48:

[..]

Nee Fleurtje , dat ging in elke kazerne zo en ja het was je tijd uitzitten dus dan maar feestend. En ja dat feesten vonden ze prima maar de rest niet. Onzin dingen die ze geleerd kregen zoals je bed kreukloos opmaken en je schoenen moesten glimmend zijn. Of poepen in een gat. Het was totaal zinloos!!!!

Heb jij alle kazernes bezocht? Mijn broer, en ook de vriend van mijn zus en de anderen die ik ken, hebben er een leerzame periode gehad.

Friezinnetje schreef op 22-10-2023 om 19:07:

[..]

Er werd ze echt nog wel meer geleerd waar ze in hun verdere leven ook wat aan hadden. Mijn broer heeft ook in dienst gezeten, en die ervaarde het echt anders dan wat jij hier beschrijft. En tuurlijk zaten er ook loze uren tussen, maar ja, dat heb je altijd.

Of het nu weer ingevoerd moet worden, weet ik niet. Er is overal personeelstekort, en dat wordt dan nog meer. Maar voor een aantal zou het ook erg goed zijn. Even wat leren hoe je met anderen omgaat, discipline. Dat ontbreekt ook bij een grote groep

Precies dit.

Poezenmeisje schreef op 22-10-2023 om 21:17:

Kijkt iemand momenteel College Tour?

Frans Timmermans denkt blijkbaar dat de hardste schreeuwer het meeste gelijk heeft.

Dilan Yesilgöz vind ik erg sterk overkomen.
Helaas voor haar ga ik geen VVD stemmen.

Jammer, ik heb het niet gezien. Ik hoop niet dat Frans Timmermans premier word. ECHT NIET.

Wel zag ik Nieuwsuur. Het is treurig gesteld met de huizenmarkt in ons land. Diep triest.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-10-2023 om 21:38:

[..]

Dienstplicht is niet afgeschaft. En ik ken dan weer mannen die er een heel leuke tijd hebben gehad maar ook "gegroeid" zijn tijdens diensttijd.

Dat bedoelde ik ook.

Poezenmeisje schreef op 22-10-2023 om 22:04:

[..]

Timmermans werd ingezeept, geknipt, geschoren en geëpileerd toen Yesilgöz hem beloofde dat hij vanavond nog alle wetenschappelijke onderzoeken over kernenergie kon krijgen van haar.

Van der Plas en Omtzigt vielen haar bij.

Mooi.

MidasWolf schreef op 22-10-2023 om 22:47:

Op het punt van kernenergie vond ik Timmermans niet sterk, inzetten op diverse energie bronnen vind ik belangrijk om niet teveel van een soort energie afhankelijk te worden.

Die man is op meerdere dingen niet sterk.

_Audrey schreef op 22-10-2023 om 19:16:

[..]

Eh, als dienstplichtige ingaan tegen de officieren? Nee, dat was geen goed idee.

Ach, ze hadden ook wel lol hoor, met tanks rondscheuren en soldaatje spelen was ook wel weer leuk.

Als die officieren er niks van terecht brachten hebben zij niks verloren in het leger. Dan waren die officieren zelf geen goed idee.

Fleurtje_5 schreef op 22-10-2023 om 23:07:

[..]

Die man is op meerdere dingen niet sterk.

Klopt, maar dit viel mij extra op. Ik ga niet op hem stemmen. Zeker niet omdat er een fractie met GroenLinks gevormd is. 

Frans Timmermans was inderdaad niet scherp bij de vraag over kernenergie. Overigens kun je wel heel veel studies hebben, maar of dat ook betekent dat je een kerncentrale in Nederland kunt bouwen? Wie wil hem in zijn achtertuin? Ik denk dat het verzet tegen kerncentrales als de plannen concreet worden groot gaat zijn.
Maar ik zag geen schreeuwende Timmermans.
Ik vond vooral dat Omtzigt heel veel woorden nodig had om er telkens omheen te draaien. Aan de andere kant zijn er geen simpele oplossingen die te vatten zijn in onliners.

Doemijdieglazenbol schreef op 22-10-2023 om 21:47:

ik zit met wat vertraging te kijken. Timmermans schreeuwt veel meer dan ik had verwacht. Omtzigt liegt meer dan ik had verwacht (40% buitenlandse studenten? Ik zie 20% aanvragen uit het buitenland waarvan 15% niet Nederlands). Daarbij schoof hij heel onkies een paradepaardje naar voren waar het niet gepast was (vraag over GGZ, het begin van zijn antwoord ging over Nederlands op universiteiten) yesligoz maakt slimme kwinkslagen, maar vind haar inhoudelijk niet sterk. Van de plas komt weinig aan het woord.

Het aantal internationale eerstejaarsstudenten stijgt gestaag. In 2021/’22 was ongeveer een kwart van de eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs internationaal. Het aandeel internationale eerstejaarsstudenten op de universiteit was zelfs bijna 40 procent.

Dit blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS. In de afgelopen zestien jaar is het aantal internationale studenten sterker gestegen dan het aantal Nederlandse studenten. In 2021/’22 stonden 115 duizend internationale studenten ingeschreven in het hoger onderwijs. Dit is 3,5 keer zoveel als in 2005/’06, toen waren dit er 33 duizend.
40 procent eerstejaars universiteit is internationale student (cbs.nl)

Yumi schreef op 23-10-2023 om 09:31:

[..]

Het aantal internationale eerstejaarsstudenten stijgt gestaag. In 2021/’22 was ongeveer een kwart van de eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs internationaal. Het aandeel internationale eerstejaarsstudenten op de universiteit was zelfs bijna 40 procent.

Dit blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS. In de afgelopen zestien jaar is het aantal internationale studenten sterker gestegen dan het aantal Nederlandse studenten. In 2021/’22 stonden 115 duizend internationale studenten ingeschreven in het hoger onderwijs. Dit is 3,5 keer zoveel als in 2005/’06, toen waren dit er 33 duizend.
40 procent eerstejaars universiteit is internationale student (cbs.nl)

Excuus dan! Zit ik er naast en was mijn bron kennelijk verouderd. Zal het nog eens bekijken.

Doemijdieglazenbol schreef op 23-10-2023 om 09:36:

[..]

Excuus dan! Zit ik er naast en was mijn bron kennelijk verouderd. Zal het nog eens bekijken.

Excuus niet nodig! Overigens staat er 40% eerstejaars op de universiteit.

Recent onderzoek 23-09-2023
In het studiejaar 2022/’23 deden bijna 123 duizend internationale studenten een hbo-opleiding of universitaire studie in Nederland.
Internationale student volgt vaker wetenschappelijk onderwijs (cbs.nl)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.